To se Nokia snaží dokázat spoluprací s Microsoftem a zbrusu novou sérií modelů Lumia, která se dostala na trh nedávno a jak jste se již mohli dozvědět z našeho předchozího zpravodajství, zatím nepodává natolik přesvědčivé výsledky. Rozhodně to však chce čas.
TIP! Jak si zatím vede čerstvá série výrobce s názvem Lumia?
Zatím tedy výrobce se zatajeným dechem sleduje vyvíjející se situaci a počítá prodeje, protože se dostal do opravdu prekérní situace. I domácí uživatelé ve Finsku se od něj začínají odvracet a podle posledních čísel Nokia ztratila již přes polovinu zákazníků za posledních dvanáct měsíců. Celkový podíl finského výrobce na domácím trhu tedy klesl ve třetím čtvrtletí letošního roku ze slušných 76% na chabých 31%. A to není dobré.
Hlavním konkurentem na domácí půdě je zcela nepřekvapivě Samsung, který si v současné době může přivlastnit celou čtvrtinu prodejů smartphonů ve Finsku, což jej posouvá za záda zatím vedoucí Nokie. Vezmeme-li v úvahu, že toho korejský výrobce docílil z nějakých 3% od třetí čtvrtiny minulého roku, je to více než úctyhodné.
Na třetím místě spí Apple a jeho iPhony, které již tradičně obdržely relativně malou podporu u domácích operátorů. Podíl jablečného výrobce je ve Finsku 16%. Na dalších příčkách už se pak schovává Sony Ericsson (11%), Huawei (11%) a ZTE (6%).
Samozřejmě tu mluvíme pouze o Finsku, jehož populace má něco málo přes 5 milionů, zatímco Nokia za třetí čtvrtletí vypustila na světový trh přes 100 milionů přístrojů. Celkový obrázek tak pro finského výrobce nevypadá tak drasticky a jelikož do procent nebyla započítána série Lumia, je dost možné, že se situace otočí. Musíme však brát v úvahu, že Nokia na domácí půdě drasticky ztrácí, což se zatím nikdy nestalo. Doufejme, že to neznamená ztrátu sebevědomí a zároveň i kvality produktů, protože o Nokii v celosvětové mobilní branži rozhodně stojíme.
Zdroje: gsmarena.com