Huawei Ascend D2

Huawei Ascend D2

Dobře hrající fotograf
16

Ascend D2 se jeví jako prodejní trhák. Ve své cenové kategorii nemá velikou konkurenci. Přitom nabídne podle slov výrobce profesionální fotoaparát. Zajímavá je i vyšší odolnost, FullHD IPS Super displej či výkonný čtyřjádrový procesor. Může mít nějaká negativa? První dojmy byly kontroverzní. Vyjde novinka z recenze v lepším světle?

Multimédia

Hudební přehrávač přichází v tradičním vzhledu. Hudbu třídí podle složek, alb, interpretů nebo žánrů. Přehrávaná hudba může být vybrána náhodně. Schází sice ekvalizér, ale zlepšit zvuk může technologie Dolby Music sound. Podporuje formáty mp3, aac, wma a wav. Když vystoupíme z přehrávače a zamíříme do nastavení a zvuk, najdeme tady rozšířené možnosti technologie Dolby Music sound. Zjistíme, že se tady vyskytuje velké množství profilů, jak vylepšit zvuk. Zklamání nastane z absence rádia.

Prostředí hudebního přehrávače je graficky dobře zpracované, ale samotný přehrávač funkcemi příliš neoplývá

Chvíle nudy ukrátí hry jako Riptide GP a Six Guns. Další hry nalezneme v marketu Google Play. Vyzkoušeli jsme i hru Real Racing 3, na které si řada telefonů vyláme zuby. V případě novinka byla hratelnost přímo otřesná. Hra se zcela sekala a grafika evidentně nestíhala.

Společenští uživatelé využijí služeb dvou aplikací, zaměřených na sociální sítě Facebook a Twitter. Video přehrávač nezná kompromisů. Bez jakýchkoliv potíží se zdárně popere i s přehráním videa v rozlišení 1080 x 1920 bodů. Podporuje i titulky, navíc s českou diakritikou. Ve spřízněných formátech hrají roli avi, 3gp, wmv, DivX, H.263 a H.264. I zde platí, že hudební projev může být vylepšený o technologii Dolby Music.

I video v rozlišení FullHD je plynule přehráváno. Jen na začátku došlo k několika menším "zásekům"

Fotoaparát

Ve střední a vyšší třídě Huawei zvolil rychlé tempo a dokonce si i před konkurencí drží náskok. Například jeho dobře vybavené zařízení Honor 2 patří mezi nejlépe fotící zařízení v cenové kategorii kolem sedmi a půl tisíc.

Byl jsem zvědav, zda si svoji reputaci nezkazí v našem případě. D2 nabídne 13,1 megapixelový fotoaparát s BSI CMOS senzorem a objektivem se světelností f/2.2. Nechybí pořizování fotek v HDR i nahrávání videa v HDR. V hlavním menu neschází inteligentní režim, panoramatický režim či zaostřovací režim (sledování pohybujícího se objektu). I další režimy jako slabé světlo, režim krásy, skupina nebo úsměv usnadní fotografování objektů či lidé v konkrétní situaci.

Prostředí fotoaparátu je poměrně bohaté, nechybí inteligentní režimy, barevné efekty

Pojďme nyní na schopnosti fotoaparátu v praxi. Před samotným procesem pořízení snímku telefon buď automaticky zaostří či můžeme zaostřit dotykem na libovolné místo na ploše displeje. Proces zaostření je doprovázen velmi hlasitým zvukem, který nejde vypnout. V některých případech (horší světelné podmínky) je zaostření trochu pomalejší. Když pak zaostříme, chvíli trvá, než dojde k samotnému pořízení snímku. Na focení „akční“ scény můžeme zapomenout.

V některých recenzích je fotoaparát kritizován za své datově objemnější snímky. Běžně mají snímky velikost kolem 5 – 6 MB. Za vynikajících světelných podmínek není výjimkou ani velikost 8 – 9 MB. Mne osobně to nevadí, raději budu mít kvalitní snímek dané velikosti, než snímky s třetinovou velikostí a přehnanou kompresí s minimálními detaily. Velikost snímků se totiž kladně podepisuje na úrovni detailů. Huawei fotí opravdu skvěle a minimálně na stejné úrovni jako Galaxy S4, ba dokonce lépe. Dobře si vede i v nočních podmínkách, kdy jeho snímky jsou dostatečně ostré s přijatelnou mírou šumu.

Za slunečných podmínek jsou fotografie prokreslené do nejvyššího detailu, šum je minimální a barevnost a kontrast jsou dostatečné. Při pohledu na výsledné snímky jsem se neubránil myšlenkám, že levné fotoaparáty do pěti tisíc jsou zcela zbytečnou investicí. Jasným důkazem je v tuhle chvíli nejlepší ultrazoom GH800 od Benqu, který fotí výrazně hůř. Silnou stránkou pořizovaných videí je jejich velmi kvalitní zvuk. Jedná se o stereo zvuk s kvalitou 98 kb/s. Snímkovací frekvence videa je 29 fps a datová stopa má 24 MB. Video má slušnou ostrost ale s rostoucí vzdáleností se kvalita výrazně zhoršuje.

HDR režim je užitečný především při focení v protisvětle, ve stínech nebo špatných světelných podmínkách.
Obrazová kvalita za denního světla je vskutku impozantní.
Panoramatický snímek je poměrně ve velkém rozlišení, ale ne vždy se povede automatice jej dobře "poskládat"