Angry Birds Evolution

Angry Birds Evolution

Evoluce špatným směrem

Zájem o naštvané ptáky postupně uvadá, ale Rovio to nevzdává a zkouší štěstí s další hrou. Ta nabízí evoluci série, což naznačuje nejen název, ale také 3D zpracování a propracovaný free-to-play model. Rovnou si ale řekněme, že to není evoluce ve všech směrech povedená.

Angry Birds Evolution – videorecenze

Nechtějte po mně, abych tu rekapitulovat megaúspěšnou sérii Angry Birds, stejně ji všichni znáte. Na původní díl navázala řada sequelů, spin-offů (Epic, Go a další) a v minulém roce přišel dokonce film. Po letech však každá sláva zajde a Rovio proto padající výdělky musí dohánět rychlejším vydáváním nových her, změnou obchodního modelu a samozřejmě prodejem hraček. Evolution není pokračováním hlavní série, ale vychází z podobného principu a vlastně tak trochu působí jako evoluce původního konceptu. I když evoluce špatná.

Evoluce

Samozřejmě, od začátku táhne sérii banda roztomilých ptáků a chytlavá melodie. Dokonce i ten příběh byl kdysi vtipný. Však šlo o jednoduchý skeč: prasata ukradnou ptákům (kteří neumí létat) vejce, protože milují omeletu a cholesterol. Proč ne, to je dostatečným důvodem pro zahájení totální války, kde se ptáci odpalují z praku a likvidují prasečí stavby. Jakmile ale miliontý díl v sérii začíná stejnou scénou, už si začnete říkat, že opakovaný vtip není vtipem. To jste si dost možná říkali už řadu dílů zpět.

První hra ale skvěle pracovala s dotykovým displejem a nabídla velmi zajímavou hratelnost, ve které byla špetka strategie. Zásadní byly vaše zkušenosti, schopnost předvídat i používat představivost. To bych u tohoto dílu již netvrdil. Evolution se totiž od začátku podobá hře Action! I proto, že rovněž vychází z filmového světa, vaším průvodcem je Mighty Eagle a celá akce se odehrává ve 3D grafice. V dnešní hře tak spíše doufáte, že vše dobře dopadne, protože náhoda hraje neuvěřitelnou roli. O taktiku se možná snažíte, ale příliš to nefunguje.

Nové tváře

Největším překvapením pro mě však bylo, že jsem nezačal se starými známými postavami. To vlastně není vůbec špatně, Červeňák a jeho tým sice neodmyslitelně patří ke značce, ale Rovio se snaží svůj svět trochu rozšířit a do popředí dostat i další postavy. Na druhou stranu, základní barvy se zde opakují, dokonce jsou k nim přiřazené i stejné speciální útoky, na které jste zvyklí z minulosti.

Jádrem hratelnosti je opět boj ptáků s prasaty. Tentokrát zapomeňte na prak, ptáci se jednoduše rozeběhnou mezi nepřátele a od překážek se odráží. Do toho vstupuje i tahový systém, protože vidíte, za kolik kol prase zaútočí. Abyste vystačili s životy, musíte likvidovat prasata postupně a s rozmyslem, i když to není vždy úplně možné.

Evoluce

Evoluce neznačí jen evoluci série, ale rovněž herní mechaniky, kdy svůj tým můžete značně vylepšovat. Od každé barvy máte k dispozici desítky různých ptáků, které získáváte, používáte a zařazujete do týmu. Musíte si uvědomit, že před sebou máte běžnou free-to-play hru, která je plná zdržovacích mechanik. Nechybí ani několik druhů herní měny a sbírání náhodných postav. Aby toho nebylo málo, sebrané postavy můžete obětovat, abyste vylepšili jiné… Detaily raději znát nechci.

Vedle běžných misí musíte posílat speciální jednotku plnit mise, což samozřejmě znamená čekání. Nechybí ani plnění úkolů nebo bojování v aréně s ostatními hráči. Minimálně v tuto chvíli však hledání hráčů příliš spolehlivě nefunguje, neboť jsem byl vždy poslán proti hráčům s výrazně vyšší úrovní a jasnou převahou. Absolutně jsem tak neměl šanci a do dalších soubojů se raději nepouštěl. Připravit se musíte i na to, že vám dost brzy dojdou zlaťáky na vylepšování a váš postup se razantně zpomalí.

Angry Birds Evolution vás jistě dovede pobavit. Stále je to zábavný a hravý svět plný rozmilých postav. I když se tváří jako evoluce série, v žádném případě důstojným nástupcem není. Jádro hry nefunguje tak jistě a pryč je doba, kdy výhra záležela na vašich schopnostech. Evolution staví na první místo efekty, roztomilé animace (které ale stejně působí značně nedokonale) a nezapře svůj free-to-play základ. Je-li hra evolucí, pak připomíná spíše film Absurdistán.

Stáhnout Angry Birds Evolution

60%
  • nové postavy