Aplikace Můj T-Mobile: zajímavá čísla z praxe

9

O aplikaci Můj T-Mobile má povědomí asi většina zákazníků společnosti T-Mobile s chytrým smartphonem. Jedná se o přehlednou samoobsluhu, která umožňuje nahlédnout nejenom na volné jednotky, umožní také celkovou správu účtu, přidání několika telefonních čísel a mnohé další. V dnešním článku se ohlédneme za tím, jak oblíbená a využívaná aplikace vlastně je.

Úvod

Aplikaci Můj T-Mobile zná většina zákazníků T-Mobile s chytrým smartphonem, a je přitom jedno, jestli mluvíme o platformě Android, iOS a nebo Windows Phone – T-Mobile má aplikace pro všechny tři nejrozšířenější platformy. Aplikace nabídne okamžitý přístup k informacím o vaší útratě, volných jednotkách a dalších doplňujících nastaveních.

Můj T-Mobile
Webová podoba Můj T-Mobile

V aplikaci si také můžete aktivovat roaming a důležité je zmínit i to, že se data, která aplikace Můj T-Mobile stahuje z internetu, nezapočítávají do vašeho FUP. A to ani v zahraničí. V jedné aplikaci pak také můžete vést záznamy pro vícero telefonních čísel – to přijde vhod, pokud máte více telefonů nebo třeba děti, které dostaly svůj první mobil, a chcete mít přehled o jejich volání.

Můj T-Mobile před nějakou dobou prošel redesignem a je ke stažení zdarma. Aplikace vypadá čistě, vzdušně a moderně. Nechybí ani podpora widgetů (Android) nebo živých dlaždic (Windows Phone), díky kterým uvidíte zbývající volné minuty přímo na úvodní obrazovce a nemusíte otevírat samotnou aplikaci. Všechna tato data jsou pak v bezpečí, jelikož si můžete nastavit, jestli je chcete chránit kódem PIN. Do aplikace jako takové se dostanete přes přihlašovací údaje, jednorázové heslo nebo třeba automaticky, pokud zrovna datujete v síti T-Mobile.

Můj T-Mobile pro Android

Čísla a statistiky

A začneme, samozřejmě jak jinak než, počtem uživatelů, kteří mobilní aplikaci Můj T-Mobile využívají. T-Mobile nedělá rozdíly platformní a vzhledem k tomu, že je aplikace dostupná jak pro Android, iOS a Windows Phone zařízení, statistiky se dotýkají všech uživatelů komplexně. T-Mobile nám poskytl statistiky za celý rok, respektive od února 2014 počínaje, únorem 2015 konče. Ze statistik je jasně zřejmé, že aplikace se ze strany uživatelů těší poměrně velkému zájmu a každý měsíc začne aplikaci využívat několik tisíc uživatelů. Pro T-Mobile jistě radostná zpráva. Pokud bychom do statistik započítali i webovou verzi aplikace Můj T-Mobile, celkově by se počet uživatelů rapidně zvýšil. Jen pro zajímavost, celkově využívalo Můj T-Mobile (Android, iOS, Windows Phone, web) v měsíci prosinci roku 2014 necelých 385 000 uživatelů. Čistě mobilní verzi užívalo v tomtéž měsíci 87 122 uživatelů. Během měsíců leden a únor se k mobilní verzi přidalo dalších zhruba 14 000 uživatelů a celkově se tak počet ustálil na 101 626 uživatelů (únor 2015). Ve všech případech se samozřejmě jedná o unikátní uživatele, respektive uživatele s odlišným telefonním číslem.

Další zajímavý graf se týká počtu stažení aplikací. T-Mobile opět nedělá rozdíly mezi platformami, do počtu stažení tak započítává uživatele Androidu, Windows Phone a iOS. Opět se jedná o unikátní uživatele. Jak si můžeme povšimnout, až na ojedinělé případy roste i počet stažení této aplikace.

V T-Mobile mají radost jistě i z následujícího grafu. Ten ukazuje, že uživatelé se přestávají bát platit pomocí telefonu přímo v aplikaci Můj T-Mobile. Zatímco v lednu roku 2014 platilo pomocí webové samoobsluhy 40 % všech uživatelů a v květnu pak dokonce více než 50 % uživatelů, od prosince roku 2014 se však situace obrátila. Právě tehdy se totiž změnily pozice a přes mobilní aplikaci platilo více uživatelů, než přes webovou samoobsluhu. Jak to bude nadále, ukáže až čas, každopádně změna v pořadí během roku je celkem příjemné překvapení. V grafu nejsou zahrnuté všechny metody platby, záměrně jsme použili mobilní web a aplikaci, aby srovnání vyniklo co možná nejvíce. S jistotou však můžeme říci, že právě tyto dvě metody patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším, na třetím místě zůstává zákaznické centrum (v lednu roku 2015 ho využilo méně než 8 % uživatelů).

Co se týče dalšího grafu, ten zase prozrazuje, kolikrát se uživatelé nejčastěji do mobilní aplikace dívají. Perioda je nastavena měsíčně a celkem překvapivě stačí největšímu počtu uživatelů zhruba 1 až 2 vstupy. To lze přisuzovat zkontrolování faktury a někdy v průběhu měsíce zkontrolování volných jednotek. Vícekrát, respektive 3× až 5× se do aplikace dívá čtvrtina všech uživatelů, 18 % uživatelů potřebuje 6 až 9 shlédnutí aplikace měsíčně. Stejně jsou však zastoupeni i uživatelé, kteří do aplikace nahlížejí zhruba 10× až 19× měsíčně. Zhruba desetina uživatelů kontroluje aplikaci zhruba jednou denně.

Poslední graf v našem dnešním výčtu prozrazuje, jaké kategorie v aplikaci Můj T-Mobile jsou nejčastěji prohlížené. Samozřejmě prvenství drží kontrola stavu volných jednotek se 45 %, hned za tím je kontrola volných jednotek skrze widget aplikace (21 %). Následuje kontrola posledního vyúčtování s 9 %, kontrola aktuální útraty, nastaveného tarifního zvýhodnění a zbytek patří podrobnějšímu „pátrání“ v aplikaci.

Závěr a zhodnocení

Jak si můžeme z grafů povšimnout, aplikace Můj T-Mobile se stala za dobu svého působení poměrně oblíbenou. Uživatelé ji využívají nejenom pro kontrolu útraty a volných jednotek, naučili se přes ní také platit svoje faktury a aktivovat různé doprovodné služby. Jak se aplikace Můj T-Mobile líbí vám?

Stáhnout Můj T-Mobile

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Diskuze ke článku
Redmarx
Uz to umi pocitat volne jednotky i pro Twist (predplacene karty) nebo porad nic?
Jerry Sinclair
Jerry Sinclair
Používám už dlouho a vesměs jsem spokojen. To co potřebuji tam je a platba probíhá rychle. Zatím nic co by mi nějak vyrazne výrazně vadilo.
Lukáš M.
Dříve to mělo docela problémy s chodem, dnes v pohodě. Tu a tam se mi stane, že to nechce ukázat FUP, ale když to zkusím za minutu, už to jde. Přidávám se tedy ke spokojeným uživatelům :-)
Michal
Bohužel nemohu souhlasit s kladným hodnocením, v ČR aplikace docela funguje, v zahraničí však nikoliv. Začněme daty - ráno mám nově obnoven limit u nejvyššího tarifu S námi bez hranic plus. Zapnu aplikaci, chvilku si jí projíždím a po chvilce mi z FUP v zahraničí ubyde 5-10MB - ano a dle správné v telefonu to bere tato aplikace. Za další aplikace v podstatě ukazuje co se jí chce - volám víc jak půl hodiny na UK číslo týden v kuse - 5x30 minut mělo by to tedy z 300 volných ukázat cca 150 minut - cha i po dvou týdnech aplikace hlásá 300 minut. U SMS to samé - a teď největší průser - volání do ČR a příjem hovorů z ČR - opět ukazuje blbosti takže minulý měsíc mi aplikace hlásí kolem 30 a 50 zbývajících minut a vyúčtování je, že jsem překročil limit o více jak 100 minut a krásných 600 k tarifu za 1500 navíc. U dat chodí SMS blížíte se k limitu - u hovorů kulové a aplikace vám nedá ani přibližné korektní informace. V podstatě je k ničemu.....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze