Threes!

Threes!

Trojky v mobilu
4

Trojky na vysvědčení nejsou žádná sláva. V telefonu je to ale jiná. Threes! je populární logická hra, která se z iOS nyní dostala i na Android. V této hře dostanou kameny duši a číslo. Vy je pak budete spojovat v mnohem větší a silnější jedince. V recenzi se dozvíte, jak se hraje a zda za to vůbec stojí.

Jen se podívejte na minulé recenze – co jsme tu ukazovali? Rubačky, závodní hry, postřehové hry, plošinovky nebo dokonce čekací strategie. Ale hodně dlouho jsme tu neměli pořádnou logickou hru. A to by samozřejmě byla škoda. Pojďme si to nahradit touto hříčkou, která minulý měsíc vyšla pro iOS a nyní se dočkali i hráči na Androidu. To je parádní příležitost pro recenzi. Na Windows Phone seženete pár kopií, které za to ale z větší části vůbec nestojí a jde o pouhé nepovedené klony.

Threes! – videorecenze

Trojky

Trojky ve škole nejsou nijak super, pokud je tedy nemají dámy. Ale to je jiné téma. Jak jsem prozradil již v úvodu – Threes! je logická hra s čísly. Ale nebojte, nemusíte zde nijak počítat. Říká se, že nejlepší hry jsou zároveň ty nejjednodušší. Jednoduchá hra musí mít snadná pravidla, aby je pochopil každý a mohl tak hru bez problémů hrát. To Threes! splňují naprosto bez problému. Ačkoliv je složité dosáhnout vysokého skóre, tak si ji zahraje opravdu každý.

A jak to tedy funguje? Posouváte políčka s čísly – spojením jedničky a dvojky vznikne trojka, pokud spojíte trojku s další trojkou, tak vznikne šestka, a tak dále. Jednička je modrá a dvojka barevná. Pokud je spojíte, tak vznikne jeden kámen s hodnotou tři, kterému vdechnete život. Trojka a vyšší jsou už jen bílé a mohou se vždy spojovat s kamenem stejné hodnoty, čímž vytvoří dvojnásobek. Hra končí ve chvíli, kdy je pole plné a vy nemáte žádný další tah.

Ovládání

Druhým důležitým prvkem úspěšné hry je jednoduché ovládání. I to Threes! parádně splňuje. Stačí vám na to jeden prst, kterým jednoduše budete přesouvat kameny. Ty se nesunou po jednom, ale posune se vždy celé pole. Okolo herního pole je zeď, která kameny zastaví. Díky tomu se mohou spojovat správné dvojice. A zároveň – pokud je jeden řádek plný a ten pod ním nikoliv, se hýbe jenom ten. Nyní asi složité, ale za chodu vám to bude ihned jasné.

Dalším důležitým prvkem je indikace příštího políčka. Nad herní plochou se vám ukazuje, které políčko dostanete příště. Bez toho byste se nikam nedostali. Vidíte třeba, že na horní straně máte samé dvojky a příštím kamenem bude modrá jednička. Tak tedy táhnete plochou dolů, čímž určíte, že nahoře se jednička vytvoří. Tu pak snadno spojíte s dvojkou a hrajete dál. Většinou se můžete rozhodnout, zda spojíte dvě položky tažením shora nebo zespodu. Volte proto tu variantu, která vám vytvoří další spojení.

Soustředění

Ačkoliv jsem se ve videorecenzi snažil hrát co nejrychleji (aby se na to dalo koukat), tak ve skutečnosti se musíte pekelně soustředit, abyste zvolili tu nejlepší variantu. Musíte myslet na budoucí kroky, nesmíte si třeba zastavit důležitý kámen něčím, čeho se snadno nezbavíte. Vaším cílem je samozřejmě spojovat co nejvyšší čísla. 12 nebo 24, to je hračka. 48 ještě jde, ale k 96 už je poměrně složité vytvořit dvojici pro další spojení a vytvoření 192.

Threes!

Na závěr se vám čísla sečtou, připočítají se bonusy (čím větší číslo, tím větší bonus) a dosažený výsledek můžete porovnat s přáteli nebo dalšími hráči. Za kámen s hodnotou 48 dostanete 243 bodů, zatímco za 96 rovnou 729 bodů. Kromě toho ve hře najdete ještě výzvy. V těch jsou jednoduché položky: nejvyšší počet trojek na poli, maximální skóre, počet spojení a podobně. Následně můžete vyzvat svého kamaráda a dokázat mu, že jste mnohem lepší. Nebo také opačně, což je vždy smutnější.

Threes! je z principu velmi jednoduchá hra, která vás ale dokáže potrápit. Její hratelnost je natolik triviální, že je neskutečně chytlavá a cenovka 40 korun je za podobně promyšlenou, vyváženou a vizuálně povedenou hru perfektní. Lepší, než kdyby byla zdarma a plná mikrotransakcí. Takto si hru zakoupíte, můžete hrát podle libosti a neomezuje vás vůbec nic. Ve hře na vás navíc čeká povedený soundtrack a vtipný dabing kamenů.

Stáhnout Threes!

Google Play Google Play (zdarma) App Store App Store (zdarma)

95%