Společnost Canalys zpracovala analýzu prodejů za uplynulé čtvrtletí (červenec až září 2022), podle které se dostalo k zákazníkům po celém světe necelých 300 milionů kusů smartphonů. Jakkoliv se toto číslo zdá ohromné, představuje 9% pokles oproti předešlému roku ve stejném období (třetí čtvrtletí 2021), kdy se jednalo o 325,6 milionů chytrých telefonů. Zároveň se jedná již o třetí čtvrtletí, kdy soustavně dochází k poklesu dodávek.
Jedničkou na trhu pak stále zůstává Samsung, který si drží 22% tržní podíl, údajně i díky zajímavým cenovým pobídkám, jež jsou běžné i v ČR či na Slovensku. S 18 % podílem se za Samsungem drží Apple, který se však může radovat z 8% meziročního růstu, zatímco v případě společnosti Samsung se naopak jedná o 8% pokles. Na třetím místě se umístila značka Xiaomi, která si celosvětově drží 14 % podíl na trhu, rovněž však zaznamenala 8% meziroční pokles. Na čtvrtém a pátém místě umístěné Vivo a Oppo (obě značky spadají pod stejnou společnost BBK Electronics) si pak drží 10% a 9% tržní podíl, viz tabulka.
Celosvětové dodávky chytrých telefonů a meziroční změna za 3. čtvrtletí 2022
Společnost | Dodávky ve 3. čtvrtletí 2022 (v milionech ks.) | Podíl na trhu ve 3. čtvrtletí 2022 | Dodávky ve 3. čtvrtletí 2021 (v milionech ks.) | Podíl na trhu ve 3. čtvrtletí 2021 | Meziroční změna |
Samsung | 64,1 | 22 % | 69,4 | 22 % | -8 % |
Apple | 53,0 | 18 % | 49,2 | 16 % | +8 % |
Xiaomi | 40,5 | 14 % | 44,0 | 14 % | -8 % |
Oppo | 28,5 | 10 % | 36,7 | 12 % | -22 % |
Vivo | 27,4 | 9 % | 34,2 | 11 % | -20 % |
Ostatní | 84,3 | 27 % | 92,1 | 25 % | -6 % |
Celkem | 297,8 | 100 % | 325,6 | 100 % | -9 % |
Poznámka: Hodnoty v tabulkách byly zaokrouhleny na jedno desetinné místo |