Eight-Minute Empire

Eight-Minute Empire

Vybudujte impérium za pár minut
4

 V Minutové říši se pokusíte pozvednout svůj národ a stát se nejmocnějším vládcem. V tom vám pomohou početné armády i ekonomická nadvláda, ale především chytré plánování a rozmisťování jednotek.

Dnes recenzovaná strategická hra má příhodný název. Značí, že jednu hru odehrajete za osm minut. To samozřejmě není tak jednoduché a závisí to na mnoha faktorech. U mobilních her nás podobná prohlášení jistě nevytrhnou, někdo by klidně mohl namítnout, že je to jaksi… hodně. Minutová říše, jak se původní hra v českém překladu jmenuje, však staví na základech hry deskové, kde za osm minut většinou odehrajete maximálně tak jednoduché karetní hříčky.

Eight-Minute Empire – videorecenze

Za pár minut

Digitální verze této povedené deskovky má oproti původní verzi spoustu výhod, které se vážou k téměř každé deskovce v digitálním prostředí. Nemusíte hru tahat z krabice – po zapnutí je nepřekvapivě ihned rozložená. Není tedy třeba míchat karty, rozdělovat žetony, ani provádět další nutné, ale nudné úkony. Hra za vás rovněž kontroluje pravidla, takže se nemusíte při hraní dívat do manuálu, zda je právě provedený pohyb možný. Také nemusíte zvát kamarády k sobě domů a bez problému si zahrajete i online.

Ze všeho nejvíc ale oceníte umělou inteligenci – mobilní verzi chcete hrát asi právě proto, že na tu fyzickou nemáte k dispozici partu lidí (nebo jen nepravidelně a málo). Díky chytře naprogramovaným protivníkům s volitelnou obtížností můžete bez problému zahájit obří bitvy a nedostatkem kamarádů se neomezovat. Nechybí ani kombinace vícero hráčů u jednoho zařízení doplněných o nepřátele ovládané umělou inteligencí. Každou hru navíc zvládnete opravdu za pár minut, protože AI protivníci nad svými tahy nikdy nebudou dlouho přemýšlet.

Rozděl a panuj

Teď už víme, že hrát deskovky na telefonech a tabletech má své výhody. Jak se ale hraje tato? V kostce jde o tahovou strategii, kde pohybujete armádami a ovládáte území. Vyjma toho sbíráte vzácné suroviny. Z obou těchto aspektů získáváte vítězné body, na základě kterých je na konci vyhlášen vítěz. Herní mapa je rozdělena na ostrovy a území. Pakliže na jednom území máte největší armádu, ovládáte ho. Svou armádu rozšiřujete ve městech, odkud s ní pochodujete do dalších oblastí.

Nemáte pevně dané možné akce, místo toho si kupujete karty. Každá karta nese jednak surovinu, ale zároveň jednu nebo více akcí. Tyto karty jsou vykládány do řady (o počtu 6) a v závislosti na její pozici je určena i cena. Čerstvě vyložená karta stojí mince tři, zatímco ta nejstarší (nejvíce vlevo) je zdarma. Zlaťáky jsou omezeny a musíte s nimi šetřit, avšak nikdy nevíte, zda vám vytouženou kartu soupeř nesebere dřív, než se pro vás zlevní. Celý herní systém je vskutku jednoduchý, ale velmi efektivní a umožňuje spoustu možných strategií. Vítězné body navíc máte i za suroviny, které mnohdy rozhodnou o vítězi.

Trocha šedi

I když se mi grafika hry líbí, musím si povzdechnout nad tím, že se tvůrci nerozhodli pro druhou hru v sérii s podtitulem Legendy. Ta je barevnější a graficky zajímavější. Také přináší řadu vylepšení, i když základ funguje stejně. Místo surovin sbíráte trvalá vylepšení, což hře dodává další prvek strategie. Zároveň přibyly unikátní schopnosti hrdinů a žetony setkání. Navíc jsou herní mapy náhodně skládané z různých dílků. To vše dohromady zásadně vylepšuje variabilitu a znovuhratelnost.

150 Kč není na poměry mobilních her nízká částka, ale vzhledem k cenám ostatních adaptací deskovek to není špatná nabídka. Zamrzí přitom fakt, že ne všechen obsah je odemčený. V ceně získáte „jen“ trojici map, další čtyři si můžete odemknout za dalších 150 Kč. Určitě to však není podmínkou, neboť původní hra měla mapy 4 a bohatě to stačilo.

Digitální adaptace Eight-Minute Empire se povedla, protože funguje stále dobře, navíc přináší hru pro jednoho hráče i online multiplayer. Plusové body u mě hra má především za to, že se nesnaží vypadat jak skutečná deskovka – nepřesouváte kostičky, nehrajete s opravdovými kartami apod. Grafika hry vypadá přirozeně a leckdo by původ hry ani nemusel vytušit. Na druhou stranu mám pocit, že tutoriál není úplně přívětivý a jak jsem již uvedl, určitě bych byl radši za adaptaci vylepšené verze hry s názvem Eight-Minute Empire: Legends, kterou si ale klidně můžete koupit jako deskovku v českém vydání.

Stáhnout Eight-Minute Empire

85%
  • perfektní zpracování