Špatné pokrytí vlakových tratí v Česku je dlouholetý fakt, který navíc umocňuje skutečnost, že cesta tímto prostředkem dává možnost trávit na mobilu větší množství času než v autě. Na vině však nejsou jenom samotní operátoři, ale také přepravci. Jako by nestačilo, že vagóny jsou masivní kovová konstrukce, i jejich skla jsou obvykle pokryta tenkou vrstvou kovu. Společně s pohybem celé soupravy tak nechytnete signál i na místech, která jsou normálně pokryta.
Je proto dobrá zpráva, že se v této oblasti začíná něco pomalu měnit. Jak se pochlubily České dráhy, právě testují patent společnosti Siemens, který usnadňuje průchod elektromagnetických vln oknem. Je vyladěný pro kmitočty od 500 do 3 500 MHz, což jsou frekvence, které používají právě mobilní telefony. Jako první se objeví v nových vozech určených pro spoje Západního expresu a rychlíků Krušnohor.