Recenze NVIDIA Shield Tablet: pokud myslíte hraní vážně

autor:
permalink productNVIDIA SHIELD Tablet

První SHIELD se k nám do prodeje vůbec nedostal, ale SHIELD Tablet má vyhlídky mnohem lepší, protože se začne oficiálně prodávat již začátkem září. Jeho hlavní předností je nekompromisní výkon a velmi slušná cena. To hlavní však nabídne hráčům a víc než o tabletu se tak o novince můžeme bavit jako o herní službě.

Když Steve Jobs představoval první iPhone, tak ho asi nenapadlo, že právě objevil úplně nový herní trh. Možná v tu chvíli nemyslel na hry vůbec. A přece – o pár let později sám Apple začal označovat svůj iPod Touch za přenosnou herní konzoli. iOS je v dnešní době považován za seriózní herní platformu, na které vycházejí špičkové moderní hry. Jak je na tom Android? Dosti podobně. Her tam sice vychází o něco méně, ale hardwarových možností má o poznání více. Když budete chtít, tak si můžete koupit samostatnou konzoli, kterou připojíte k televizi a hrajete na ní hry z Androidu. Nebo si snadno pořídíte gamepad, se kterým bude hraní pohodlnější (to je u iOS teprve v zárodku). A pak je tu Nvidia SHIELD.

NVIDIA SHIELD Tablet NVIDIA SHIELD Tablet NVIDIA SHIELD Tablet
NVIDIA SHIELD Tablet - oficiální fotografie

První Shield jsme si představovali, ale to spíše pro zajímavost, protože se u nás stejně neprodával. Šlo ale o velmi zajímavé zařízení, které v sobě mělo Android, ale jinak se dalo mluvit o přenosné konzoli – plnohodnotné ovládání z něj dělalo nekompromisní herní zařízení. Doba pokročila a NVIDIA přišla s novým produktem, který má jednu zásadní výhodu. Již v září se začne prodávat i u nás. A pokud to myslíte s hraním vážně, tak se na Nvidia SHIELD Tablet detailněji podíváte se mnou v této recenzi.

NVIDIA SHIELD Tablet – videopohled

kompletní specifikace

Technické parametry NVIDIA SHIELD Tablet

Konstrukce221 × 126 × 9,2 mm, 390 g, konstrukce: klasická
DisplejTFT IPS, 8" (1 920 × 1 200 px), dotykový: kapacitní
Fotoaparátano, 5 Mpx (2 592 × 1 944), , autofocus, video: ano (1 920 × 1 080 px, 30 FPS)
ChipsetnVidia Tegra K1, CPU: 4×2,2 GHz, GPU: ano
PaměťRAM: 2 GB, vnitřní paměť: 16 GB / 32 GB, paměťové karty: microSD
Datové funkceHSPA: ano, LTE: ano, Wi-Fi: 802.11a/b/g/n, Bluetooth: 4.0, NFC: ne
Operační systémAndroid 4.4 (Android 5.0)
Navigacevestavěná GPS: ano (A-GPS), Google Mapy, elektronický kompas
Akumulátor6 700 mAh, bezdrátové nabíjení: ne, doba nabíjení: 4:02 hodin
Dostupnost a cenazáří 2014, 7 990 Kč

Design a konstrukce: kvalitní zpracování

Tradiční výrobce grafických čipů je v oblasti mobilního hardwaru vlastně začátečníkem. Přesto tak jeho zařízení nepůsobí. A jestli se něco dá říci na účet zpracování tabletu SHIELD, tak je to „kvalita“. Se svou tloušťkou 9,2 mm se jistě nezařadí do boje o nejtenčí zařízení, to však ani není jeho záměrem. Také nejde o tablet, který by měl dělat designového společníka, ale spíš by měl vyjadřovat, že jde o výkonné zařízení. A to použité materiály splňují.

NVIDIA SHIELD Tablet NVIDIA SHIELD Tablet NVIDIA SHIELD Tablet NVIDIA SHIELD Tablet
SHIELD Tablet vzhledem neohromí, ale nadchne kvalitou

Tablet tedy určitě nepůsobí levně, naopak. Jeho zpracování je kvalitní a kromě málo citlivého tlačítka pro vypnutí a zacvakávání microSD karty nemám výhrad. Drží se pohodlně a jistě, k čemuž určitě přispívá také neobvykle vysoká hmotnost 390 gramů. Pro srovnání, podobně velký tablet od Samsungu – model Galaxy Tab S 8.4 váží téměř o 100 gramů méně, také iPad mini 2 je o 60 gramů lehčí. Vzhledem k osmipalcovému displeji je však talbet celkem skladný a kompaktní a vyšší hmotnost nevadí. Při držení tabletu si jen musíte dávat pozor v režimu na šířku na to, že si snadno můžete zaclonit rukou reproduktory.

Černo-černý tablet na přední straně vyniká výraznými stereo reproduktory na pravém a levém okraji (nebo na horní a spodní straně, podle toho, jak tablet držíte). Kromě displeje zde narazíte už jen na přední kamerku, která je vprostřed horního reproduktoru a nabízí rozlišení 5 Mpx. Povrch zařízení je kombinací lesklých a matných materiálů a stejně tak tomu je u rámečku okolo tabletu. Ochranná plastová vrstva nad displejem pokračuje až do krajů a akorát po stranách navazují reproduktory, které jsou zase matné.

NVIDIA SHIELD Tablet

U herního tabletu je hodně důležité to, jak se bude držet, takže celá záda jsou pogumovaná, což jednak působí příjemně na dotek a hlavně tablet neklouže v ruce. Záleží na vašem vkusu, ale mně se tento povrch líbí. Na zadní straně také nechybí čočka fotoaparátu opět s rozlišením 5 Mpx, která je umístěna v levém horním rohu. Bohužel nenabízí přisvětlovací diodu. Ale jak si řekneme dále, s tabletem stejně fotit nebudete.

Jestli mám na těle tabletu k něčemu výhrady, tak to jsou určitě tlačítka. Kromě kolíbky pro ovládání hlasitosti, která se dá ovládat celkem bez problému, tu ještě narazíte na tlačítko pro zapnutí a vypnutí. To má velmi nízký profil a mačká se nejistě. Často ho stisknete bez odezvy, takže se na to budete muset více soustředit. Během používání jsem si na to zvykl a mačkal ho s důrazem, ale třeba při pořizování snímků displeje mi to vadilo a ocenil bych vyšší citlivost.

Na bocích dále najdete micro-USB pro napájení a propojení s počítačem a mini-HDMI výstup, přes který tablet můžete připojit k televizi. Vedle těchto konektorů je ještě 3,5 mm jack pro připojení sluchátek (podporuje sluchátka i s mikrofonem). Menší výhrady mám ke slotu pro microSD kartu. Otevřete ho bez problému, ale zacvaknout do něj kartu chce nějaký delší a úzký nástroj. Pokud neřeknete přítelkyni, tak váš nehet asi stačit nebude. Stejně tak při vyjmutí. Velmi neobvyklým, ale vítaným prvkem je stylus, ukrytý v těle tabletu. Své místo má na horní straně a při jeho vyjmutí se může spustit nastavená akce.

NVIDIA SHIELD Tablet

Tagy článku: , ,