Cubed Snowboarding

Cubed Snowboarding

Náhrada za nepovedenou zimu
2

Teplou zimu možná někteří přivítali, ale jistě to nebyli milovníci zimních sportů. Pro ty tu dnes máme recenzi, ve které si zajezdíme na snowboardu v retro kabátku. A věřte, že to nebude snadné ježdění. U této hry se zapotíte, je totiž velmi náročná. Ale aspoň vás ty pády nebudou bolet.

Letos se nám ta zima příliš nevydařila. Pokud jste chtěli jet na hory, tak to v Čechách moc nešlo. Sněhu bylo málo a dlouho nevydržel. Zimomřivým to jistě nevadilo, ale každý milovník zimních sportů musel zaplakat. Ve virtuálním světě naštěstí na počasí spoléhat nemusíte, takže jste si klidně místo skutečných radovánek mohli stáhnout nějakou hezkou hru. Není to příliš uspokojivá náhrada, ale lepší než nic. Třeba takový Cubed Snowboarding je skoro těžší, než reálné ježdění.

Cubed Snowboarding – videorecenze

Ze svahu

Her, kde přeskakujete z dráhy na dráhu, tu máme hodně. Vzpomeňte na nedávno recenzovaný a nepříliš povedený Top Gear: Race The Stig. Ani nemusíme pátrat v paměti, Subway Surfers je z nich asi nejznámější. Ostatně, ve FreeBoxu je takových her plno. Dnešní hra se jim ale podobá jen zprvu. Ve výsledku je ale úplně jiná. Tak předně není zdarma, ale 18 Kč neberu jako nějakou přehnanou částku. Alespoň nás ve hře neotravují reklamy.

Ale vraťme se na začátek – v této hře máte za úkol sjet ze svahu. A pozor, ten svah má nejen začátek, ale také konec, což je ostatně jeden z prvků, který se ze současných her pomalu vytrácí. Jenže ta cesta není vůbec jednoduchá. Trať se skládá ze tří pruhů, které se linou vedle sebe směrem dolů. Vy tak máte k dispozici dvě tlačítka, která vás přesouvají z jedné dráhy na druhou. Co chvíli totiž trať zatáčí, a pokud neprojedete správným místem, tak vyletíte mimo. To se vám stane až příliš snadno.

Projeď sněhulákem

Abyste úspěšně projeli zatáčkou, tak musíte projet skrz ikonu zobrazující zatáčku. Ta se náhodně umístí do jedné z drah a vaším cílem je včas zareagovat, když se přiblížíte. Jedete poměrně rychle, takže to není úplně snadné. Vyjet ze zatáčky ale není jedinou strastí, kterou vám hra připravila. Čeká na vás řada další překážek. Třeba skokánky a převisy, na kterých můžete velmi často spadnout ze snowboardu. Ovládání je přitom dosti náročné, ale po chvíli hraní si na něj zvyknete a už si dráhy nespletete.

Hra totiž nabízí ještě další dvojici tlačítek, kterými se otáčíte ve vzduchu. Díky tomu provádíte triky, ale také vyvažujete. A nechybí ani kameny nebo stromy, mezi kterými musíte prokličkovat. Občas se vám je může povést přeletět. Jak už jsem zmínil, ve hře můžete provádět triky, za které získáváte body. Vaším cílem je během každé jízdy posbírat co nejvíc bodů. A tak můžete provádět otočky či najíždět na rampy. Dokonce můžete projet sněhulákem a získat tak body navíc.

Zdolej horu

Ve hře na vás čeká celkem deset tratí. První je logicky nejkratší a nejlehčí. Jenže pak se obtížnost stupňuje, přibývá zatáček i překážek. Zároveň tím ale dostanete větší prostor pro realizaci triků a sbírání bodů. Až odjedete všechny závody, tak se body sečtou a váš výsledek se odešle, takže ho můžete porovnávat s přáteli a dalšími hráči. Pokud na některé z tratí nabouráte, tak se vám přičtou body dosažené do nárazu a jdete o úroveň dál. Často se tím můžete připravit o tisíce bodů.

Cubed Snowboarding

Grafické provedené je velmi jednouché, ale stylové. Vrací nás do doby 8bitových počítačů, takže hru můžeme zařadit do škatulky retro, jenže s tím rozdílem, že je celá v 3D grafice a ono „retro“ jen velmi zajímavě předstírá. Trochu mě mrzí, že si postavu nemůžete nijak barevně upravit. Vlastně jediné nastavení je rychlost otáčení ve vzduchu a rychlost výjezdu ze zatáčky. Vyberte si, na co se cítíte. Pomalá jízda je jistější, ale zase nemáte šanci provést tolik triků.

Cubed Snowboarding je překvapivě náročnou, ale zábavnou hrou, která dělá v podstatě jen jednu věc, ale tu dělá dobře. Není to další z hloupých nekonečných běhačů – dostanete trať, na té se snažíte ukočírovat snowboard a dostat co nejvyšší skóre. To vše ve velmi jednoduchém retro kabátku. Ovládání je zprvu dosti obtížné, po chvilce hraní vám ale padne ruky a vše půjde jako po másle. Hlavní nevýhodou je tak především nedostatek obsahu. Ať už je to nějaká kampaň, úprava jezdce či více možností.

Stáhnout Cubed Snowboarding

75%
  • grafická stylizace