Porovnávat můžeme například s vlajkovou lodí smartphonů demograficky nejbližšího konkurenta Samsung, s notoricky známým Galaxy S III. Toho se doposud prodalo více než 40 milionů kusů. Namítáte, že se Galaxy prodává déle? Ano je to fakt. A co když Optimus G porovnáme s prodeji tabletofonu Samsung Galaxy Note II? Ten se začal prodávat zhruba ve stejné době, jako nejvybavenější LG současnosti. Na rozdíl od něj se ale nechlubí jedním milionem, ale rovnou pěti miliony prodaných kusů. LG tedy sice nesporně s milionem prodaných Optimů G úspěchu dosáhlo, v porovnání se Samsungem ale tento úspěch není nijak velký.
Možná se ptáte, proč se LG oproti Samsungu nedaří tak dobře. Není to tím, že by Optimus G nenabízel tak vyšperkované funkce? Zčásti, hlavně co se týče rozmanitosti funkcí softwaru možná ano, nicméně hlavní jádro problému spočívá někde jinde. Jde o to, že LG není často schopno dostat svůj stěžejní model zdaleka na tak velký počet trhů najednou, jako to uměl a umí Samsung. Logicky tedy výrobce nemohl generovat tak vysoké prodeje. Optimus G například dosud není dostupný v České republice. Těžko říci, zda za tím stojí nedostatek výrobních kapacit či součástek nebo jiné důvody, každopádně to LG rozhodně neprospívá.
Tip: Pohráli jsme si se špičkovým LG Optimus G: první dojmy a video
LG by tedy, pokud se chce svému domácímu korejskému rivalovi vyrovnat, napříště mělo v tomto směru pořádně zapracovat tak, aby své modely dostalo pokud možno na všechny důležité trhy co možná nejrychleji. Jestli se to společnosti podaří, uvidíme v první polovině roku, kdy se bude muset popasovat s co nejrychlejším uvedením novinek, kteté představí na únorovém veletrhu MWC 2013 v Barceloně.
Zdroje: unwiredview.com, gsmarena.com