Dle dat agentury IDC se během třetího čtvrtletí 2018 celosvětově dodalo 32 miliónů kusů nositelné elektroniky (wearables). Jedná se o zásadní skok celého segmentu. Meziroční srovnání odhaluje navýšení objemu dodávek o více než 21 %. Celé kategorii pak sebevědomě vládne Xiaomi, které drží 21,5% podíl. Velkou měrou na úspěchu Xiaomi se podílí chytrý náramek Mi Band 3. Čínskému výrobci se daří také rozšiřovat své pole působnosti. Dokazuje to pokles odbytu v Číně z 80 % na 61 %. Xiaomi se daří v Indii, Evropě a také na vybraných trzích Afriky.
Výrobce | Dodávky 3Q 2018 (mil.) | Tržní podíl 3Q 2018 | Dodávky 3Q 2017 (mil.) | Tržní podíl 3Q 2017 | Meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
Xiaomi | 6,9 | 21,5 % | 3,6 | 13,7 % | 90,9 % |
Apple | 4,2 | 13,1 % | 2,7 | 10,3 % | 54,0 % |
Fitbit | 3,5 | 10,9 % | 3,6 | 13,7 % | - 3,1 % |
Huawei | 1,9 | 5,9 % | 1,6 | 6,0 % | 20,3 % |
Samsung | 1,8 | 5,6 % | 0,9 | 3,6 % | 91,0 % |
ostatní | 13,7 | 43,0 % | 13,8 | 52,7 % | - 0,8 % |
celkem | 32,0 | 100 % | 26,3 | 100 % | 21,7 % |
Druhou příčku nadále drží Apple s 13% podílem. V jeho případě se zlepšující se prodeje přičítají nejnovější generaci Apple Watch a současně i poklesu ceny u Apple Watch 3. Třetí příčku obsadila značka Fitbit a první pětici uzavírají velikáni mobilního průmyslu – Huawei a Samsung.