V čem Apple vede a kdo je na trhu smartphonů nejvíce inovativní? Výsledky za Q2 2018

V čem Apple vede a kdo je na trhu smartphonů nejvíce inovativní? Výsledky za Q2 2018
  • Společnost Counterpoint přináší podrobný výzkum trhu smartphonů za Q2 2018
  • Nejziskovější je stále Apple s nejvyšší průměrnou cenou zařízení
  • Trh rostl také díky inovaci čínských společností, jako je OPPO, Vivo nebo Huawei

Podle průzkumu Counterpoint Market Monitor Q2 2018 vzrostly celosvětové zisky v odvětví smartphonů za období duben až červen 2018 o 4 % díky čínským výrobcům. Ti si zajistili pozornost mnohdy netradičním řešením problémů uživatelů i výrobců smartphonů. Společnosti jako OPPO, Vivo nebo Huawei dokázaly nabídnout designově zajímavé smartphony s mnoha novinkami i v době, kdy podle výzkumu inovace u smartphonů dosahovala svého vrcholu a téměř stagnovala. Jako příklad lze uvést Vivo Nex, které nabídlo Ultra Full View displej s integrovanou čtečkou otisků prstů, OPPO Find X (Ultra Full View displej s netradiční výsuvnou konstrukcí fotoaparátu a dalších senzorů) nebo P20 Pro od Huawei, který světu představil trojitou kameru.

Výzkum Counterpoint Handset profit share 2018 Q2
Graf zobrazuje podíl jednotlivých výrobců na celkovém zisku na trhu smartphonů za Q2 2018

Dle výsledků tohoto výzkumu se také předpokládá, že se i nadále bude zvyšovat průměrná nákupní cena (dále jen „ASP“) smartphonů díky poptávce na rozvinutých trzích. Celkový objem smartphonů by však narůstat neměl z důvodu, že se nyní zákazníci snaží telefony využívat po delší dobu. Apple také nadále zůstává nejprofitabilnější společností. iPhone X, který přinesl nový design, pomohl Applu zajistit podstatně vyšší ASP během druhého čtvrtletí i během období, kdy trh se smartphony začínal být nasycený.

Souhrn informací o trhu smartphonů za Q2 2018:

  • Apple dosahoval nejvyšší profitability v Q2 2018 s 62% tržním podílem. Za ním následoval Samsung s podílem 17 % a čínští výrobci (Huawei 8 %), OPPO (5 %), Vivo (4 %) a Xiaomi (3 %)
  • Zbývající 1 % tržního podílu bylo rozděleno mezi více než 600 značek
  • Zisky Samsungu ročně poklesly o 21 % kvůli slabším prodejům série Galaxy S9
  • Nejrychleji rostoucími společnostmi, co se týče nárůstu zisků, bylo Xiaomi (nárůst o 747 %), Huawei (107 %), vivo (24 %) a OPPO (23 %)