PewDiePie's Tuber Simulator

PewDiePie's Tuber Simulator

Sledovanost především
1

YouTube je fenoménem a mladší generace u něj tráví stále více času. Hvězdou mezi YouTubery je PewDiePie, kterého potkáte i v tomto titulu. Stanete se v něm vloggerem a od píky si zkusíte vybudovat vlastní kanál a získat slávu. Dnešní recenze by měla zajímat i zaryté odpůrce, hra totiž slouží jako ukázka hodnotového systému této nové generace.

Naložil jsem si teď jeden z nejtěžších úkolů. Dá se vůbec recenzovat hra, která vlastně nemá žádné ambice ve smyslu hratelnosti? Její autoři rozhodně nechtějí vyhrát ocenění za přínos v oblasti herních mechanik a ani neusilují o prvenství v žádné z dalších kategorií, které k herní tvorbě přináleží. PewDiePie's Tuber Simulator je čistě marketingový produkt zacílený na miliony fanoušků, kteří tohoto švédského youtubera pravidelně sledují. Jestli se řadíte mezi jeho skalní fanoušky, tato recenze nebude pro vás a hru si rovnou stáhněte. Pokud vás zajímá širší náhled na celou problematiku, dnes zde najdete pohled člověka, kterého tento fenomén naprosto minul.

PewDiePie's Tuber Simulator – videorecenze

Generační nepochopení

Může mít youtuber svou vlastní hru? Kdo je to youtuber? Proč děti stojí dlouhé fronty na kluka v mikině, který nesplňuje žádná běžná kritéria televizních celebrit? Otázky, samé otázky. Každý by měl mít své hrdiny, ke kterým vzhlíží, a které se snaží napodobovat. Pro mě to může být odvážný Indiana Jones, James Bond, Luke Skywalker a další. Tito hrdinové představují jednak zábavu, ale na druhou stranu přináší i jisté hodnoty, kterých se mladý člověk může chytit.

Kdekdo chtěl být slavná hudební hvězda nebo oblíbený herec. Děti už dnes mnohem méně sledují televizi a nahrazují jí videem na internetu (fakticky téměř výhradně na YouTube). A králem mezi nimi je PewDiePie (i když u nás to asi neplatí). Jeho humor je poměrně vulgární a je to cítit i z této hry, kde většina fórů stojí na ponižování hráče. PewDiePie si dělá legraci z toho, že on je ten úspěšný a ty máš v pokoji krabici, protože si nemůžeš dovolit ani pořádný stůl. Jednou bych to přežil, ale když se mi vysmál několikrát v řadě a zopakoval, že peníze jsou to, na čem záleží, tak jsem se začal ptát sám sebe, co za generaci to vlastně vychovává. Ale opusťme „stařecké“ brblání, pojďme se stát hvězdou.

Hlavně sledovanost

Jste tuber (protože reklamu tu hra dělá jedné konkrétní osobě a ne Googlu) a máte jediný sen – založit vlastní kanál a vysílat o čemkoliv, jen abyste měli dost diváků, čímž získáte peníze, které vyměníte za lepší vybavení. Čím bohatší budete, tím více lidí přilákáte (vlastně to vychází ze skutečnosti, kde mezi nejoblíbenějšími kanály jsou lidé, kteří ukazují ostatním to, co si sami nemohou dovolit). Vedle počtu zhlédnutí, která fungují jako peníze, je důležitou esencí i čas.

Hodilo by se srovnání s titulem Vlogger Go Viral, který je tradičním Cookie Clickerem. Jenže zde neťukáte pro více zhlédnutí. Hlavní herní mechanikou je čekání. Vyberete si z nabídky video (to se skládá ze dvou témat a názvu), které začnete natáčet. Nemůžete tak mít kanál specializovaný třeba na technologie, protože ne vždy vám hra takové téma nabídne. A pak jen čekáte a sledujete, jak vám naskakují zhlédnutí. Nakonec získáte i nové odběratele (ach, kéž by to bylo tak snadné). Důležité je vybírat videa s tématy, která zrovna letí.

Více peněz = více nábytku

Největší interakci najdete v úpravě pokoje (těch můžete mít více najednou). Počet zhlédnutí proměníte za vybraný předmět, který umístíte na vybrané místo. Fakticky nezáleží, kam to bude, ač se tak hra zpočátku tváří. A tím se vám zvýší sledovanost v daném tématu, i když třeba míč vůbec nebude vidět. Opět je zásadní čekání (tentokrát na doručení vybraného předmětu nebo nábytku), které lze zkrátit hrou Puggle – v podstatě Peggle, akorát s roztomilým pejskem. Vhodíte ho do automatu a čekáte, o kolik vaše čekání zkrátí (co bod, to ukrácení času) a zda náhodou nezíská i nějaké bankovky nebo násobič. Za to platíte sledovaností, což se alespoň zpočátku vyplatí.

PewDiePie\'s Tuber Simulator

Vedle toho ale moc akce nepotkáte. Hra je velmi pasivní a zklamáním je pro mě i strom dovedností. Čekal jsem náznak toho, že by celebrita skutečně měla něco umět, ale de facto jen násobíte počty zhlédnutí a hra vám neřekne, že jste se naučili něco třeba z oblasti technologií. Ne, důležitá je sledovanost. To mě opět přivádí k dalšímu nepochopení – já vždy doufal, že bych mohl umět něco skvělého, co ostatní ocení. Vždy jsem chtěl ohromit a překvapit. PewDiePie vlastně jen říká, že důležité je sledovat trendy a svézt se na nich. Sám vám ale připomene, že tak dobrý jako on stejně nebudete.

Tuber Simulator není z herního hlediska nijak objevný. Půjčuje si prvky z jiných her (to otevřeně přiznává, z čehož plynou asi jediné skutečně humorné hlášky) a jeho minimální interakce je pro mě jako hráče nezajímavá. Zaujmout může leda tak poměrně široká škála možností při úpravě pokoje. S trochou štěstí by titul mohl mezi mladší generací popularizovat pixelartové hry. Pokud stejně jako já nechápete onen současný trend youtuberů, tato hra vám do něj dá otevřeně nahlédnout. Důležitý je úspěch, sledovanost, peníze, … A o tom vypovídá i možnost koupit si balík herní měny za 3 tisíce korun.

Stáhnout PewDiePie's Tuber Simulator

50%
  • detailní pixelartová grafika