OnePlus One

OnePlus One

Vlajkové lodě, třeste se
89

OnePlus One prošlo naším důkladným testem. Je skutečně tak dobré, jak se očekávalo? A je skutečně zabijákem vlajkových lodí renomovaných výrobců? Podívejte se, zda je označení flagship killer oprávněné, jaké jsou hlavní nedostatky OnePlus One a v čem naopak předčí mnohem dražší konkurenci.

Fotoaparát: hlavně nepřepálit

OnePlus One nabídne 13Mpx snímač a slušné clonové číslo f/2.0. Konkrétně se jedná o fotoaparát od Sony se snímačem Exmor IMX214 a šesti optickými členy. K dispozici jsou také dvě přisvětlovací diody se stejnou barvou. K dokonalosti nám zde chybí snad jen optická stabilizace obrazu.

Prostředí fotoaparátu je maximálně jednoduché. Vše je na dosah ruky, například scény si měníte rychlým tahem směrem dolu, případně nahoru. Nastavení máte ve spodní části, kde lze přepínat snímač mezi předním a zadním, máme zde také ovládání blesku, určení lokace, samospoušť a klasické nastavení (velikost, kvalita, ISO atd.). Na pravé straně následuje tlačítko pro snímání a režim panorama. Jednodušší to už snad být ani nemůže. Snímky lze navíc na námi testované verzi CyanogenModem 11.0-XNPH22R pořídit i tlačítky pro úpravu hlasitosti.

Fotografie jsou rozhodně kvalitní. OnePlus One si skvěle poradí i v horších světelných podmínkách. Ostrost a nízký šum jsou pro OnePlus One typické. Ovšem ne vždy se vše povede, setkat se můžete i s chybným vyhodnocením expozice a přepaly. Výsledek můžete posoudit sami.

Přední fotoaparát s rozlišením 5 Mpx je vhodný pro selfie. Dostatečná kvalita překonává klasické kamery pro videohovory a vyznavači fotek sama sebe si zde určitě přijdou na své. Potěší především nadprůměrné vykreslení barev a skvělé výsledky v horším světle.

Videokamera: pozor na rozlišení

Kvalitě videozáznamů nemáme co vytýkat, nahrávat lze až 4K video, které je kvalitní a zachytí každý váš zážitek. S videem si můžete užít i mnoho zábavy, stačí použít zpomalený záběr a to až při 60 nebo 120 snímcích za vteřinu. U zpomaleného záběru bohužel telefon neumí přenastavit rozlišení a musíte to udělat sami. U 60 snímků za vteřinu můžete nastavit maximálně FullHD a u 120 snímků 720p rozlišení, které už je ale opravdu špatné a doporučujeme zůstat spíše na 60 snímcích za vteřinu. Pokud si pouze nastavíte zpomalený záběr a nesnížíte rozlišení, při momentce můžete být nemile překvapeni chybovou hláškou a nenávratným nezachycením jedinečné chvíle. To je velká škoda a zde vidíme mezeru.

OnePlus One (testovací videopohled) – exteriér, 1080p

OnePlus One (testovací videopohled) – exteriér, 2160p

OnePlus One (testovací videopohled) – exteriér, zpomalený záběr 60 fps, 1080p