Modern Combat 4: Zero Hour

Modern Combat 4: Zero Hour

Za vlast
6

Vyzkoušeli jsme nejnovější díl oblíbené mobilní válečné série Modern Combat, který je již tradičně grafickým milníkem mobilního herního průmyslu. Dokáže však skvělý audiovizuál a ošoupaný příběh o terorismu připoutat k displeji na dostatečně dlouhou dobu?

Modern Combat je v mobilní branži stejným hitem, jako Call of Duty v branži velkých videoher. Hry mají hodně podobnou strukturu příběhu i hratelnosti a vezmeme-li v úvahu, že patří poslední díly CoD ságy mezi nejprodávanější hry vůbec, není těžké odhadnout, co vývojáře tak láká. Modern Combat naštěstí neklouže do sekce tahače peněz a snaží se zákazníkům za jejich drahocenné chechtáky nabídnout důstojný a kvalitní zážitek, v tomto případě orientovaný na honbu za světovým terorismem v nádherném grafickém kabátku.

Za záchranou světa

Modern Combat 4 sleduje velmi oblíbený a všemi omývaný scénář teroristické hrozby a všemocné síly Spojených států, které teroristy dokážou potlačit. Klišovitý béčkový příběh tedy rozhodně není hlavním důvodem, proč hráči kupují podobné tituly, jde především o akcí nabitou frenetickou hratelností a epickými momenty, kterých je hra plná. Jak jsem zmínil v úvodu, MC si bere opravdu mnoho prvků z novodobé série Call of Duty, ať už se jedná o skákání z postavy do postavy, sledování megalomanských bitev či zrádných padouchů, na rozdíl od konkurentů ale nabízí velmi zajímavé zpestření.

Hráč ochutná obě strany konfliktu a bude se moci vžít do role jak amerických vojáků, tak teroristů. Jednou z hlavních postav té hodné strany je desátník Joel Blake, do jehož botasek skočíte ihned na začátku při návštěvě Havaje. Postupně ale budete skákat do hlavy mnoha známých postav předešlých dílů, které se společně snaží zastavit dalšího známého antagonistu, bývalého mariňáka Edwarda Pagea, nyní teroristu s bláznivou myšlenku pomstít se Spojeným státům a unést prezidenta.

Hráč se díky tomu podívá do mnoha světových míst, od Havaje a Seattlu až po Barcelonu a dokonce i ledovou Antarktidu, kde na něj bude číhat nebezpečí, zrada, vtipné hlášky a samozřejmě úderné filmové momenty. Příběh však není hlavním tahounem titulu.

Kulky, kam se podíváš

Modern Combat sází na zběsilou akci a frenetické tempo, čímž opět navozuje dojem mobilní verze Call of Duty. Všude se střílí, do vysílačky každou chvíli někdo řve, nepřátelé pobíhají po bojišti, prolétávají stíhačky, dojem velkého konfliktu je prakticky všudypřítomný. To čas od času naruší více komorní pasáže, těch je ale opravdu málo a ve většině případů jde o starou dobrou akci.

Zážitek z ní se velmi silně odvíjí od pohodlného ovládání, jelikož FPS žánr není dotykovému displeji zrovna dvakrát vstřícný. Čtvrtý díl zvládá většinu ovládacích prvků s přehledem, analogovou páčku pro pohyb doplňuje několik tlačítek (střelba, granáty, inventář) a míří se prstem v pravé části displeje. Odezva je rychlá a bezproblémová, i zde si však člověk uvědomuje, že na pro nejlepší zážitek z FPS titulu potřebujete myš a klávesnici, případně alespoň fyzicky přítomnou analogovou páčku. Pohyb kamery dotykem je totiž velmi zdlouhavý a než někomu zamíříte na hlavu, trvá to věčnost, ať si hrajete s nastavením citlivosti sebevíc. Hra naštěstí disponuje pomocníkem při zaměřování, pak se ale hra prakticky hraje sama. Vběhnete do místnosti, zaměřovat začne přeskakovat z jednoho člověka na druhého a vy jen mačkáte střelbu. Ještě, že lze nastavit částečnou pomoc a mířit víceméně manuálně.

Opomenu-li pohyb kamerou, je ovládání vynikající. Rychlé, přesné a nezdržující. Kromě střelby a běhu čas od času narazíte na quick-time momenty, ve kterých je třeba rychle čmárnout prstem po displeji v požadovaném směru, to jsou ale spíše menší perly, než důsledně zakomponovaný herní prvek. Většinu času strávíte stejně pobíháním a střílením, případně krčením se za překážkou, kterou lze konečně díky nové funkci i přeskočit. Nepřátelé povětšinou nevykazují vyšší známky inteligence (přece jen vám musí dát šanci s tím přejížděním prstu po displeji) a buď do vás střílí zcela otevřeně, nebo se občas schovají za roh, případně proběhnou do jiného úkrytu. Taktické manévry od nich opravdu nečekejte.

Chybět nesmí ani menší obchod s vybavením a upgrady, kterými si zjednodušujete postup dále. Body získáváte postupem a plněním úkolů, poté zavítáte do herní nabídky, přikoupíte si vestu, optický zaměřovat a jede se dál. Nenašel jsem tu nic unikátního ani originálního, rozhodně je ale lepší za svůj postup dostávat alespoň něco.

Konzole v rukou

O grafické stránce lze říci jen samou chválu, přece jen se jedná o jednu z nejlépe vypadajících FPS titulů na mobilním zařízení. Ano, říkám FPS titulů, protože se najde hned několik podobným, ne-li hezčích her z žánru RPG či akce, o tom tu však nemluvíme. Modern Combat přináší vše, na co jsme zvyklí z velkých konzolí. Ostré textury, detailní prostředí, skvělé efekty slunce a stínů, výbuchy a hodně akce na obrazovce bez zjevného zpomalení či sekání. Na testovacím tabletu Asus Transformer Prime vše běželo jako po másle.

Samozřejmě nelze očekávat bůhvíjaké grafické orgie, při bližším zkoumání lze vidět nedokonalost textur a postavy by potřebovaly ještě hodně práce (především pak jejich obličeje), na mobilní úroveň však odvedli vývojáři slušný kus práce, díky kterému je zážitek z akce ještě o poznání výše.

Dobrému pocitu přispívá prvotřídní filmový dabing a soundtrack, jehož úroveň je opravdu jedna z nejlepších, které jsem měl možnost při mobilním hraní slyšet. Zvuk je velmi prostorový, bohatý na malé detaily a hudba se intuitivně přizpůsobuje situaci na obrazovce.

Nikdy nejsi sám

Na závěr nemůžu opomenout multiplayer, který si série takřka beze změny přenesla ze třetího dílu. Na jedné mapě může najednou pobíhat až 12 hráčů. K mání jsou mapy, vyřezané ze singleplayerové části hry a klasické módy, jako je Battle, Team Battle či Capture the Flag, které zná každý hráč online her.

Dobrým krokem bylo zařazení hodností a šesti unikátních tříd, kterými se oddělíte od konkurence. Postupem času lze odemykat nové vybavení, zbraně a přídavné gadgety, takže je vždy za co bojovat a proč se na online bojiště vracet.

Modern Combat 4: Zero Hour důstojně pokračuje v tradici nastolené předešlými díly. Nabízí klišovitý, ale akcí nabitý příběh, intenzivní hratelnost, prvotřídní grafické zpracování a zábavný multiplayer pro ty, kteří chtějí ze hry dostat maximum. Titul rozhodně má své mouchy a uvítali bychom lepší ovládání pro dotykové displeje, ve svém žánru by ale stěží hledal konkurenci.

Stáhnout Modern Combat 4: Zero Hour

86%
  • plnohodnotný multiplayer