Motocross Meltdown

Motocross Meltdown

Závody až na druhém místě
2

Známý vydavatel mobilních her Glu připravil něco pro všechny fanoušky motorek. Motocross Meltdown vás vezme do závodní arény, kde se postavíte dalším freestyle jezdcům nejen v kariéře, ale také ve hře více hráčů. Při tom na vás čeká propracovaný systém vylepšování motorek. Hra je navíc ke stažení zdarma.

Vybírat hru jen podle prezentace může být záludné. Někdy se hra prostě tváří jako něco úplně jiného, než ve skutečnosti je. A tak tomu je i v případě Motocross Meltdown, která zprvu působí jako zajímavá závodní hra. Fanoušků motorek se jistě najde spousta a pěkná grafika přiláká kdekoho. I já jsem si říkal, že to bude fajn ježdění a hru bez hlubšího zkoumání stáhl. Bližší pohled přitom naznačuje, že tu něco nehraje.

Motocross Meltdown – videorecenze

Závody bez závodění

Motocross Meltdown vypadá skvěle – grafika je na velmi dobré úrovni a hra se prezentuje jako stylový, free a cool závodní titul. V tom je ale problém, protože o závodění tu v podstatě nejde. Hned při první závodu pochopíte, že v této hře řídíte motorku pouhým jedním tlačítkem, které navíc reaguje na rychlost. Jak funguje? Určitě znáte ty konzolové hry, které obsahovaly minihry, při kterých jste museli vyčkat na správný okamžik a stisknout tlačítko přesně ve chvíli, kdy se třeba dostalo na vyznačené pole – takové Grand Theft Auto toho bylo plné. Jenže tam šlo o minihru, zde tím řídíte motorku.

A přesně tak funguje závodění v Motocross Meltdown. Na spodní straně obrazu je lišta, která má na pravém konci tlačítko. Po liště během závodu jezdí kolečka, která se musejí dostat do vyznačeného pole. A jakmile tam jsou, tak je na vás, abyste včas zareagovali a tlačítko zmáčkli. Podle toho, jak se vám to povede, dostanete ohodnocení, třeba „Good“ nebo „Perfekt“. Podle toho také váš závodník přidá nebo zpomalí. V některých závodech tlačítko mačkáte jednou, jindy třikrát nebo i víckrát, záleží na obtížnosti a typu závodu.

Obchod

Problém ovšem je s tím, že i když namačkáte všechna tlačítka správně, tak závod nemusíte vyhrát. Kvůli tomu je ve hře velmi podrobný systém vylepšování, který je podle všeho mnohem důležitější než samotné závodění. Dostanete se tak do klasického začarovaného kruhu – musíte vyhrávat závody, abyste dostávali peníze, které musíte okamžitě nacpat do zlepšování motorky, jinak už nic nevyhrajete. Začátek je samozřejmě lehoučký, pak se to otočí a začne jít to tuhého.

A myslím, že byste sami uhádli, že hra je prošpikována mikrotransakcemi. Většinu vylepšení (ne všechny) sice můžete koupit za herní měnu, ale jsou tu taková, která nejdou a musíte pro ně vytáhnout kreditku a zaplatit za prémiovou měnu. Tou můžete platit v případě, že už vám herní peníze došly a stále nemáte motorku na požadované úrovni. Zase byste to asi uhádli – na vylepšení, nové díly a podobně musíte nějaký čas čekat. A to se samozřejmě dá také urychlit herní měnou. Nečekané.

Na cestě za slávou…

…vám dojde benzín. Ten totiž potřebujete k ježdění závodů. Trochu smutné je, že jeden závod odjedete klidně pod minutu a přijdete o jeden bod ze šesti. Ten se obnovuje časem (jeden za 10 minut) nebo za prémiovou měnu. Ve hře je i multiplayer, který ale nefunguje v reálném čase. Vesměs tedy nabízí to co hra jednoho hráče, akorát jezdíte proti skutečným soupeřům a jejich motorkám. V něm o benzín nepřicházíte, ale každý hra vás stojí energii, které máte jen tři. A jedna se doplňuje 20 minut.

Motocross Meltdown

Pokud přistoupíme na to, že samotné závodění má nějaký smysl (i když malý), tak musíme rozlišovat mezi několika módy, které hra nabízí. Samozřejmě je tu normální okruh, který může být jedno nebo i více kolový. V dalším módu, který je nazvaný Step Up, vjedete na skokánek a musíte překonat laťku. Kdo vyskočí výš, ten vyhraje. Ve Freestyle je zase závod obohacen o triky, které jsou hodnoceny body. Lepší triky si také musíte kupovat a ve hře je to opět jen o mačkání tlačítka.

K nevýhodám ještě přidávám nutnost být nestále online, i když nehrajete hru více hráčů. Faktem ovšem je, že když se do hraní pustíte, tak vás na nějakou dobu asi udrží. Přesto to neznamená, že se jedná o dobrou hru, spíš je nastavena tak, že se chcete vracet a ukázat všem, že můžete být lepší. Po chvíli vás to ale asi přejde, protože vám bude chybět motivace, opravdové ježdění a určitě vás nebude bavit na něco neustále čekat. Jako výhodu zase můžete brát povedené grafické zpracování a možnost hrát zdarma, i když s omezením.

Stáhnout Motocross Meltdown

60%
  • Grafika