Kam směřuje LAMA mobile? Ptali jsme se Marka Fabiana (rozhovor)

LAMA mobile bezesporu patří mezi oblíbené virtuální operátory, zeptali jsme se tedy přímo u zdroje, respektive u CEO společnosti LAMA mobile – Marka Fabiana. Co bude s Upovídanou lamou dále a na jaké novinky se můžeme v oblasti nabídky těšit? A jak se podle jeho názorů bude vyvíjet trh s mobilními operátory?


Nepřehlédněte:

Operátor LAMA mobile se od samého počátku snažil prosadit hlavně díky své průhledné a jednoduché nabídce a zajímavému marketingovému maskotovi. Jak ukázal čas, poměrně se mu tento způsob daří. Zástupci společnosti ovšem samozřejmě myslí o několik kroků dopředu, proto jsme se pokusili získat další podrobnosti.

Na naše dotazy odpovídal CEO společnosti LAMA mobile, Marek Fabian

O rozhovor jsme požádali CEO společnosti LAMA mobile, pana Marka Fabiana. Ten je skutečným profesionálem ve svém oboru s více než čtrnáctiletou praxí. Tu čerpal i u velkých operátorů Orange nebo Telecom, a to nejen na Slovensku, ale také například v Německu nebo Francii. Proto bylo opravdu zajímavé zjistit, jak o telekomunikačním odvětví přemýšlí takto zkušený člověk.

TIP: Vyzkoušeli jsme „lidového“ virtuálního operátora LAMA mobile

LAMA mobile se může pochlubit nepřehlédnutelnou marketingovou postavou

1) Strohá otázka na začátek, kolika zákazníkům v současné době virtuální operátor Lama mobile poskytuje služby?

Vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí a nejednotným metrikám pro určení zákaznické databáze jsme se rozhodli tento údaj nezveřejňovat. Prozradit mohu, že databáze roste v řádech stovek nových zákazníků týdně.

2) Jaké z nabízených tarifních zvýhodnění je pro zákazníky virtuálního operátora LAMA mobile (dle statistik) v současné době nejvyhledávanější?

Každý z nabízených tarifních zvýhodnění si našel svoje zákazníky, klíčový tarif naší nabídky je však především balíček SPOŘIVÁ LAMA, který nabízí 200 volných minut a 200 volných SMS za 199 Kč měsíčně, vysoký podíl objednávek zaznamenáváme také u tarifu CHYTRÁ LAMA, s kterým zákazník za 249 Kč měsíčně získá 150 volných minut, 50 volných SMS a 150 MB dat. Tyto tarify patří aktuálně k nejoblíbenějším. Na trhu jedinečný tarif je pak FÉROVÁ LAMA, která je oblíbená u uživatelů přecházejících z předplacených karet, vzhledem k tomu, že je bez paušálu. Průměrná útrata uživatelů s tímto tarifem se pak pohybuje okolo hranice 150 až 250 Kč. Nabídku budeme určitě přizpůsobovat potřebám zákazníka, podrobnosti si však prozatím nechám pro sebe.

Férová LAMA

3) Přenesení čísla k LAMA mobile je zdarma. Znáte procentuální poměr zákazníků, kteří k vám přešli od konkurence? Prozradíte, od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?

Cenu za přenos zákaznického čísla musíme samozřejmě zaplatit opouštěnému operátorovi. Nechceme ale tento náklad přenášet na zákazníka. Celkový poměr portací je v tomto okamžiku nižší, než jsme očekávali. Bezesporu k tomu přispívá hodně složitý proces portace čísla, který trvá často i více než jeden měsíc, dle praktických zkušeností z našeho call centra klidně i 42 až 60 dní.

Dále se také setkáváme se zastrašovacími technikami operátorů, kde zákazníkovi hrozí pokutou 2 000 Kč, na což ale nemají nárok. Když to porovnám s běžnou praxí v mnoha evropských zemích, je to určitě negativum českého telekomunikačního trhu a bariérou, která dopadá hlavně na koncového uživatele. Nejvíce zákazníků pak pochopitelně přichází od národních operátorů, tedy od T-Mobile, Vodafone a O2. Procento portací se samozřejmě také zvýšilo s uvedením nabídky bonusu ve výši více než 2 000 Kč při přenosu čísla. S touto slevou na naše služby se uživatelům už opravdu vyplatí projít si martyriem s přenosem čísla.

4) Holding LAMA ENERGY GROUP zastřešuje kromě virtuálního operátora LAMA mobile také LAMA energy, dodavatele energií pro domácnosti. Je pro koncové zákazníky toto spojení zajímavé?

Programů je více. Nabízíme speciální benefity pro stálé zákazníky LAMA energy. V současné době chystáme další výhody, které budou cíleně zaměřené právě na odběratele LAMA energy.

6 hlavních výhod LAMA mobile

My věříme, že provázanost LAMA mobile a LAMA energy funguje dobře, samozřejmě konkrétní procesy jsou rozdílné. My jsme na rozdíl od některé konkurence, která právě kloubí výhodnou elektřiny a volání, nechtěli stavět naši nabídku na nutnosti dalších závazků, což hodnotí kladně i samotní zákazníci.

5) Plánuje LAMA mobile i další výhody pro zákazníky, kteří na nabídku LAMA energy přistoupí? Například nabídku speciálního tarifu, více volných jednotek a podobně?

Plánujeme nabídky speciálních tarifů a další zvýhodnění, které nastavíme dle odezvy zákazníků.

6) V dnešní době flatových tarifů nás překvapilo rozhodnutí, že neomezený balíček UPOVÍDANÁ LAMA je dostupný pouze pro migrující zákazníky, tedy zákazníky, kteří k vám přecházejí od jiného operátora. Co LAMA mobile k tomuto kroku vedlo? Zájem ze strany nových/stávajících zákazníků by dle ohlasů jistě byl.

Bohužel musím uvést, že jsme evidovali množství neférových zákazníků, kteří tohoto tarifu zneužívali. Z tohoto důvodu jsme tarif UPOVÍDANÁ LAMA zcela zrušili. Zavedením mnoha opatření a vylepšením interních systému jsme ale systém identifikace zneužití podstatně zlepšili, a tak zvažujeme zavedení nabídky i pro náročnější zákazníky.

Aktuální nabídka LAMA mobile

7) Jako jedna z největších výhod operátora LAMA mobile se jeví vteřinová tarifikace (1+1), tedy účtování po vteřině od první minuty. Ne však u všech tarifních zvýhodnění, u balíčků LAMÍ RODINKA a LAMÍ FIRMA (a u dalších tarifů nad rámec volných jednotek) je styl účtování 60+1. Jednoduchá otázka, proč není tarifikace 1+1 vždy a u všech balíčků?

Konkrétně u tarifů LAMÍ RODINKA a LAMÍ FIRMA nejsou žádné volné jednotky, ze kterých by se mohlo zvýhodněné volání čerpat, proto je nasazena již zmíněná tarifikace 60+1, kterou nemáme v úmyslu nijak měnit. Našim záměrem bylo poskytnout zákazníkům veškeré volné vteřiny, které si platí v rámci měsíčního paušálu. Tarif LAMÍ RODINKA je určen především pro uživatele volající v rámci malé skupiny a to zdarma. Tarifikace je tak u nich bezpředmětná.

8) Plánuje LAMA mobile v dohledné mobilní aplikaci samoobsluhy pro dnes nejrozšířenější platformy Android, iOS a Windows Phone?

Ano, plánujeme.

9) Jak je to u LAMA mobile s rychlými datovými přenosy LTE?

Na našich SIM kartách LTE přístupné je a technologicky nám nic nebrání tuto službu poskytnout. Prozatím však pouze v testovacím režimu. O dalších změnách budeme naše zákazníky samozřejmě informovat. Vše je ale v konečném důsledku závislé na komerčních jednáních s naším poskytovatelem sítě, Vodafone Czech.

10) Plánujete do nabídky zařadit i prodej telefonů, dotovaných či nedotovaných?

V současné době přemýšlíme o nastavení vhodného plánu. V roce 2014 jsme spolu s našimi partnery v rámci projektu nabízeli zvýhodněné telefony, teď se snažíme na základě výsledků zpracovat pro zákazníky nejlepší strategii.

LAMA mobile

11) LAMA mobile se může pochlubit poměrně výraznou a nezaměnitelnou marketingovou kampaní, chystají nás v tomto ohledu nějaké novinky?

Maskot lamy se ujal a bude nás provázet i dál. Součástí naší strategie bude také edukace zákazníků.

12) LAMA mobile je přidruženým členem Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS), co všechno se budete snažit prosadit? Jak se třeba díváte na rušení evropského roamingu?

Určitě chceme „brojit“ za zjednodušení přenosu mobilních čísel k jinému operátorovi, i současná situace je pro zákazníka velmi stresující (přidělení ČVOP, čekání na schvalovací proces atd.). Myslíme si, že by se o celý proces měl postarat cílový operátor. Současné praktiky zákazníky od přenosu spíše odrazují, vymýšlí se všemožné způsoby, jak celý proces prodloužit, ještě lépe znemožnit. I tohle je jeden z aspektů, který ničí konkurenční boj a zavedení operátoři toho dost často zneužívají. Stejně se snažíme spolu s MNO vyřešit problém tzv. šedých operátorů, resp. jejich identifikace. Nechceme omezovat zákazníka v tom, s kým uzavře smlouvu.

Chceme ale, aby mohl zjistit, kdo je reálný MVNO a s kým mu nehrozí případné omezení služeb. Ohledně roamingové regulace jsem toho názoru, že rušení/omezení roamingu je správná cesta, ale ne takovým stylem, jak se děje. Jsme si vědomi také toho, že někteří operátoři na poplatcích v roamingu značně profitují, a to zvláště v oblíbených destinacích pro letní dovolené. Kromě aktivit v rámci APMS se snažíme spolu s dalšími MVNO vytvořit společnou pracovní skupinu, případně asociaci, která by přispěla k vylepšení kvality českého telco trhu v prospěch koncového zákazníka.

12) Otázka na závěr, mohou se zákazníci LAMA mobile těšit na novinky v oblasti nabízených tarifních zvýhodnění, případně rozšíření nabídky datových balíčků?

Určitě ano.

Děkujeme za rozhovor

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze