Spotify se stalo postupem času pro mnohé synonymem pro streamování hudby, ačkoliv je na trhu také několik dalších služeb, které nabízejí podobný zážitek. Některé z nich, jmenovitě například Tidal, přitom zvolily odlišný přístup od Spotify a od počátku se snaží zaměřovat na kvalitu poslechu, která je pro mnohé uživatele Spotify víceméně nepodstatná, i když si vedení společnosti uvědomuje, že by situaci mohlo změnit a ještě na tom vydělat.
Q2 results are out and it was a strong quarter. Lots of reasons why it’s such an exciting time for us. Here’s a sneak peek, but I’ll share more in a few minutes on our investor call. Congrats to the team and huge thanks to all the Spotify listeners around the world. pic.twitter.com/xSJThffXQd
— Daniel Ek (@eldsjal) July 23, 2024
A právě v tomto duchu nyní CEO Spotify, Daniel Ek, potvrdil příchod předplatného „Deluxe“, na kterém v současnosti pracují. To by mělo nabídnout veškeré funkce Spotify, ale s více možnostmi nastavení a především s násobně vyšší kvalitou poslechu. Cena by se měla pohybovat na úrovni přibližně 400 Kč (zhruba 18 amerických dolarů). V rámci výroční zprávy se dále pochlubil tím, že mají v současnosti 246 milionů platících uživatelů a 626 milionů aktivních měsíčních uživatelů, za čímž podle něj stojí inovace, které Spotify vytrvale přináší.
„Pravděpodobně se budeme pohybovat kolem ceny 17 nebo 18 dolarů. Půjde o jakousi deluxe verzi služby Spotify, která bude mít všechny výhody, jež má běžná verze služby Spotify, ale uživatel bude mít mnohem větší kontrolu nad nastavením a hlavně vyšší kvalitu zvuku,“ uvedl Ek pro server hollywoodreporter.com.