Total War Battles: KINGDOM

Total War Battles: KINGDOM

Strategie bez duše
1

Total War je bezpochyby jednou z největších a nejlepších strategických sérií na počítači. Díky ní jsme mohli utvářet a formovat historii světa a ponořit se do těch nejikoničtějších bitev. Nabízí se tedy otázka, zda své pověsti dostojí i na telefonech a tabletech, kde se snaží prosadit mezi zavedenými free-to-play značkami.

Nejlepší díl série Total War? Pravděpodobně Rome. Ale Medieval stojí hned za ním. A dnes recenzovaný Kingdom mu časově odpovídá. Tím to ale hasne, protože tento mobilní přírůstek nemá s „velkou“ sérií Total War příliš společného. Když se ale budeme snažit, tak nějaká spojovací vodítka najdeme. Zajímavé je, že hra vyšla pro „všechny“ platformy. Tím myslím telefony, tablety s iOS či Android, ale také pro PC nebo Mac.

Total War Battles: KINGDOM – videorecenze

Total War jinak

Klidně bych řekl, že Total War patří k mým nejoblíbenějším herním sériím. Velmi mě na ní fascinovalo, jak mohu ohýbat dějiny a malému národu vydobýt místo na slunci. Také mě vždy vzrušovala ta komplexita všech systémů. Člověk musel hlídat ekonomiku, politiku, posílat zvědy, válčit, obchodovat, zkoumat technologie apod. Tento výčet bych mohl rozšiřovat a detailně rozebírat pěkně dlouho. Rovnou si řekněme, že mobilní hra Battles: Kingdom je tak trochu o něčem jiném.

Ano, řada těchto aspektů je v nějaké podobě zachována. Buď jsou ale výrazně zjednodušeny nebo mají jiný smysl. A možná bude vůbec lepší, když se pokusíme tuto hru s velkou sérií nespojovat. Podobný je ovšem styl zobrazení mapy, ačkoliv zde máte možnost budovat přímo jednotlivé bloky budov. Bojování je odděleno a probíhá v jiném pohledu, na jiných mapách a s jiným ovládáním. Navíc pro to nemusíte přesouvat jednotky po „velké mapě“, protože je máte vždy k dispozici.

Vždy k ruce

Nebudu to zbytečně natahovat. Mobilní Total War se po všech směrech přizpůsobil ostatním budovacím strategiím, které jsou dostupné zdarma. Velkou roli tak hraje čekání. Čas je tak zcela klíčovým zdrojem. Veškeré prováděné akce stojí buď určitý obnos zlata, nebo trvají danou jednotku času. Na stavbu menších budov překvapivě čekáte jen pár sekund, což není špatné. Sama produkce nebo sbírání materiálů už je otázka desítek minut nebo hodin.

V tuto chvíli už dává smysl, proč je hra dostupná na všech platformách. V podstatě po vás chce, abyste se vrátili několikrát během dne, sebrali několik materiálů, zahráli si pár bitev a šli si zase za svým. Taková už je doba. Ačkoliv hra rozhodně není komplexní strategií, tak některé možnosti nabízí celkem do hloubky. Je to především boj a s ním spojená administrativa vojska.

Na zteč!

Souboje jsou dalším aspektem, který nám připomíná velkou sérii. Probíhají odděleně, ovládáte v nich celé skupiny jednotek, které mají své akce, případně schopnosti, ale po přiblížení vidíte, jak jednotliví bojovníci bojují navzájem. To je něco, co mě osobně potěšilo. Přesto i tak byl souboj značně zjednodušen – bojuje se v liniích, kdy klíčovým faktorem je přeskupování oddílů. Vždy spolu ale mohou bojovat jen dvě jednotky. Podporovat je mohou třeba lučištníci.

Total War Battles: KINGDOM

Během souboje nemáte příliš možností. Důležité je proto rozmístění a správné načasování výpadu, což reprezentuje ukazatel šipky a chce po vás včas ťuknout na jednotku. Když se vám to povede, tak můžete získat výhodu a protivníka rychle rozdrtit. Samozřejmě nechybí kupování podpůrných předmětů za zlaťáky. Hra má celkem hezkou grafiku a ani po přiblížení určitě neurazí.

Kdybych si mohl vybrat, tak chci skutečně komplexní a prémiovou strategii vedenou v duchu původní série Total War. Nic takového tu ale nehledejte. Základem je celkem běžná čekací strategie, která ale nabízí poměrně hezkou stavbu vlastních hradů. Zatímco řada aspektů hry byla opomenuta, tak důraz je kladen na souboje, které jsou sice značně zjednodušeny, ale nejsou špatné a mohou být tím důvodem, proč hře věnovat čas. V neposlední řadě potěší i podpora hraní na nejrůznějších platformách, ale je otázka, zda by někdo takovou hru na PC chtěl hrát.

Stáhnout Total War Battles: KINGDOM

60%
  • grafika a seriózní zpracování