Take Cover

Take Cover

Do zákopu s úsměvem
1

Free-to-play strategií je pro iOS i Android požehnaně. Málo z nich však láká na humor a pochází z České republiky. Take Cover ano a vedle běžných stavěcích a sociálních prvků nabízí především zajímavě pojaté bojování, kolem kterého se celý titul točí. Dokonce si zabojujete i s ostatními hráči a jistě vás potěší i kompletní překlad do češtiny.

Čekací strategie zde příliš nerecenzuji, i když výjimky se najdou (Total War Battles, či třeba Fallout Shelter). Většinou vypadají naprosto stejně a jejich skutečný potenciál se projeví až po hodinách hraní a desítkách patchů. Za jeden rok se hra může změnit k nepoznání. Obzvlášť ve světě free-to-play. Take Cover je ovšem hra od brněnského studia Gamajun Games a podle obrázků či traileru vypadá jednak vtipně, ale také naprosto profesionálně.

Take Cover – videorecenze

Do války s humorem

V dosud vydaném prvním aktu to na slibovaný epický příběh příliš nevypadá. Vážnou zápletku jsem ovšem nečekal a spíš se těšil na humor. Ten funguje (či nefunguje) ve dvou rovinách. V prvním případě jsou to drobné detaily, kdy na kryt z beden spadne slepice apod. Ty fungují skvěle a utvářejí pohodovou atmosféru. Na druhou stranu úvodní tutoriálové monology působí přehnaně a křečovitě. Je z nich cítit urputná snaha být až přespříliš kamarádský a uvolněný, až to působí nepříjemně.

Alespoň nás může těšit, že všechny texty jsou přeloženy do češtiny. V angličtině by možná onen familiární jazyk nepůsobil tak nepatřičně, takže to může mít své nevýhody. Jak ale víme, hlavní je hratelnost, která se v tomto případě skládá ze dvou důležitých částí. Samozřejmě je to správa základny, kde odvádíte veškerý management a stavíte budovy, ale také bojování, které je na celém titulu zhola nejzajímavější.

Zasaď dům a vyhraj bitvu

Stavěcí část vás zrovna nepřekvapí. Pro stavbu budov potřebujete součástky, peníze a čas. Jejich vylepšováním získáváte zkušenosti a přístup k dalším možnostem, větší sklady pro zásoby apod. Rozmístění staveb je dané a nehraje žádnou roli, na rozdíl od obranných mechanismů, které upravujete v samostatné nabídce (a po dosažení šesté úrovně). Podobně jako v dalších strategických hrách se můžete připravit na nájezd nepřátel.

Na druhou stranu ani vy nesedíte schovaní v džungli, a co chvíli vyrazíte do boje. Jednou proti hráčům, jindy proti nepřátelům v kampani. Tak či onak, princip je podobný. A překvapivě zábavný. Důležitou roli hraje krytí (jak naznačuje název hry), takže na připravenou plochu sami vhodíte barikády a v reálném čase za ně schováte vojáky. Obranné jednotky musí být napájeny baterií, kterou se tedy primárně snažíte zničit.

Čas je esencí

Hratelnost úplně svádí k tomu, aby to byla tahovka, ale místo toho dostáváte poměrně rychlou akci, kde hlavní roli hraje čas zvládnutí mise. Trochu mě mrzí, že nejde vojákům přikázat kam střílet (určíte akorát hození granátu nebo použití jiné speciální schopnosti). Jeden voják tak efektivně dokáže vyřadit jednu baterii. Pozdější úrovně už nebudou snadné a bez promyšlené strategie se neobejdete, neboť samo pole obsahuje řadu překážek a nástrah.

Take Cover

Jak tomu u free-to-play čekacích strategií bývá, obsahují nejednu překážku. Samozřejmě ji představuje čas, jelikož na vše musíte čekat. I když třeba jen pět minut, do té doby se můžete leda tak dloubat v nose. Použité barikády je například nutné znovu vyrobit. Vše jde urychlit (od stavění po výrobu) utracením prémiové herní měny. Do startu nějakou dostanete, takže například není problém se rychle dostat na úroveň šest, kde to začne být trochu zajímavější.

Take Cover dopadla vlastně tak, jak by jen čekací strategie dopadnout mohla. Originálně a zajímavě působí snad jen při bojích, které nejsou vůbec špatné. Mnohem více času ale samozřejmě strávíte při okolních aktivitách, které vycházejí z jiných úspěšných titulů. Vojenské zasazení také není nijak novátorské, ale humor je jistě příjemným bonusem, pokud se to s ním nepřehání. Čeština bude pro mnohé hráče také vítaným přínosem.

Stáhnout Take Cover

60%
  • hezká grafika