Star Wars: Assault Team

Star Wars: Assault Team

Posbírej je všechny

Star Wars patří mezi nejoblíbenější universa a není divu, že se do něj hráči i tvůrci rádi vracejí. Assault Team je karetní hra, která je překvapivě akční a zábavná. Hned na začátku se ujmete Hana Sola a začnete sbírat další známé postavy, čímž budete rozšiřovat svůj tým. Hra je také zdarma ke stažení. Má smysl jí věnovat pozornost?

Kdysi dávno, v předaleké galaxii vyšla karetní hra na motivy Star Wars a nesla název Force Collection. Nebyla vůbec špatná, ale šlo skutečně jen o karty. Dnes recenzovaný Assault Team na to jde trochu jinak. Snaží se vyprávět příběh a zapojuje do hry skutečné prostředí. Navíc na něm pracovala pražská pobočka Disney. A když nad tím přemýšlím, do světa Star Wars se v našich recenzích vracíme často. Vždyť za poslední dobu tu byl Star Wars Tiny Death Star nebo Angry Birds Star Wars 2. A teď si už pojďme říci, jak dopadl karetní Assault Team.

Star Wars: Assault Team – videorecenze

Volím si tebe

Hra vám jako první kartu dá Hana Sola, který je držen na imperiálním křižníku The Devastator a jeho úkolem je dát dohromady partu rebelů a uniknout. Ti jsou drženi na různých místech lodi. Každý hrdina je reprezentován kartou, stejně jako další předměty ve hře. Z hrdinů si sestavujete balíček, který můžete před každou misí změnit. Karty hrdinů mají také úroveň, kterou můžete vylepšovat a posouvat. K tomu budete potřebovat předměty.

Během hraní máte možnost získat náhodné karty, které buď využijete, nebo prodáte. Samozřejmě můžete získat předměty vzácné i ty obyčejné. Stejně tak je to s hrdiny. Občas dostanete obyčejného vojáka, jindy zase důležitější postavu, která bude fanouškům série dobře známá. Rozhodnout se musíte podle statistik (obrana, životy) a podle schopností, které se nabíjejí za určitý počet kroků. Ty mohou mít různou podobu – silnější útok, obrana, léčení, oslabení nepřátel a podobně. Volit ale musíte také podle nepřátel. Pokud například půjdete proti potvorám, tak se vyplatí mít nějakého robota, který má proti nim zesílený útok.

Kam nás hra zavede

Přestože jde o karetní hru, tak hraní jednotlivých úrovní vidíte z pohledu první osoby. Vůbec ale neovlivníte, kam skupina půjde. Hra je totiž přesně naskriptovaná a vaše kroky nalinkované. Vy jen pozorujete, jak kamera jede úrovní a případně se rozhlíží okolo. Sem a tam narazíte na nějaký předmět, krabici nebo něco podobného, co musíte aktivovat či otevřít. Hra vás k tomu vyzve ikonou, vy jen tapnete a žádnou další akci neděláte. Během mise tak váš vliv padá hlavně na výběr nepřátel. Hrdinové se v útocích střídají po krocích a vy akorát můžete vybrat, na koho zaútočí. Také můžete používat speciální schopnosti. Ač se to zdá jako málo, tak správné cílení útoků může zcela zvrátit průběh souboje.

Snadno si spočítáte, jak jdou karty po sobě (tu další navíc vidíte označenou) a můžete tak chytrým útokem vyřadit nepřítelovu kartu, která by jinak byla na tahu. Získáte tím výhodu a potyčku snadno vyhrajete. A pak jdete dál, potkáte další nepřátele a celé se to opakuje. Hrát můžete i proti skutečným hráčům. Za to získáváte speciální body, které slouží pro nákup balíčků s předměty. Je tu zajímavý systém, kdy po vyhraném souboji můžete pokračovat dál, ale pokud prohrajete, tak přijdete o vše. Znáte to – risk je zisk. Ale ne vždy.

Pojď sem a zopakuj

Jakmile přijdete o všechny karty, tak musíte úroveň buď celou opakovat, nebo můžete zaplatit prémiovou měnou a nechat si tým obnovit. Obtížnost rychle roste, a pokud nebudete neustále vylepšovat své karty a opakovat úrovně, tak velmi brzy narazíte. Každé kolo jde víckrát opakovat v několika obtížnostech. Podle vybrané obtížnosti získáváte lepší předměty. Kromě nich sbíráte i peníze, které potřebujete pro vylepšování hrdinů.

Star Wars: Assault Team

Hra je zdarma, takže tu narazíme na klasické free-to-play prvky, jako je třeba omezená energie, kterou potřebujete pro hraní (za každé kolo dáte určitý počet), a která se postupně nabíjí časem, případně jde dokoupit. Kromě toho si můžete koupit balíčky náhodných karet různé úrovně. Ačkoliv hra vypadá slušně a nehraje se špatně, tak trpí spoustou nedostatků. Při efektech (výbuchy a podobně) se seká i na iPadu. Také se mi stalo, že mi hra nepřičetla energie – tablet jsem na hodinu odložil, vrátil se k němu a stále stejný počet s odpočtem na místě, kde posledně zůstal. Ani restart aplikace nepomohl. Stejně tak jsem přišel o energie, když se hře nepovedlo připojit k protihráči. Snad ale tvůrci dostanou dostatečný prostor pro opravu. Bohužel také musíte být neustále online.

Star Wars: Assault Team je překvapivě svižná a zábavná karetní hra, která těží ze známého a populárního universa a zároveň představuje karetní hru jako akční zábavu z pohledu první osoby. Ocenit musím i snahu o vyprávění, i když po chvíli ty primitivní kulisy začnou být hrozně nudné. Stejně tak mě mrzí energie a čekání, ale to je spíš problém současných her obecně než přímo tohoto titulu. Hru vám tak doporučuji, přestože by potřebovala ještě chvíli na doladění.

Stáhnout Star Wars: Assault Team

80%
  • pohled z první osoby