HTC 8S

HTC 8S

Téměř dokonalé mobilní osmičky

HTC 8S, nebo také Windows Phone 8S by HTC je jediný cenově dostupnější smartphone s nejnovější verzí operačního systému od Microsoftu na českém trhu. Přitom ale na své dražší konkurenty příliš funkčně neztrácí. Máme tu co dočinění s prodejním bestsellerem?

Multimédia: chtělo by to přidat

Ve Windows Phone jsou přehrávače hudby i videa jsou sloučeny do jedné aplikace "Hudba+videa". Hudba je rozdělena do filtrů podle umělce, alba i playlistů. Nejvíce ale nejspíše budete využívat filtru "skladby", který vám prostě seřadí veškerou hudbu v telefonu do jednoho seznamu podle abecedy. Jedině v tomto filtru také můžete jednotlivé skladby označovat a dále s nimi pracovat (smazat, sdílet, přidat do playlistu).

V hudebním přehrávači chybí propracovanějším možnosti úpravy zvuku

Samotný hudební přehrávač klasicky zobrazí název skladby, autora, album a také tlačítka pro pozastavení/zapnutí přehrávání a pro přeskočení na další či předchozí skladbu. Delším podržením tlačítka přeskočení se skladba také přetáčí, což platí opět i v opačném směru. Hudbu lze nechat také přehrávat náhodně, nebo opakovat jednu skladbu pořád dokola. Chybí bohužel ekvalizér. Jediným vylepšením zvuku je tak zmiňované Beats Audio, které se automaticky spustí při připojení sluchátek.

Třídění hudby u Windows Phone 8

Přehrávač videa je celkem standardní. Neumí ovšem například pracovat s titulky, ani neumožňuje krom potlačení poměru stran pokročilejší nastavení zobrazení. Přehrávat můžete videa ve formátu 3GP, MP4, ale dokonce i pokročilejší .avi a dokonce i .mkv. Omezeni jste pouze rozlišením. Telefon zvládne maximálně videa v 720p (HD Ready) rozlišení. Full HD už bylo nad jeho síly. S hudbou a videi souvisí jedno příjemné vylepšení, nebo spíše pád nepříjemného omezení. Po připojení telefonu kabelem se paměť telefonu i paměťová karta objeví jako další disk (respektive multimediální zařízení) a libovolně do pamětí můžete kopírovat hudbu, fotky, videa a podobně. Nepohodlný Zune tak mizí v propadlišti dějin a Windows Phone 8 si s ním ani nerozumí.

Přehrávač videí postrádá pokročilá nastavení a práci s titulky

Galerie fotografií umí zobrazit fotografie vyfocené fotoaparátem, obrázky přenesené z počítače i přijaté snímky pomocí Bluetooth, emailu a podobně. Kromě toho si můžete do galerie nechat načíst i všechna svá alba z Facebooku a úložiště SkyDrive. Fotky můžete přímo v telefonu upravovat. K tomuto účelu slouží aplikace "Vylepšování fotografií", kterou najdete v menu. Aplikace umí v podstatě to samé, co nástroje na Instagramu. Fotografii prostě necháte softwarově změnit pomocí některého z mnoha barevných filtrů. Ořezávání fotografií ale už probíhá opět přímo v galerii fotografií.

Fotoaparát a videokamera: tady se šetřilo!

Fotoaparát v HTC 8S na první pohled podle svých tabulkových parametrů nevypadá vůbec špatně. Nabídne schopnost fotit fotografie v maximálním rozlišení 5 megapixelů, a to s plnou podporou automatického zaostřování a silné přisvětlovací LED diody. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak dvoupolohová hardwarová spoušť.

Fotoaparát je slabším místem výbavy HTC 8S

Hned po několika prvních fotkách, které s telefonem pořídíte, vám ale dojde, že to až taková sláva nebude. Fotografie trpí kvůli velmi špatnému postprocessingu a vysokou kompresí, což má za následek ztrátu detailů při přiblížení. O něco lepší výsledků při focení dosáhnete za slunečného počasí. Celkem dobře se jeví také výsledky při fotografování v režimu makro (bližší objekty). Doufejme, že HTC velmi brzy aktualizací fotoaparát vylepší, protože nyní je model 8S jedním z nejhůře fotících telefonů střední třídy na trhu.

Ovládací prostředí a nastavení fotoaparátu

Na ukázkové fotografie se můžete podívat níže. Pod nimi najdete také testovací video v maximálním rozlišení 720p.

Ukázkové fotografie