Nonstop Knight

Nonstop Knight

Nonstop, já chci bít nonstop
11

Michal David není jediný s takovým přáním. A s tím co přijde, se rozhodně také budeme prát. Dnes recenzovaná hra se pokusí ukázat, jak by mohla fungovat rychlá diablovka na dotykovém displeji. Asi vám přijde divné, že odebírá hráči možnost pohybu nebo útoku, ale nesuďte předčasně. Celé to totiž velmi dobře funguje.

Jedna z možností inspirace nebo kopírování je, že vezmete cizí hru, přimyslíte si k ní další prvky a vydáte ji jako jasnou inovaci. Tímto způsobem skvěle funguje Blizzard, což není myšleno nijak špatně, jejich hry většinou nejsou originální, ale fungují skvěle, protože jsou dotaženy do detailu. Na telefonech tento postup ale nefunguje. Dokonce bych řekl, že je obrácený. Pokud někdo chce udělat diablovku pro dotykový displej, tak z ní odebere většinu prvků a nechá úplné minimum. Alespoň to tak dělá dnes recenzovaný titul.

Nonstop Knight – videorecenze

Až na kost

V podstatě to ale dává smysl. Dungeon Hunter a další série se snaží přinést akční RPG na displeje telefonů a tabletů už dlouho, ale bez ovladače to příliš nejde. Ovládání je vždy pomalé, nepřesné a celkem náročné. Tvůrci ze studia flaregames se s tímto problémem pokusili vypořádat po svém – odebrali hráči možnost pohybu a útoku. Zbylo tedy vůbec něco? Překvapivě ano a rovnou říkám, že to celé nějak záhadně funguje.

I v dalších RPG hrách jednou za čas použijete speciální útok jako doplněk běžného. To se nyní stává vaší jedinou akcí. Záleží tak na jeho používání ve správnou chvíli. Další neméně důležitou součástí je vývoj postavy, který je vám také dán do rukou. Když se nad tím zamyslím s drobným odstupem, vlastně mi hra lehce připomíná Cookie Clicker, protože nejdůležitější je získané mince proměnit do správných vylepšení. Vše ostatní stojí na druhé koleji.

Do podzemí

Základ každého akčního RPG (i když toto se tak vlastně jen tváří) tvoří především temné prostředí a rozsáhlé kobky. I zde úrovně představují podlaží stále hlubšího a hlubšího podzemí. To reprezentují i stmívající se světla nebo houstnoucí mlha. I přes tyto změny si nejde nevšimnout, že hra opakuje stále jedno a to samé prostředí, které se dost rychle okouká. Graficky ovšem žádnou ostudu nedělá a lehce pohádkový styl jí určitě sluší.

Kouzla a jejich variace odemykáte postupně a je veliká škoda, že vám v tom tvůrci nedávají větší volnost. Skutečně vlastní kombinace (a ne jen naoko) by jistě přidaly na pocitu, že máte možnost hru zásadně ovlivnit. Nyní se snažíte chytře kombinovat kouzla, abyste jimi zranili co nejvíc nepřátel. Jednou za čas vás čeká souboj s bossem, na který je třeba se náležitě vybavit. To znamená opakování některého podlaží, dokud nezískáte dostatek peněz.

Skutečně zdarma

Free-to-play model je v tomto případě poměrně jednoduchý a průhledný. Obtížnost ve hře rychle stoupá a při neustálém a okamžitém pokračování dál a dál rychle narazíte. Bez placení je třeba v některých úrovních zůstat déle. Zlaťáky ovšem nejsou tím nejdůležitějším. Po dosažení určité úrovně získáte možnost hrát od začátku s tím, že vám zůstanou kouzla, ale vše ostatní se resetuje. Akorát získáte několik bodů pro trvalé vylepšení rytíře.

Nonstop Knight

Peníze tak po restartování ztratí na své hodnotě a všechny dárky obsahující balíčky mincí už nebudete brát tak s nadšením. Na druhou stranu vám ukrátí opakování některých pasáží. Každá správná diablovka také musí zvládnout navodit ten pocit, že se skutečně prosekáváte hordami nepřátel. A to je zrovna věc, která se na mobilní poměry povedla skvěle. Po vypití elixíru nepřemožitelnosti se tento pocit ještě násobí.

Jaké zjednodušení je ještě únosné? Když RPG hra sebere hráči útok a chození, je to vůbec ještě RPG? V tomto případě to celé překvapivě funguje. A přestože se titul vlastně od začátku opakuje, tak svou atmosférou a jednoduchou mechanikou drží vaši pozornost. Mnohokrát jsem si při hraní říkal: „Už jen jedno patro a končím,“ ale pak jsem hrál dál a dál. Chybí tomu hluboká myšlenka, nějaký cíl nebo zajímavé prostředí, ale jako mobilní hra svou existenci Nonstop Knight obhájí.

Stáhnout Nonstop Knight

80%
  • grafika a zpracování