Preview hry Fates Forever: MOBA ovládaná gesty

Multiplayer Online Battle Arena patří k oblíbeným žánrům, o čemž svědčí popularita her DOTA nebo League of Legends. A právě Fates Forever se zážitek z těchto titulů snaží přenést na tablety. Zatím se nachází ve vývoji, ale i tak si ji už můžete stáhnout a zahrát. Vývojáři jsou totiž otevření a spolupracují s komunitou.

U velkých titulů většinou nemáte šanci být u samého vývoje téměř od počátku. Vlastně vždy dostanete hotový produkt ke koupení a tím to končí. A je to samozřejmě v pořádku. Občas se ale objeví nějaká hra, která si o zásah komunity vyloženě říká. Jednou takovou je Fates Forever pro iPad, která je v samém počátku vývoje, ale zahrát si ji můžete už dnes. Při čtení tohoto preview mějte na vědomí, že se hra stále vyvíjí a hotová může být třeba za dva roky, kdy bude vypadat úplně jinak. Zatím je dostupná jen pro iOS, ale plánuje se i pro Android.

Fates Forever – Preview hry

Osekaná MOBA

Jistě jste o některých Multiplayer Online Battle Arenách slyšeli. Jasně, je to třeba DOTA (Defense of the Ancients), League of Legends nebo Heroes of Newerth. V těchto hrát se pořádají turnaje a hrají je tisíce hráčů. Proč? Protože jsou neuvěřitelně návykové a hrají se online s kamarády. Pokud jste nikdy takovou hru nehráli, tak se to pokusím rychle vysvětlit.

Mapa je většinou zrcadlově rozdělena na dvě části a na každé straně je základna jednoho týmu. Ten se většinou skládá z pěti hráčů. Každý hráč má svého hrdinu, ten má zase čtyři schopnosti. Po mapě vedou většinou tři cesty a po nich chodí vojáci. Se soupeřícím týmem se taky vždy potkají uprostřed mapy, kde bojují. A bojovali by donekonečna, kdyby do toho nezasahovali hráči. Ti mají za úkol zničit nepřátelskou základnu. Na začátku se tak rozdělí na cesty (někdo může jít sbírat zkušenosti do lesa), podporují své vojáky, snaží se zabíjet nepřátelské hrdiny a postupně na sebe tlačí, až jeden tým zničí tomu druhému základnu.

A Fates Forever je takovou hrou. Akorát značně zjednodušenou. Zatím jsou dostupní pouze tři různí hrdinové (a další tři jsou na cestě a dostupní budou brzy) – Renwil je klasický tank, může omráčit nepřátele a hodně vydrží. Dim je čaroděj, řekněme podpora, který na své nepřátele útočí zdálky, ale moc nevydrží. Na maximálním levelu už je ale hodně silný. Cottontaila jsem si oblíbil nejvíc, je to klasický carry, tedy late hrdina, který dokáže v pozdější fázi sám vyhrát celý zápas.

V rámci zjednodušování byl i zmenšen tým, takže místo pěti hráčů na každé straně se hraje pouze ve třech. A jelikož je zatím hráčů málo, tak stačí dva na každé straně a toho třetího hraje bot (umělá inteligence). Pro tři hráče by samozřejmě bylo zbytečné hrát velikou mapu s několika věžemi po cestě. A tak zde najdete pouze dvě cesty, po kterých chodí vojáci. Věže jsou na začátku a na konci cesty.

Jako hrdina

Každý hrdina má čtyři aktivní schopnosti a jednu pasivní vlastnost. Cottontail tak třeba umí provést úder směrem, kterým táhnete, Dim umí nakreslit čáru, po které pojede plamen a bude zraňovat všechny zasažené a Renwil třeba praští do země a všechny okolo na chvíli omráčí. Kouzla se buď prostě aktivují kliknutím na ikonu, nebo některá vyžadují další upřesnění. Třeba zmiňované kreslení – ve vymezeném prostoru táhnete a po puštění hrdina provede úder.

Určitě vám dojde, že čím více hrdinů k dispozici bude, tím těžší bude hru vybalancovat. V tuto chvíli jsou souboje vyrovnané – po posledním updatu byl trochu zesílen Renwil, protože dřív byl v pozdější fázi hry velmi slabý. To ale takový problém není. Zatím vás bude spíš štvát občasné chybování kouzel. U Cottontaila se mi stává, že neprovede výpad, i když není zaseklý a má prostor. Ale sebere vám to manu a kouzlo se „použije“. To zamrzí, ale hra je stále ve vývoji.

Komunita

Těch chyb tam je víc, od občasného teleportování, přes nemožnost najít hru po nesmyslné chování botů. Důležité ale je, že do vývoje můžete zasáhnout a hru ovlivnit. Přímo v menu najdete tlačítko pro vstup do fóra, kam můžete psát vlastní náměty nebo pocity ze hry. Vývojáři vždy odpovídají a řeší každý příspěvek. Sám jsem jim pár nápadů psal. Navíc jsou otevření a mluví o svých plánech. Teď se například řeší přidání obchodu s předměty, což úplně změní hratelnost.

Opět bude záležet na vyváženosti (třeba HoN je založené na předmětech). V obchodu budou samozřejmě lektvary, různá brnění, boty a další a další předměty. Peníze se vydělávají hlavně dorážením nepřátelských vojáků. Už se na to moc těším, opět to hru přiblíží velkým MOBA titulům. Nyní ve hře žalostně chybí chat a komunikovat se dá jen po zápase. Autoři už na tom ale pracují a připravují hlasový chat a řeší s komunitou i podobu rychlých příkazů. Nechat vyskočit klávesnici nemá smysl, tak je potřeba vymyslet funkční systém připravených hlášek.

Očekávání

Fates Forever má velký potenciál stát se oblíbenou a úspěšnou MOBA hrou na tabletech. Bude to ale ještě nějaký ten rok trvat. Už teď ale autory chválím za otevřenost komunitě, za snahu dotahovat věci do konce a hlavně za dobrou práci. Hru si můžete stáhnout na AppStoru a když vás zaujme, tak se klidně přihlašte na fóru a dejte vývojářům vědět, co si o hře myslíte.

Stáhnout Fates Forever

App Store (zdarma)

Těšíme se

  • Zajímaví hrdinové
  • Svižné ovládání
  • Otevřený přístup vývojářů
  • Povedená MOBA na tabletu

Bojíme se

  • Dlouhý vývoj
  • Nevyvážení hrdinové
  • Málo hráčů
  • Zavedení mikrotransakcí
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze