Lara Croft – Relic Run

Lara Croft – Relic Run

Neobyčejná běhačka
4

Slavné archeoložce se nedávno vlila do žil nová krev. Po povedeném rebootu série přichází i nová mobilní hra, která neměla příliš silný prvotní ohlas, ale po vydání překonává veškerá očekávání. V naší recenzi si ukážeme, že Lara do starého železa rozhodně nepatří, a i když je to vlastně Indiana Jones v sukni, tak nás stále zajímá.

Některé hry prostě od začátku zavání průšvihem. A může to být z mnoha důvodů. Buď je to provařený tvůrce či vydavatel – naláká na hezké propagační obrázky, ale hra s nimi neudrží krok. Jejich free-to-play model může být příliš agresivní při monetizaci nebo se prostě zvolí zvučné jméno, oblíbená látka, ale naprosto okoukaný herní základ. To si říkám vždy, když vychází nová brandovaná čekací strategie nebo běhačka. Ale Lara tentokrát překvapila.

Lara Croft: Relic Run – videorecenze

Ženská síla

Ženská verze Indiana Jonese – slavná archeoložka Lara Croft se musí vydat na novou výpravu. Nedávno se dočkala herního restartu, který značce vlil novou krev do žil. Na mobilní platformě jsme se dočkali vydání prvního dílu, ale opravdová mobilní hra přichází nyní s Relic Run. A to je – něčeho se podržte – běhačka. S Larou v hlavní roli. Ihned vás musí napadnout Teple Run s ženskou postavou. Jak si ale ukážeme, to by bylo nespravedlivé.

Na rozdíl od Temple Run hra obsahuje jedinou postavu, ale můžete jí kupovat různá oblečení, což se vlastně počítá skoro jako změna postavy. Lara tak dostane jiné vlastnosti a schopnosti. Pokud se ale vrátíme ke hře, tak je to na první pohled prostá sprostá běhačka. Také jsem si to myslel. Přeskakujete mezi třemi drahami, přeskakujete překážky, kloužete po zemi, sbíráte mince a plníte výzvy a dané úkoly.

Variace

Jestli je způsob jak oživit běhačku, tak je to variace obsahu. To hezky dělal Spider-Man Unlimited. Lara jde ale ještě mnohem dál. Budete hrát hodinu dvě a neustále budete narážet na nové překážky a jejich různé variace. To je fantastický prvek, který vás bude překvapovat a asi vás přesvědčí, že toto není běžná kopie Temple Run. Má to jednu nevýhodu. Některé úseky jsou nepřehledné a prvně můžete zazmatkovat a narazit. A pak buď koupíte záchranu nebo se vrátíte na start.

Dnes už nemůžete dělat běhačku, ve které se bude jen běhat. To všichni dobře vědí, a tak i Relic Run obsahuje spoustu dalšího obsahu, který se sám o sobě mění. Úroveň se sice skládá náhodně, ale pořadí miniher je předem dané. Po chvíli vás čeká střílení ještěrů, pak nasednete na čtyřkolku, zavěšeni na laně poběžíte po straně budov nad propastí a nakonec si zasoupeříte s T-Rexem. Cesta ale bude vždy jiná. Ovládání je snadné, ale jednou za čas jsem měl pocit, že hra nereaguje úplně přesně.

Úkoly

Množství miniher spolu s variacemi prostředí a překážek dělá hru mnohem komplexnější. To vše je obohaceno o stylové zpomalovačky, třeba když přeskakujete propast. Někdy se ale vyloženě nehodí a vytrhnou vás ze soustředěného hraní. Můžete je ale zcela vypnout. Nechybí ani větší animované sekvence, když Lara skáče z jedné úrovně do jiné – houpe se na liánách, odráží se od padajících ruin a sestřeluje plošinu s vozidlem. Nutno podotknout, že toto se týká jen první kapitoly v džungli. Dokážete se dostat i do té další?

Lara Croft: Relic Run

Po každém odběhnutém kole jste vybízeni, abyste si koupili nějaké to vylepšení. Ta jsou opět dvojího rázu – trvalá a spotřebovatelná. Může to být jednorázové vylepšení bot, lékárna, náboje do zbraní, ale také trvalé zlepšení bonusů. Během běhu ještě sbíráte vodítka k pokladům. Když získáte všechny vzácné předměty, tak se vám odemkne další prostředí. Získáte u toho ale také spoustu zlaťáků, které oceníte. A zde jsou také mikrotransakce. Chcete to všechno dříve? Zaplaťte.

Mobilní hříčka s oblíbenou (a značně prsatou) archeoložkou je mnohem lepší, než jsem si původně myslel. Hra mě překvapila ohromným množstvím překážek, jejich variováním a také odlišnými minihrami v podobě ježdění nebo závodění. Odemknout druhou kapitolu není snadné a úkolů nebo vylepšení je ve hře také více než dost. Některé lokace jsou matoucí a hra nemusí vždy reagovat dokonale, ale i tak se dá s přehledem doporučit jako vhodný doprovod do telefonu nebo tabletu, přestože viditelné inovace nepřináší.

Stáhnout Lara Croft: Relic Run

80%
  • variace úrovní