Trh s tablety, který má pravděpodobně už své velké dny slávy za sebou, zažívá podle průzkumu společnosti Canalys pokles – konkrétně o 14 % v období mezi druhým čtvrtletím 2022 a druhým čtvrtletím 2021. Samsung si však zachoval druhou pozici ihned za Applem, jenž je dlouhodobě jedničkou se svými iPady.
Worldwide #Tablets & #Chromebook shipments suffered fourth quarter in a row. Major reasons contributing to the loss were - Rising inflation, COVID-related lockdowns in China, and falls in consumer and education spending. Read our full report - https://t.co/YcQvlV0VoQ pic.twitter.com/JU6dO04UFw
— Canalys (@Canalys) August 5, 2022
Zatímco Apple ve sledovaném období (druhé čtvrtletí 2022) vyexpedoval 12 102 000 tabletů, čímž si získal 34,8% tržní podíl (k zákazníkům se mu podařilo dostat 14 185 000 kusů ve stejném období před rokem s 36,4% podílem), Samsungu vydistribioval 6 959 000 tabletů s 20% tržním podílem. V předešlém období to bylo zhruba o milion víc a tržní podíl činil 20,5%. Níže si můžete prohlédnout podrobnou tabulky s údaji od společnosti Canalys.
Společnost | Q2 2022 (počet ks) | Q2 2O22 tržní podíl | Q2 2O21 (počet ks) | Q2 2O21 tržní podíl | Meziroční změna |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 12 102 | 34,8% | 14 185 | 36,4% | -14,7% |
Samsung | 6 959 | 20,0% | 7 996 | 20,5% | -13,0% |
Lenovo | 3 511 | 10,1% | 4 688 | 12,0% | -25,1% |
Amazon | 3 313 | 9,5% | 3 118 | 8,0% | 6,3% |
Huawei | 1 707 | 4,9% | 2 305 | 5,9% | -25,9% |
Ostatní | 7 181 | 20,7% | 6 726 | 17,2% | 6,8% |
Celkem | 34 773 | 100% | 39 018 | 100% | -10,9% |
Uvedené počty distribuovaných kusů jsou v tisících jednotek.