The Witcher Battle Arena

The Witcher Battle Arena

Bílý vlk v nejlepší formě
8

Zaklínač ukázal celému světu, kde leží Polsko, čehož je důkazem i netrpělivě očekávaný třetí díl. Než k nám dorazí, tak si můžeme zahrát žhavou novinku ze stejného světa. Battle Arena je MOBA, která bere to nejlepší a snaží se to převést na displeje mobilních telefonů a tabletů. Stále však musí zůstat rychlá, přesná a hlavně zábavná. Povedlo se jí to?

Zeptejte se mě, na kterou hru se v roce 2015 nejvíc těším a nepochybně dostanete bleskovou odpověď. Je to samozřejmě třetí díl Zaklínače, na který se těším od té doby, kdy jsem dohrál díl druhý. Hra ale byla opět posunuta a čekání se prodlužuje. No, hlavně ať na to mají kluci dost času a vše funguje, jak má. My si mezitím zahrajeme jejich jinou hru. A taky bude ze světa Zaklínače.

The Witcher Battle Arena – videorecenze

Geralt trochu jinak

Když se řekne Zaklínač, tak si spíš představíme příběhové RPG, ve kterém se ujímáme hlavní postavy příběhu – zaklínače Geralta. Tato hra je ale zasazena DO světa Zaklínače a za Bílého vlka vůbec nemusíte hrát (ale můžete). Je to totiž MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), jako například DOTA nebo League of Legends. S jedním zásadním rozdílem. Vznikla speciálně pro mobilní zařízení, což nejsou plané řeči. Má to ale i své pomyslné nevýhody.

Nevýhodou číslo jedna je značné zjednodušení. Pokud si hráč DOTA zapne LoL, tak bude překvapen, jak zjednodušena hra byla. Pokud si hráč LoL zapne tuto hru, tak bude taky překvapen, jak jednoduché to je. Ale má to svůj význam. S virtuálním ovládáním prostě nemůžete být tak rychlí, přesní a nedovedete ovládat tolik akcí najednou. A musím uznat, že to přizpůsobení zvládli v Polsku dobře. The Witcher Battle Arena jednoduše je nejlepší MOBA, kterou jsem kdy na tabletu hrál. Tečka.

Týmová práce

Hráči se rozdělí do dvou týmů po třech. Na každé mapě (v tuto chvíli jsou dostupné dvě) najdete tři body, o které budete soupeřit. Vyhrává ten, kdo delší dobu drží více bodů. To se vám povede tak, že budete porážet protihráče v soubojích, což nezvládnete bez týmové spolupráce. A jelikož tu nejsou žádné věže nebo další přisluhovači, tak vaši spoluhráči jsou jediní, kdo vám může pomoci. Vaše postava bude mít 3 aktivní schopnosti a jednu pasivní. Po několika hodinách hraní mám pocit, že je to nejsilnější část hry. Hrdinové skutečně jsou vyrovnaní a schopnosti jsou zábavné a dobře ovladatelné na dotykovém zařízení.

Kromě toho nechybí lektvary nebo granáty. U výbušnin jsem měl ale trochu problém. Při větším a rychlejším souboji taky chcete rychlé a okamžité reakce. To ne vždy platí a někdy hra nemusí zaregistrovat přesně všechny příkazy. To se mi ale stalo jen v několika málo příkladech. Potěšilo mě, že nevynechali také nakupování předmětů. Vlastně tu jsou jen tři předměty, které vylepšujete. Meč pro útok, brnění pro obranu a prsten pro schopnosti. Je to takový strom, který se větví. A správně zvolené předměty mohou znamenat absolutní výhodu.

Zdarma, ale fér

Hra je skutečně ke stažení zdarma, a pokud sledujete mé recenze pravidelně, tak víte, že to hry spíše kazí. Ne však tuto. A opět se vrátím k LoL, protože v něm spatřuji velikou inspiraci. Hrdiny si musíte kupovat za herní měnu. To ale není vše. Pravidelně se také budou měnit hrdinové, za které můžete hrát zdarma. Takže si je vyzkoušíte a třeba až pak koupíte natrvalo. Já si třeba naprosto oblíbil Iorvetha. Je to vlastně takový carry.

The Witcher Battle Arena

Není tu energie a je tu jediná měna, která navíc nelze dokoupit mikrotransakcí. Za toto nesmírně chválím. Za vyhraný zápas dostanete do třiceti mincí a na nového hrdinu jich potřebujete 750. To je několik hodin hraní. Nebo můžete zaplatit něco přes sto korun. Průměrně to je tedy více než třeba ve zmiňovaném LoL. Také si můžete dokupovat různé vzhledy hrdinů (a jejich zbraní), což stojí ještě více než hrdinové sami. Jsem přesvědčen, že by vše mělo být trochu levnější, nebo by vás hra měla více odměňovat.

Naše recenze je příliš krátká na to, abych vše pokryl. Hra je skutečně komplexní, což mě velmi těší. Postupujete po úrovních, levelujete hrdiny, získáváte pro ně předměty a i zápasy jsou vyvážené a rozhodně zábavné. Hráčů je dostatek a jediný herní mód se velmi povedl. Grafika hry je perfektní a soundtrack je přímo ze třetího Zaklínače. Snad jen ti hrdinové a alternativní vzhledy stojí příliš a při intenzivnější akci může být hra pomalejší. Ale sečteno a podtrženo jde o perfektní hru, která mě chytla a vím, že ji po recenzování jen tak neodinstaluji (a to se příliš nestává). Takhle prostě má vypadat mobilní MOBA.

Hru jsem testoval jak na Androidu, tak na iOS. V tuto chvíli mi hra běžela znatelně lépe na iPadu 4 než na NVIDIA Shield Tabletu, lépe vypadala a zvládala i intenzivnější akci. Autoři také slibují další mapy i hrdiny.

Stáhnout The Witcher Battle Arena

90%
  • ukázkové zjednodušení