Call of Duty: Strike Team

Call of Duty: Strike Team

Akční velikán
3

Call of Duty je jednou z nejhodnotnějších a nejznámějších herních značek současnosti, ale na mobilní platformě dosud nebyl žádný pořádný zástupce. To se však mění, protože přichází Strike Team, který je od počátku cílen na mobilní platformu. Nabídne explozivní kampaň, ale také propracovaný taktický mód, který byste u CoD nečekali.

Prosím o fanfáry, přichází první opravdová Call of Duty hra vážně míněná pro mobilní platformu. Proto můžete zapomenout na Modern Combat od Gameloftu, který originální sérii od svého vzniku akorát kopíruje. Inu, tak snadné to zase nebude, Strike Team je totiž docela zapeklitý kousek. Pokud jste někdy hráli některý z dílů Call of Duty, tak asi máte základní představu o tom, jak série vypadá. Ona se totiž moc nemění. Ale hlavní vždy byla a bude hra více hráčů, která zde chybí.

Call of Duty: Strike Team – videorecenze

O rok zpět

Pokud trochu sledujete herní scénu, tak vám možná neušlo listopadové vydání posledního dílu ze série s názvem Ghosts. Příběhově je zasazen do brzké budoucnosti, kde nově vybudovaná jihoamerická velmoc zaútočí na severního bratra a v podstatě ho srazí na kolena. Hra přeskočila dlouhé roky konfliktu a zaměřila se na krátký úsek. Původně jsem myslel, že toho Strike Team využije. Ten se ale vydal jinou cestou, vrátil se o rok zpět ke hře CoD Black Ops II. Ta je hra zasazená do budoucnosti, kde je hlavním nepřítelem teroristická organizace Cordis Die.

Kampaň CoD her je většinou velmi explozivní, intenzivní a obsahuje plno nehratelných momentů, kdy jen sledujete dění před sebou. Tak je postaven i Strike Team. Při přechodu mezi úrovněmi tak třeba můžete sledovat, jak se postavy skrývají, jak lezou na auto, otevírají bránu, skáčou do vrtulníku a tak podobně. Animace nejsou vůbec špatné, ale autoři nejsou jednotní v tom, zda budou animace z prvního nebo ze třetího pohledu. Podobně rozhádaná byla třeba kampaň prvního Black Ops, a také to působilo zvláštně.

Mobilní CoD

Zásadní rozdíl mezi Modern Combat a Strike Team je ten, že se Gameloft hrozně moc snažil napodobit originální CoD a docela se mu to povedlo. Ale problém je v tom, že nyní nejsme na počítačích ani konzolích, ale hrajeme na tabletu nebo telefonu. A to má své možnosti i omezení. Strike Team totiž v některých svých částech CoD připomíná méně než třeba Modern Combat. A to právě proto, že je dělán pro mobilní platformu.

Call of Duty: Strike Team

Výhodou tabletů je velká dotyková plocha. Proč jí tedy nevyužít? Rozmístit po ní virtuální tlačítka je klasika, tak funguje skoro každá akční hra, ale co dál? Strike Team tedy nabídne taktický pohled. Funguje tak, že nad vámi létá drone, do kterého můžete libovolně přepínat. Hodí se to třeba v misích, kde chcete projít nepozorovaně. V taktickém módu totiž vidíte mapu shora a máte přehled nad tím, co se děje. Své jednotky jednoduše tažením přesouváte, zadáváte jim úkoly nebo vybíráte cíle. A propojení s dílem Black Ops II tak není náhodné, tam také narazíte na podobné testy taktické mapy. Má to ale háček.

Banda tupců

Naprogramovat umělou inteligenci pro FPS hru není vůbec snadné a trpí tím i dnešní áčkové konzolové hry. Nepřátelé působí jak banda pomatenců a občas působí jako strašáci v poli, kteří dostali kulomet a střílí před sebe. To samé se děje i zde, když si dřepnete do nějakého rohu, který neočekávají, tak je často uvidíte zmateně pobíhat a přeskakovat plot sem a tam. Jak už jsem naznačil, ovládáte celou jednotku, nemáte jen jednoho vojáka – v taktickém módu řídíte všechny, v FPS módu hrajete za jednoho, zatímco druhý je ovládán umělou inteligencí.

A to je dost velký problém, protože tupí nejsou jen nepřátelé, ale také vaši spolubojovníci. Velmi často se pletou před hlavní, s klidem naběhnou před nepřátelský těžký kulomet a v drtivé většině případů prostě zírají do zdi a nic nedělají, takže jste na to stejně sami. Taktický mód a možnost okamžitého přepnutí do FPS je skvělý nápad, ale chybí tomu ještě použitelná umělá inteligence, na kterou byste se mohli spolehnout. Takhle spolubojovník často umře, což vás stojí žetony.

Drahé a ještě dražší

Hra není vůbec levná, verze pro iOS stojí 5,99 € a Google Play hlásí 132 Kč. O to víc mě zarazilo, že hra ještě k tomu obsahuje virtuální měnu v podobě žetonů. Za ty si můžete odemknout zbraně nebo perky (vylepšení schopností vojáků) dříve než na požadovaném levelu. To by bylo docela v pohodě, ovšem důležitější je, že za tuto měnu si kupujete také granáty, další výbušniny a oživovací balíčky.

Call of Duty: Strike Team

Ve velkých CoD hrách máte toho všeho nekonečně. Zde potřebujete žetony. Ale zas takový problém to není, protože jich dostáváte skutečně hodně za hraní kampaně, plnění misí a vydělávat si můžete také hraním výzev. Je to trochu zvláštní, na první pohled jsem se lekl, že to hru zkazí, ale ve výsledku mi tento systém mikrotransakcí vůbec nevadil, protože vlastně není vůbec potřeba. Ve hraní vám nic nebrání.

Tato hra je velmi dobrým pokusem o vážný vstup na mobilní platformu. Call of Duty je jednou z nejhodnotnějších herních sérií současnosti a zaslouží si pořádnou verzi na telefonech a tabletech. Čeká ji však ještě dlouhá cesta. Kampaň se zde povedla, taktický mód je skvělým oživením, ale trochu to kazí hloupá umělá inteligence. Největším otazníkem je teď ale absence multiplayeru. Kampaň je vždy důležitá, ale to hlavní přichází se hrou více hráčů. To ostatně platí i u Modern Combat. Až na tomto Activision skutečně zapracuje, tak se má Gameloft čeho bát.

Stáhnout Call of Duty: Strike Team

85%
  • Povedená kampaň