Mayhem

Mayhem

Online střílečka s porcí testosteronu

Na telefonech poslední dobou frčí spíše online strategie a karetní hry. Titul Mayhem se však snaží na výslunní opět dostat střílečky. Nabízí tak rychlou zábavu, která je plná explozí. Na bojišti navíc stane rovnou šest hráčů.

Týmovým střílečkám se dařilo asi tak od té doby, kdy začal existovat online multiplayer. Na telefonech je situace trochu jiná. Ne že by takové hry neexistovaly, jen si nevybavuji žádnou, která by skutečně zabodovala. Vedle všemožných klonů Clash Royale tak víceméně klasická střílecí plošinovka působí až nečekaně svěže. Samozřejmě, existuje pádný důvod, proč se na telefony hodí spíše pomalé věci s jednoduchým ovládáním, ale to neznamená, že si někdy nechcete vydatně zastřílet.

Mayhem – videorecenze

Zručnost se hodí

Vítejte zpět v době, kdy hra potřebovala celou plejádu virtuálních tlačítek, abyste ji vůbec zvládli základně ovládat. Mayhem je totiž 2D plošinovka, ve které potkáte hodně skákání i střílení. Kompetitivní střílečky jsou opět velmi populární (viz Overwatch pro PC a konzole) a dnešní titul se ty nejznámější v lecčem snaží napodobit. Rozhodně se však připravte, že ovládání není na první dobrou úplně přívětivé. Bez přesného pohybu však jen těžko vyhrajete.

Šestice hráčů se rozdělí do dvou týmů po třech a soupeří o centrální plošinu na mapě. Jejím držením totiž získáváte body do chvíle, než jeden z týmů zvítězí. Alespoň v hlavních hodnocených zápasech. Jen tak pro legraci si můžete zahrát i tradiční team deathmatch s kamarády. Vyjma základního střílení máte k dispozici i sekundární zbraň (třeba raketomet), kterou lze sbíráním fialových orbů proměnit v ještě speciálnější bonusovou zbraň. Ta mnohdy dovede zvrátit vývoj zápasu.

Vybavení

Na výběr máte z několika hrdinů, které si postupně odemykáte. Nechybí tu tradiční stereotypy, jako je obří namakanec s kulometem, mrštná lučištnice a další. Na rozdíl od zmiňovaných vzorů však hrdinové v týmu příliš nefungují a při hraní jsem z nich měl spíše pocit nevyváženosti. Ano, někteří se hrají odlišně, ale většina zápasů se zvrhne v nepřehlednou změť vprostřed mapy, k čemuž se skvěle hodí právě silák s kulometem.

Postava má svou zbraň, avšak další schopnosti si vybíráte sami, což může být jeden z důvodů nevyváženosti charakterů. Můžete si vzít rychlejší běh či obnovování zdraví, ale také speciální bonusové zbraně a především věže. Právě věže působí velmi zajímavě, protože se mohou na rozdíl od hrdinů skvěle doplňovat. Osobně jsem nejraději hrál s těmi léčícími, ale šikovná umí být třeba i ta, která zraňuje okolní nepřátele.

Čekání – nic nového pod sluncem

Jak budete postupovat úrovněmi vzhůru, odemknete si nejen nové postavy a vylepšení, ale získáte přístup k dalším mapám. To je však něco, co byste neměli přeceňovat, mění totiž opravdu jen detaily. Pokaždé bude bitva vypadat tak, že se všichni sejdete uprostřed, nastane nepřehledný zmatek, a nakonec jedna strana zvítězí. Jistě se však dá najít prostor i pro jiné strategie, jen musíte mít štěstí na spoluhráče. To je taky problém, protože se během hry nemáte jak domlouvat.

Samozřejmě musíte počítat s hutným free-to-play modelem, který se ovšem příliš neliší od dalších online her. Očekávejte tak dvojici měn a sbírání beden s odměnami, jejichž obsah však získáte až po několikahodinovém čekání. Nic příliš originálního v tom nenajdete. Kdo si zaplatí skutečnými penězi, bude v postupu výrazně rychlejší. Při hře samé sice jednotlivé lepší postavy mohou být znát, ale tým jako celek bývá celkem vyvážený. A bez trochy umu vám ani sebelepší vylepšení nepomůže.

Mayhem je rychlá a zběsilá střílečka, která sice není přístupná nováčkům jako strategická konkurence, ale po chvíli procvičování z ní může být zábavný kompetitivní titul až pro šest hráčů. V tuto chvíli není úplně dokonale vyvážená a své problémy přináší i free-to-play model, ale pokud do hry vložíte trochu úsilí, můžete se u ní opravdu dobře bavit.

Stáhnout Mayhem

• zběsilá akce
  • důraz na zručnost