Apple iPhone 6

Apple iPhone 6

Ten, který určuje pravidla

Apple iPhone 6 vzbudil spoustu rozporuplných emocí ještě předtím, než byl oficiálně představen. Mohlo za to především zvětšení úhlopříčky displeje, což samotný Apple dlouhou dobu odkládal. Větší displej ale nic nevypoví o kvalitách, jaký tedy zvětšený iPhone doopravdy je? Na to vám odpovíme v dnešním testu.

Videokamera: fotí skvěle

Ještě než se pustíme do hodnocení snímků jako takových, zastavíme se na okamžik u prostředí aplikace Fotoaparát. Prostředí je poměrně přehledně rozděleno do několika bloků, v primárním režimu můžete standardně fotografovat, nastavit HDR, samospoušť, blesk, můžete zapnout některý z barevných filtrů či efektů anebo fotoaparát otočit, respektive fotit přední kamerou pro videohovory (ta nabídne rozlišení 1,2 Mpx).

Čočka je bohužel vystouplá

Mezi další možnosti snímání patří režim čtverce, takovéto fotky se hodí například pro upload na Instagram, případně jinou sociální síť, kde je čtvercový formát vhodnější. Mezi další režim můžeme zařadit časosběr, díky tomu můžete vytvořit poměrně zajímavý sled snímků, který připomíná zrychlené video. V případě, že podržíte spoušť fotoaparátu déle, začne se automaticky pořizovat sled snímků, v Galerii pak snadno vyberete ten nejpovedenější a ostatní se následně automaticky smažou. Je příjemné, že sled snímků se ukládá pod jednu položku a zbytečně tak nezabírá místo v Galerii.

Prostředí aplikace Fotoaparát

Apple iPhone 6 disponuje oproti iPhonu 5s mírně vylepšeným snímačem s označením iSight, ten nabídne rozlišení 8 Mpx a velikost čipu 1/3 palce. To jsou ale prozatím shodné parametry, které nabídl již poměrně starý iPhone 4S. Optika má 5 členů a světelnost f 2/2, tedy veskrze průměrné parametry. Chybí například optická stabilizace, kterou přináší pouze větší iPhone 6 Plus. Novinkou oproti předchozímu iPhonu 5s jsou však focus pixely pro rychlejší zaostřování, což je technologie, kterou v minulém roce přineslo třeba LG G3 nebo letošní Samsung Galaxy S5.

Fotoaparát v iPhonu 6 tedy podle papírových specifikací nevypadá nijak valně, opak je ale pravdou. Výsledné snímky jsou opravdu perfektní, za ideálního světla se nám dostávají plné, barevně věrné a ostré snímky, které se mohou rovnat s nejlepšími smartphony na trhu. Problém může nastat s protisvětlem, kdy jsou snímky zahaleny do fialového nádechu, tento problém se však nevyskytuje u všech snímků. Špičkové je rovněž makro, iPhone 6 ostří již zhruba od vzdálenosti 8 centimetrů. Pochválit musíme i snímky za zhoršeného osvětlení, i když zde už se ve větší míře projevuje zašumění a ubývající ostrost směrem k okrajům. Stále se ale jedná o velice povedené snímky. Pochválit musíme rovněž rychlost snímání a ostření, vše je bleskurychlé a neunikne vám tak žádný důležitý moment.

Vytvářet můžete i panoramata, u iPhonu 6 až v rozlišení 43 Mpx. Chybějící optická stabilizace sice zamrzí, ovšem pokud budete zařízení držet dostatečně pevně, budou snímky ostré i za zhoršeného osvětlení. Zde pomůže dvoubarevná přisvětlovací LED dioda. Dvojité zabarvení pomůže při fotografování osob v noci, kdy nedochází k přílišnému přesvětlení, a tedy znehodnocení snímku. Kvalitu ukázkových snímků můžete koneckonců posoudit sami na následujících příkladech.

Ukázkové snímky
Ukázkové panorama

Videokamera: slow-motion v hlavní roli

Apple iPhone 6 můžete využít i jako záložní videokameru. Za dobrých světelných podmínek je kvalita videa na špičkové úrovni, o čemž se můžete sami přesvědčit. Telefon zvládá nahrávání videa ve FullHD rozlišení, konkrétně tedy 1 920 × 1 080 pixelů, při 30 snímcích za vteřinu. K dispozici je i softwarová stabilizace obrazu, ta optická, kterou nabízí iPhone 6 Plus, ale chybí. iPhone 6 se dočkal také speciálního slow-motion režimu (natáčení zpomalených videí), nově můžete v HD rozlišení nahrávat videa při 120, respektive 240 snímcích za vteřinu. 64bitový procesor Apple A8 má zkrátka výkonu na rozdávání. Praktické využití této funkce je na zvážení, jistotou ovšem zůstává, že výsledné záběry působí opravdu skvěle. Onen „wow“ efekt Apple zkrátka umí.

Apple iPhone 6 (testovací videopohled) – exteriér, 1080p

Apple iPhone 6 (testovací videopohled) – 720p, exteriér, 120 fps

Apple iPhone 6 (testovací videopohled) – 720p, exteriér, 240 fps