Guardians of the Galaxy

Guardians of the Galaxy

Marvelovský rock'n'roll

Do kin přifrčel nejnovější výlet do vesmíru od Marvelu a jde o zábavnou jízdu. Film doprovází i mobilní hra, která hledá rovnováhu mezi novým zpracováním a komiksy, přičemž nám představuje oblíbené hrdiny na misi za záchranou galaxie. Prostě tak, jak je máme rádi. Nechybí tomu akce ani humor.

Teď si zahraju na starou vědmu z chatrče, která je pěkně ošklivá a má na nose několik bradavic. Budu totiž hádat co jste dělali v posledních dnech nebo co vás ještě v následujícím týdnu čeká. [Hledí do skleněné koule…] Ano, je to skutečně tak. Nejspíše jste byli v kině na filmu Strážci Galaxie. A pokud ne, tak asi teprve půjdete. Přiznávám, že stará vědma ze mě vyloženě není (protože ve skutečnosti jsem mladý a krásný), ale odhad je přinejmenším pravděpodobný. A až přijdete z kina, tak si možná řeknete, že byste klidně mohli vyzkoušet hru.

Guardians of the Galaxy – videorecenze

Parta kriminálníků

Hra je zde především kvůli filmu, který se rozhodně dokázal v nabídce prosadit a je tak o něm slyšet. Titul je někde mezi filmem a komixem. A to nejen grafikou, ale především vyprávěním. Příběh se točí okolo Univerzální zbraně, která byla rozdělena na pět kousků a schována po celé galaxii. Ronan se ji snaží získat ke zničení galaxie, takže je na Strážcích, aby ho předběhli, zbraň ukořistili a ukryli ji někam do bezpečí.

Základ týmu tvoří samozřejmě Star-Lord, Rocket, Groot, Gamora a Drax. Potkáte zde ale i další postavy (ať už se objevily ve filmu nebo ne), které můžete získat do své party a dokonce s nimi hrát. Do rukou se vám tak v budoucnu může dostat i Hulk. Dokonce budete moci získat i partu záporáků. Ty stačí v kampani porazit a přidají se k vám. Má to ale háček, nemůžete s nimi hrát v kampani, nýbrž pouze v módu Aréna. Kdo by třeba ve svém týmu nechtěl Nebulu nebo Koratha?

Lehko na cvičišti, zmatek na bojišti

Herní systém je založen na soubojích čtyřech hrdinů proti nabíhajícím nepřátelům. Nic co bychom neviděli v jiných hrách. Má to ovšem trochu háček. Jednak je Strážců pět, takže zamrzí, že nikdy nemůžete mít plný tým, ale především je problém s ovládáním. Postavy ovládáte tak, že na ně ťuknete a posunete je na vybrané místo, nebo tažením označíte nepřítele. Jakmile se vaši hrdinové dostanou do hloučku (což se stane), tak budete mít problém vybrat toho hrdinu, kterého zrovna chcete.

Také ne vždy vidíte ukazatel s životy, takže na první pohled nevíte, že váš hrdina umírá. Bojování je prostě dost hektické a hlavně zmatené. A teď si k tomu ještě přidejte, že každý hrdina má své schopnosti. Ty se ukáží až po tom co na něj ťuknete. Vy je vyberete a určíte cíl. To je dosti taktický postup, ale hra je hodně rychlá, takže ne vždy zvládnete naplánovat perfektní akci. Mě napadlo, že bych měl radši třeba na spodní straně ikony hrdinů a u nich jen pár vybraných schopností, aby v tom byl trochu pořádek. Abych vždy viděl, co mohu použít, mohl každého rychle označit a měl přehled o životech. K tomu si také přidejte, že obtížnost ve hře nesmírně kolísá. Jedna úroveň bude nepřekonatelně těžká a hned tu další projdete jak nůž máslem. A takto to je celou dobu.

ISO-8

V mnohém se hra podobá dalším titulům od Marvelu a připomíná tak filmový vesmír, který teď studio buduje. Hra si je s ostatními podobná graficky, ale také obsahuje spoustu shodných prvků, i když jde o jiný žánr. Tak třeba vylepšování a správa hrdinů je toho důkazem. Každá postava tu postupuje po úrovních, za což se jí otevírají nové schopnosti, ale hlavně ji můžete vybavit různými předměty. Většinou jde o zlepšování statistik.

Guardians of the Galaxy: The Universal Weapon

Předměty můžete získat nebo koupit. Jelikož Star-Lord střílí, tak mu můžete zvyšovat hlavně útok, ale musíte pak zajistit, aby na něj nikdo neútočil. Groot vedle toho může fungovat jako velmi účinný tank. A tak ho vybavíte hlavně obrannými předměty. K tomu vám ještě pomůže tajemná látka ISO-8 (opět jednotná pro celý vesmír Marvelu). Během hraní získáváte různé barevné suroviny, které vám mohou zlepšovat statistiky. Můžete je ale kombinovat a vytvářet z nich silnější kameny.

Mobilní Strážci Galaxie měli poměrně slušně našlápnuto tím, že staví na populárním tématu. O to víc nás může mrzet nezvládnutý soubojový systém, který je nepřehledný a ovládání není příliš pohodlné a spolehlivé. Technické zpracování také není kdovíjaké – na konci mise se vám hra pravidelně na chvilku zasekne nebo občas postavy nereagují. Pochválit ale musím za systém předmětů a kombinování ISO-8. A také jsem rád, že hra není free-to-play, dokonce nemá žádné mikrotransakce a nevyžaduje připojení k internetu.

Stáhnout Guardians of the Galaxy: The Universal Weapon

70%
  • postavy a příběh