Při sledování zpráv si můžeme říkat, že žádná okurková sezóna není. Naopak se toho děje až nezvykle mnoho. Na herní scéně se ale nic tak zajímavého neděje. Občas vyjde zajímavá hra (minule recenzovaná The Drowning), ale veskrze se na nás valí akorát šedý obsah, který spadá někam k průměru. A tak si taky dnes dáme jednu takovou spíše odpočinkovou hru.
Chuck´s Challenge 3D – videorecenze
Komunita rozhodla
Chuck Sommerville je herní vývojář, který před dvaceti lety vytvořil úspěšnou logickou hru Chip’s Challenge. Pak začal pracovat na dvojce, tu ale kvůli problémům s právy a samotným vydáním nikdy nedokončil. S herní tvorbou ale neskončil. Založil herní indie studio Niffler, kde s týmem dalších lidí vytvořili volné pokračování staré hry s názvem Chuck’s Challenge.
Přímo ve hře se objevuje vývojář Chuck a provádí vás primitivním příběhem. Proto je to jeho výzva. Zároveň také hra využívá podobné prvky hratelnosti jako starý Chip’s Challenge. Nová hra byla také úspěšná, a proto se tým rozhodl předělat ji do 3D verze. K tomu byly potřeba peníze. A ty poskytla komunita Kickstarteru v dubnu minulého roku.
Dotykové neovládání
Na herním poli máte jediný úkol – dostat svoji postavu z bodu A do bodu B. Abyste toho dosáhli, tak musíte překonat různé nástrahy a vyřešit logické puzzly. Většina principů vám bude známá z dalších logických her. Jsou tu bedny jako ze Sokobana a nejen to. Výhodou je, že všechny tyto principy se montují do jedné hry a navzájem se kombinují.
Pokud hru hrajete na dotykovém zařízení, tak pozor na ovládání. Postava se pohybuje po mřížce, ale hra nabízí virtuální joypad. Je to celkem nepraktické a sám jsem měl s pohybem problémy. Na úkor rychlosti jsem raději postupoval vždy po jednom políčku. Jiné kafe je to s klávesnicí. Pokud máte k tabletu HW klávesnici, tak si hru užijete mnohem víc. A až tu bude Shield, tak se budeme bavit o úplně jiné hře.
3D
Zmínka o 3D v názvu není jen marketingovým tahákem (jako v případě filmů), ale skutečně se jedná o jinou hru. Původní Chuck’s Challenge vyšel na iOS ve 2D grafice a nejsem si úplně jist, jestli se mi nelíbil více. Ona ta 3D grafika dokáže spíš škodit – obzvlášť u logických her. Ale nedá se nic dělat, dnes to tak mají hráči raději.
3D verze také běží na Tegra zařízeních (verze 3 a 4 by měla být podporována, ale uživatelé se starší Tegrou hlásí, že jim hra taktéž běží). Autoři se tak pyšní hezkou grafikou a náročnými efekty, které si jinak schovávali do verze pro počítače. Je to třeba poměrně reálné znázornění vody.
Tvoř, sdílej, hraj
Logických her je mraky, ale úspěch zažívají jen některé. A většinou to jsou ty s možností vytvářet další levely. Můžete se tak pustit do tvorby vlastní zapeklité hádanky – opět uděláte start, cíl a k tomu nějaké ty překážky. Během tvorby můžete level samozřejmě testovat, a když jste s výsledkem spokojeni, tak ho prostě nahrajete na server, kde se k němu mohou dostat další hráči.
Úroveň si samozřejmě můžete uložit k sobě a vůbec ji nesdílet – to je na vás. Každý týden se také vybírá nejoblíbenější mapa, která se pak vyhoupne do menu všem hráčům. Samotný editor má mouchy v podobě slabého ovládání – je to pomalé a neintuitivní. Ale s trochou trpělivosti vytvoříte velmi zajímavé úrovně.
Závěrem
Chuck’s Challenge 3D je zajímavou kompilací známých logických prvků do jedné hry. 3D verze přidává hezké efekty, ale ve výsledku vlastně potřeba není. Je to takový bonus, který ocení asi mladší hráči, kteří by už k ničemu s 2D grafikou ani nepřičuchli. Má to ale své chyby – ovládání bez klávesnice stojí za starou bačkoru a editor levelů by taky zasloužil pár změn.
Hru jsme recenzovali na Asus Transformer Prime s Tegrou 3.