NVIDIA Shield Tablet

NVIDIA Shield Tablet

Pokud myslíte hraní vážně
84

První SHIELD se k nám do prodeje vůbec nedostal, ale SHIELD Tablet má vyhlídky mnohem lepší, protože se začne oficiálně prodávat již začátkem září. Jeho hlavní předností je nekompromisní výkon a velmi slušná cena. To hlavní však nabídne hráčům a víc než o tabletu se tak o novince můžeme bavit jako o herní službě.

Když Steve Jobs představoval první iPhone, tak ho asi nenapadlo, že právě objevil úplně nový herní trh. Možná v tu chvíli nemyslel na hry vůbec. A přece – o pár let později sám Apple začal označovat svůj iPod Touch za přenosnou herní konzoli. iOS je v dnešní době považován za seriózní herní platformu, na které vycházejí špičkové moderní hry. Jak je na tom Android? Dosti podobně. Her tam sice vychází o něco méně, ale hardwarových možností má o poznání více. Když budete chtít, tak si můžete koupit samostatnou konzoli, kterou připojíte k televizi a hrajete na ní hry z Androidu. Nebo si snadno pořídíte gamepad, se kterým bude hraní pohodlnější (to je u iOS teprve v zárodku). A pak je tu Nvidia SHIELD.

NVIDIA SHIELD Tablet - oficiální fotografie

První Shield jsme si představovali, ale to spíše pro zajímavost, protože se u nás stejně neprodával. Šlo ale o velmi zajímavé zařízení, které v sobě mělo Android, ale jinak se dalo mluvit o přenosné konzoli – plnohodnotné ovládání z něj dělalo nekompromisní herní zařízení. Doba pokročila a NVIDIA přišla s novým produktem, který má jednu zásadní výhodu. Již v září se začne prodávat i u nás. A pokud to myslíte s hraním vážně, tak se na Nvidia SHIELD Tablet detailněji podíváte se mnou v této recenzi.

NVIDIA SHIELD Tablet – videopohled

Technické parametry NVIDIA SHIELD Tablet

Kompletní specifikace
Konstrukce221 × 126 × 9,2 mm, 390 g, konstrukce: klasická, odolnost: ne
DisplejTFT IPS, 8" (1 920 × 1 200 px), dotykový: kapacitní
Fotoaparátano, 5 Mpx (2 592 × 1 944), , autofocus, video: ano (1 920 × 1 080 px, 30 FPS)
ChipsetnVidia Tegra K1, CPU: 4×2,2 GHz, GPU: ano
PaměťRAM: 2 GB, vnitřní paměť: 16 GB / 32 GB, paměťové karty: microSD
Datové funkceHSPA: ano, LTE: ano, Wi-Fi: 802.11a/b/g/n, Bluetooth: 4.0, NFC: ne
Operační systémAndroid 4.4 (Android 5.0)
Navigacevestavěná GPS: ano (A-GPS), Google Mapy, elektronický kompas
Akumulátor6 700 mAh, bezdrátové nabíjení: ne, doba nabíjení: 4:02 hodin
Dostupnostzáří 2014, 7 990 Kč

Design a konstrukce: kvalitní zpracování

Tradiční výrobce grafických čipů je v oblasti mobilního hardwaru vlastně začátečníkem. Přesto tak jeho zařízení nepůsobí. A jestli se něco dá říci na účet zpracování tabletu SHIELD, tak je to „kvalita“. Se svou tloušťkou 9,2 mm se jistě nezařadí do boje o nejtenčí zařízení, to však ani není jeho záměrem. Také nejde o tablet, který by měl dělat designového společníka, ale spíš by měl vyjadřovat, že jde o výkonné zařízení. A to použité materiály splňují.

SHIELD Tablet vzhledem neohromí, ale nadchne kvalitou

Tablet tedy určitě nepůsobí levně, naopak. Jeho zpracování je kvalitní a kromě málo citlivého tlačítka pro vypnutí a zacvakávání microSD karty nemám výhrad. Drží se pohodlně a jistě, k čemuž určitě přispívá také neobvykle vysoká hmotnost 390 gramů. Pro srovnání, podobně velký tablet od Samsungu – model Galaxy Tab S 8.4 váží téměř o 100 gramů méně, také iPad mini 2 je o 60 gramů lehčí. Vzhledem k osmipalcovému displeji je však talbet celkem skladný a kompaktní a vyšší hmotnost nevadí. Při držení tabletu si jen musíte dávat pozor v režimu na šířku na to, že si snadno můžete zaclonit rukou reproduktory.

Černo-černý tablet na přední straně vyniká výraznými stereo reproduktory na pravém a levém okraji (nebo na horní a spodní straně, podle toho, jak tablet držíte). Kromě displeje zde narazíte už jen na přední kamerku, která je vprostřed horního reproduktoru a nabízí rozlišení 5 Mpx. Povrch zařízení je kombinací lesklých a matných materiálů a stejně tak tomu je u rámečku okolo tabletu. Ochranná plastová vrstva nad displejem pokračuje až do krajů a akorát po stranách navazují reproduktory, které jsou zase matné.

NVIDIA SHIELD Tablet

U herního tabletu je hodně důležité to, jak se bude držet, takže celá záda jsou pogumovaná, což jednak působí příjemně na dotek a hlavně tablet neklouže v ruce. Záleží na vašem vkusu, ale mně se tento povrch líbí. Na zadní straně také nechybí čočka fotoaparátu opět s rozlišením 5 Mpx, která je umístěna v levém horním rohu. Bohužel nenabízí přisvětlovací diodu. Ale jak si řekneme dále, s tabletem stejně fotit nebudete.

Jestli mám na těle tabletu k něčemu výhrady, tak to jsou určitě tlačítka. Kromě kolíbky pro ovládání hlasitosti, která se dá ovládat celkem bez problému, tu ještě narazíte na tlačítko pro zapnutí a vypnutí. To má velmi nízký profil a mačká se nejistě. Často ho stisknete bez odezvy, takže se na to budete muset více soustředit. Během používání jsem si na to zvykl a mačkal ho s důrazem, ale třeba při pořizování snímků displeje mi to vadilo a ocenil bych vyšší citlivost.

Na bocích dále najdete micro-USB pro napájení a propojení s počítačem a mini-HDMI výstup, přes který tablet můžete připojit k televizi. Vedle těchto konektorů je ještě 3,5 mm jack pro připojení sluchátek (podporuje sluchátka i s mikrofonem). Menší výhrady mám ke slotu pro microSD kartu. Otevřete ho bez problému, ale zacvaknout do něj kartu chce nějaký delší a úzký nástroj. Pokud neřeknete přítelkyni, tak váš nehet asi stačit nebude. Stejně tak při vyjmutí. Velmi neobvyklým, ale vítaným prvkem je stylus, ukrytý v těle tabletu. Své místo má na horní straně a při jeho vyjmutí se může spustit nastavená akce.

NVIDIA SHIELD Tablet