Auto Chess

Pomalá a nepřívětivá, ale pořádná strategie
1

Jste fanoušci strategií a máte času na rozdávání? Auto Chess vychází ze hry Dota 2 a jedná se o povedenou strategii, která však hází nováčkům klacky pod nohy a jeden zápas trvá půl hodiny.

Je to celkem paradoxní. Dota původně vznikla jako fandovský mód Warcraftu 3 a hra Auto Chess zase donedávna byla módem pro Dota 2. Nyní se však staví na vlastní nohy jako mobilní titul.

Auto Chess – videorecenze

Auto Chess je od prvního pohledu robustní strategií. Nemůžete sice ovládat své bojovníky přímo, ale tým pečlivě vybíráte a vylepšujete. U této hry to však na rozdíl od jiných funguje skvěle. V každém kole získáte mince, za které si v obchodě kupujete nové válečníky. Jakmile máte jednoho třikrát, můžete je spojit a vytvořit jednotku vyšší úrovně. A jelikož je velikost vaší skupiny omezená, toto bude cestou k úspěchu.

Tento princip sám o sobě funguje skvěle, avšak zatajil jsem vám jeden problém – hra je opravdu nepřívětivá k nováčkům. Tutoriál vám ukáže, jak nakupovat a vykládat jednotky, ale už neřekne, podle čeho si vybírat, kam je na plochu vykládat a v čem tkví ona strategie, na což musíte přijít sami. Vzhledem k tomu, že na výběr jsou desítky vojáků, objevovat různé kombinace je téměř nemožné.

Jedna hra trvá půl hodiny, což je na poměry telefonů nezvykle dlouho. Je tak otázka, zda máte tolik času na jeden zápas. Taky je otázka, jakou roli hraje umístění bojovníků. Hra má šachy v názvu a šachovnici na ploše, ale zatím jsem nezjistil, že by na různém rozložení záleželo. Free-to-play model vás nijak neomezuje a placením se dostanete akorát ke kosmetickým změnám.

Rada na závěr – utrácejte za vygenerování nových postav v obchodě. Jen tak si totiž rychle vylepšíte potřebné jednotky. Pokud na hru máte čas a odpustíte jí zmatené začátky, můžete si u ní užít opravdu povedenou strategickou zábavu. Na menších displejích nepotěší drobné texty a ikony.

Stáhnout Auto Chess

70%
  • grafické zpracování