LG G2

LG G2

Návrat mezi elitu

Jihokorejské LG už má i na našem trhu špičkový telefon s těmi nejmodernějšími funkcemi, který se směle může rovnat s těmi úplně nejlepšími. V mnohém je i předčí. Dorazil vlajkový model G2, který může zaujmout velkým displejem s tenkými rámečky či špičkovou výbavou. Nejvíce se nám však zaryje do paměti tlačítky, která jsou nezvykle umístěna na zadní straně.

Multimediální funkce

Ani v případě LG G2 nezačneme multimediální funkce jinde než u hudebního přehrávače. Ten je zastoupen jak klasickou aplikací od Googlu, tak vlastní aplikací od LG, která nese název Hudba. Ta nabízí přehrávání dle ID3 štítků, běžných složek, dokáže se ale spojit i s vaší domácí sítí a případně také cloudovými servery. Praktické. Při přehrávání vidíte velký náhled coveru alba, máte možnost vše sdílet, případně skladbu vyhledat na serveru YouTube. Dostalo se také na ekvalizér, který kromě pěti přednastavených profilů nabízí i jednu pozici pro vás. Pokud vás omrzí vlastní skladby, můžete si naladit i FM rádio s RDS.

Hudební přehrávač

Video přehrávač v G2 je poměrně schopný, paradoxně ale nenápadný. V každém případě si pustíte videa ve formátu AVI, včetně kodeků DivX a Xvid, a MKV. Omezovat se nemusíte ani kvalitou, FullHD videa nečiní telefonu problémy. Ještě větší radost vám udělá, že G2 zvládá externí české titulky. LG se snaží neztrácet na konkurenci a nabízí inteligentní pauzu. Pokud se na video přestanete dívat, dojde k jeho pozastavení. Ve dne vše funguje spolehlivě, večer je to horší. Na to vás ale při zapnutí této funkce telefon sám upozorní. S videem souvisí i šikovný editor videa, kde můžete stříhat vaše videa, přidávat k nim efekty, text, obrázky, cokoliv vás napadne. Zejména u náročnějších videí však úprava telefonu poměrně trvá.

Videopřehrávač

V základní nabídce nehledejte žádné hry. Díky vysokému výkonu si však z obchodu Google Play můžete stáhnout jakoukoliv hru a vždy si ji zahrajete. Zcela plynule na LG G2 běží i náročná závodní hra Real Racing 3. S náročnými hrami nicméně souvisí jedno omezení, kterým je interní paměť s pouhými 16 GB. Z této hodnoty je vám k dispozici jen 10,62 GB a více z telefonu nedostanete. Podporovány nejsou ani paměťové karty, což je velká škoda a celkově možná největší mínus celého telefonu. Multimediální vyžití je díky tomu značně omezeno. Prodej 32GB verze, která také existuje, zatím oficiálně v České republice plánován není, což je škoda. I když by byla dražší, stejně by byla cenově velmi zajímavá a řada lidí by větší paměť uvítala.

Fotoaparát

Fotoaparát by měl chloubou modelu G2. Nabízí 13 megapixelů, automatické ostření i přisvětlovací LED diodu, co je ale hlavní, také optickou stabilizaci, což je u dnešních telefonů až na pár výjimek unikum. Samotné čočka se pyšní safírovým sklíčkem, které má bránit poškrábání a otiskům prstů. Škrábancům zatím odolává, ale otisky prstů zachycuje snadno. Prostředí je hezky zpracované a přehledné. Mezi nastavením nechybí několik režimů, mezi kterými může zaujmout duální režim, kdy jsou v činnosti oba fotoaparáty zároveň, což jsme mohli poprvé vidět u korejské konkurence – vlajkové lodi Galaxy S4. Vhod může přijít i režim „Fotit a vymazat“, kdy z pořízeného snímku můžete dotykem prstu odstranit některé objekty.

V hlubším nastavení najdete ISO, režimy zaostření, vyvážení bílé, barevné efekty, samospoušť HDR, Panorama či nastavení tlačítek hlasitosti, která mohou suplovat chybějící hardwarovou spoušť. Bohužel vzhledem k umístění tlačítek na zadní straně, navíc v blízkosti fotoaparátu, je toto nastavení vcelku bezpředmětné.

Výsledná kvalita fotografií je velmi nadprůměrná. Snímky vynikají výbornou ostrostí i věrným barevným podáním. I za ubývajícího světla, typicky při zataženém dni, případě v podvečer, jsou snímky stále dostatečně kvalitní. V tomto ohledu si LG G2 opět nezadá se současnou špičkou a má jeden z nejlepších fotoaparátů na trhu vůbec. Navrch přidává totiž i optickou stabilizaci, což je málo vídaný jev. Ta by měla zařídit například lepší fotografie a videa ve zhrošených světelných podmínkách. Realita ovšem tak růžová není. Rozmazané snímky jsou poměrně běžnou záležitostí, optická stabilizace vás v noci zcela nespasí, mírně ale pomáhá.

Ukázkové fotografie

Testovací snímky 16:9 (10 Mpx)

Testovací snímky 4:3 (13 Mpx)

Chloubou G2 je i video, které je samozřejmě možné natáčet v rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Někteří konkurenti ale zvládnou už i 4K, to zde nečekejte. Málo vídaným jevem však je možnost zaznamenat scénu se snímkovací frekvencí 58 FPS. Takovéto pokusy jsme zde již viděli, nicméně takřka vždy bylo nutné snížit rozlišení. U G2 to již nutné není. Samotné video je pak velmi kvalitní, barevné podání věrné a naprosto ukázkově funguje i automatické ostření. Hodit se může funkce audio zoom, která zacílí na zvuk, který vychází z místa scény, na kterou míříte telefonem.

LG G2 (testovací video) – 1080p, exteriér (58 FPS)

LG G2 (testovací video) - 1920 x 1080 px (58 FPS) (31,97 MB, mp4)

LG G2 (testovací video) – exteriér, 1080p