Podle průzkumu Counterpoint Market Monitor Q2 2018 vzrostly celosvětové zisky v odvětví smartphonů za období duben až červen 2018 o 4 % díky čínským výrobcům. Ti si zajistili pozornost mnohdy netradičním řešením problémů uživatelů i výrobců smartphonů. Společnosti jako OPPO, Vivo nebo Huawei dokázaly nabídnout designově zajímavé smartphony s mnoha novinkami i v době, kdy podle výzkumu inovace u smartphonů dosahovala svého vrcholu a téměř stagnovala. Jako příklad lze uvést Vivo Nex, které nabídlo Ultra Full View displej s integrovanou čtečkou otisků prstů, OPPO Find X (Ultra Full View displej s netradiční výsuvnou konstrukcí fotoaparátu a dalších senzorů) nebo P20 Pro od Huawei, který světu představil trojitou kameru.
Dle výsledků tohoto výzkumu se také předpokládá, že se i nadále bude zvyšovat průměrná nákupní cena (dále jen „ASP“) smartphonů díky poptávce na rozvinutých trzích. Celkový objem smartphonů by však narůstat neměl z důvodu, že se nyní zákazníci snaží telefony využívat po delší dobu. Apple také nadále zůstává nejprofitabilnější společností. iPhone X, který přinesl nový design, pomohl Applu zajistit podstatně vyšší ASP během druhého čtvrtletí i během období, kdy trh se smartphony začínal být nasycený.
Souhrn informací o trhu smartphonů za Q2 2018:
- Apple dosahoval nejvyšší profitability v Q2 2018 s 62% tržním podílem. Za ním následoval Samsung s podílem 17 % a čínští výrobci (Huawei 8 %), OPPO (5 %), Vivo (4 %) a Xiaomi (3 %)
- Zbývající 1 % tržního podílu bylo rozděleno mezi více než 600 značek
- Zisky Samsungu ročně poklesly o 21 % kvůli slabším prodejům série Galaxy S9
- Nejrychleji rostoucími společnostmi, co se týče nárůstu zisků, bylo Xiaomi (nárůst o 747 %), Huawei (107 %), vivo (24 %) a OPPO (23 %)