Hoppenhelm

Hoppenhelm

Kdo se bojí, nesmí do podzemí

Každý přeci ví, že v podzemí číhá jedno nebezpečí vedle druhého. Propadající se podlaha, láva, vyskakující bodáky a dokonce odporní nepřátelé. Nejeden dobrodruh však vyslyšel volání zlatých mincí a z podzemí se již nevrátil. Přidáte se k nim?

Na první pohled by se zdálo, že recenzuji další hru od Nitrome. Hoppenhelm se stylu zmíněného studia blíží jak svým vizuálním stylem, tak jednoduchou a svižnou hratelností. Především pak kombinuje retro vizuál s nekonečnou mapou, ve které se vyhýbáte překážkám a rozdáváte rány.

Hoppenhelm – videorecenze

Hop, hop, sek

O Flappy Bird jsme už nějakou dobu neslyšeli, že? Přesto však tento titul přinesl záplavu prostých mobilních hříček, které kombinovaly primitivní pravidla, jediný herní mechanismus a vysokou obtížnost, která většinou testovala váš postřeh a rychlé reakce. Přesně v tom samém duchu pokračuje i dnes recenzovaný titul. O jeho jednoduchosti svědčí už jen snadné ovládání. Vystačíte si se dvěma, vlastně třemi tlačítky.

Nejdůležitější je samozřejmě pohyb. Po stisknutí tlačítka se vaše postava posune o jeden krok kupředu. I přes zdánlivou triviálnost je v tom spousta ohledů na zvážení. Jednak se snažíte vyhýbat nástrahám, jako jsou nepřátelé, ale také vražedné bodáky. Svůj pohyb tak musíte časovat a mnohdy reagovat okamžitě. Druhým tlačítkem je útok, který zároveň slouží k otevírání dveří a truhel s pokladem.

Zapomeňte na štít

Na třetí tlačítko jsem bezpečně zapomněl, protože jsem ho ani příliš nepoužíval. Stisknutím štítu se vaše postava schová, čímž se stane imunní vůči útokům nepřátel nebo některým nástrahám. Sami však zjistíte, že se vyplatí spíše chvátat kupředu a na obranu nezbude čas. Jak už to u náhodně generovaných nekonečných úrovní bývá, snažíte se dostat co nejdál, což je stále těžší a těžší. Zrychluje se také tempo, v jakém musíte postupovat.

Neustále pod vámi roste hladina lávy, kterou zpomalujete právě tím, jak se hýbete kupředu. Po chvíli hraní zjistíte, že na zpomalování už opravdu není čas. Váš hrdina celkem nezvykle vydrží tři zásahy (některé postavy čtyři), což se u podobných her moc nevidí. Několik chyb tak můžete ustát. Ani životy vás však nezachrání před nárazem do nepřítele nebo pádem do lávy.

Jde to i zdarma

Snad ještě důležitější, než dojít opravdu daleko, je sbírání mincí. Ty slouží především pro nákup nových postav a zbraní. Vyjma nového vzhledu vás mnohdy čeká i unikátní schopnost. Jeden z hrdinů třeba vydrží více zásahů, jiný získává mince z nepřátel a další zase najde v každé truhle o trochu více bohatství. Ceny jsou navíc opravdu nízké a zisk zlaťáků rychlý, takže nové předměty odemykáte téměř neustále. Snad jen škoda, že všechny zbraně mají stejný efekt – šanci na kritický zásah.

Free-to-play prvky se soustředí výhradně okolo reklam, které vyskakují nepříjemně často. Můžete je však za 70 Kč nadobro vypnout. Za nasbírané mince si rovněž můžete po smrti prodloužit život. Cena je opravdu nízká, a když už všechny předměty máte, je to jediný způsob, jak mince utrácet. Na druhou stranu se tak levně a snadno dostanete k vyššímu skóre, což nepůsobí úplně férově.

Opět jsem si uvědomil, proč na nás všechny tenkrát padla Flappy Bird horečka. V těchto rychlých a jednoduše obtížných hrách je něco přitažlivého. Nepotřebujete vědět vůbec nic a okamžitě můžete hrát. Velký podíl na tom má jistě i rytmus, který musíte držet a jehož porušení znamená většinou konec hry. Jedna hra vám nezabere žádný čas, ale na jedno sezení u hry dovede propálit času moře. Reklamy jsou trochu otravné, ale jinak free-to-play model vůbec nepřekáží.

Stáhnout Hoppenhelm

75%
  • hezký retro vizuál