Rush Rally 2

Rush Rally 2

Téměř dokonalé závody
6

Povedených a free-to-play prvky nezkažených závodních her je na mobilních platformách jako šafránu. Obzvlášť takových, které se soustředí na rallye. Jednou za čas se však zázraky dějí a dnes recenzovaný titul takovým malým zázrakem je. I když má své chyby a rozhodně není dokonalý, tak za zvýšenou pozornost určitě stojí.

I dnes pokračujeme v recenzování her, které se tak úplně na mobilní platformu nehodí. Ale jen zdánlivě, protože na tabletech a telefonech můžete hrát prakticky cokoliv. Ne vše zvládnete v tramvaji, ale jsou lidé, kteří běžně připojují zařízení k televizi a hrají s ovladačem v ruce. Nejde se jim divit. I mobilní hry vypadají skvěle, přestože se stále nemohou srovnávat s konkurenty z aktuálních konzolí. Jenže to každému nemusí vadit. A po dnešní recenzi zjistíte, že i pro Android a iOS existuje velmi kvalitní rallye titul.

Rush Rally 2 – videorecenze

Osamělý vlk

Rallye hry stojí tak trochu mimo hlavní proud závodního žánru. Mají vlastní pravidla a dost možná je hrají úplně jiní lidé. A přestože dnešní titul v sobě určité arkádové prvky má, tak základem je téměř vždy alespoň snaha o realismus. Stejně tak platí, že jste na trati sami a rozhoduje váš výsledný čas. Zapomeňte tak na přetlačování s dalšími závodníky, záměrné vytlačování z trati a podobné finty, tentokrát hrají roli vaše přesná jízda a precizní reakce.

Není možné se jen tak hnát kupředu jako v jakékoliv jiné závodní hře, ne nadarmo slyšíte hlas spolujezdce, upozorňující vás na blížící se zatáčky. To je doplněno i o grafické upozornění a vedle cest stojí ještě směrové ukazatele. Přesné zvládání trati je totiž základem úspěchu. Hned po prvním závodu vám bude také jasné, že jízda vyžaduje soustředění a nejednou vás čeká restartování celého úseku.

Slušný jízdní model

Do chvíle než vyletíte z trati a odrazíte se od stromu se o hře dá říci, že má skvělý jízdní model a povedenou fyziku. Auta se chovají přirozeně a viditelný vliv mají i různé charakteristiky jako třeba váha. Základním módem je šampionát, ve kterém vystřídáte sedm zemí a tedy i několik různých povrchů. Věřte mi, že jet po silnici je úplně jiné než po sněhu nebo písku. To v kombinaci s rychlejšími auty vede ke stoupající obtížnosti.

Jestli se pravidla hry naučíte, tak první dva turnaje (skládající se z několika nenavazujících závodů) projedete celkem hravě, ale o něco později přijde opravdová výzva. Vždy si také můžete zvýšit (nebo snížit) obtížnost. Výraznou pomocí bude i připojení gamepadu – výchozí dotykové ovládání příliš pohodlné není a přestože ho můžete upravit, tak skutečnému ovladači v ruce se nic nevyrovná. A toto je přesně ten typ hry, kde je precizní ovládání jasnou výhodou.

Need for Better Graphics

Zatímco hra exceluje v tom hlavním, tedy různorodém a hojném obsahu (7 prostředí, 72 tratí a 8 aut) nebo povedené fyzice, tak ztrácí v prezentaci. Jednak vás může zamrzet absence licencovaných vozů, ale také generické prostředí tratí. Auta sice vypadají autenticky, ale liší se v detailech a značku na nich nenajdete. Prostředí je zase prázdné a graficky nezajímavé, textury i modely jsou jednoduché a podél trati neuvidíte živáčka. Pokud vás zajímá ale pouze závodění, tak to není problém.

Rush Rally 2

Pokud chcete opravdu hezkou grafiku, tak musíte sáhnout jinam, třeba po Need for Speed. Nutno ale říci, že v oblasti rallye závodů asi lepší kousek nyní neseženete. Najdete zde i spoustu drobností, jako jsou opravy mezi závody, menší tuning, ale také další herní módy. Vedle šampionátu si můžete zkusit rallye-cross (takže ono bourání), případně i drobné minihry, ve kterých vás čeká vyhýbání se raketám, opravám na silnici nebo třeba sbírání mincí.

Rush Rally 2 může být v tuto chvíli nejlepší závodní rallye hrou na telefonech a tabletech, která ale samozřejmě nebude pro každého. Nemá výrazně dobrou grafiku ani licencované vozy, ale nabízí velmi dobrý jízdní model a uvěřitelnou fyziku (alespoň než nabouráte). Jako placený titul vás neotravují freemium prvky a obsahu v podobě rozdílných aut a různých tratí nabízí více než dost. Jako bonus se dá brát i nespočet dalších módů.

Stáhnout Rush Rally 2

90%
  • jízdní model