World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz

Velikán na cesty
47

World of Tanks patří mezi nejhranější hry vůbec a bylo jen otázkou času, kdy zavítá také na mobilní zařízení. Zdarma se tak nyní můžete usadit do tanku a vydat se vstříc bitevnímu poli. Čekají tu na vás skutečně hodiny zábavy a spousta tanků, které si můžete vyzkoumat nebo koupit. A když říkáme, že je hra zdarma, tak to myslíme vážně.

Pokud tak nějak sledujete počítačové nebo konzolové hry, tak vám jistě neunikl titul s názvem World of Tanks. Tato free-to-play válečná hra (nejprve PC, později Xbox 360) má dnes přes 70 miliónů hráčů a od roku 2011 stále roste. Počítače a konzole ovšem nejsou domovskou planetou free-to-play her. Hádáte správně, takové hry zažívají největší úspěch na mobilních zařízeních. A tak ho tu máme. World of Tanks je dostupný i pro tablety a telefony (v tuto chvíli jen pro iOS, ale Android verze má následovat) s podtitulem Blitz.

World of Tanks Blitz – videorecenze

Tankový prapor

World of Tanks Blitz nezapře podobu se svým starším a větším bratříčkem. Má však několik zásadních odlišností. Grafika je sice velmi dobrá, ale s PC verzí neporovnatelná. Dále jsou to mapy, které jsou v případě Blitz o poznání menší. A nakonec bych zmínil ovládání, které bylo ušito na míru dotykovým displejům. To podstatné zůstalo – kupujete si tanky, vylepšujete je a vyrážíte s nimi do bitev. Na výběr máte ze tří národností – Amerika, Sovětský Svaz a Německo.

Bitvy mají dva cíle a je na vašem týmu, kterého dosáhne. Buď musíte zlikvidovat všechny nepřátelské tanky nebo jednoduše zabrat vlajku, což většinou jednoduché nebude, protože se zpravidla nachází na exponovaném místě, kde budete snadno na dostřel. Tak či onak, každý z hráčů má jediný život, přičemž na mapě proti sobě stojí dohromady 14 hráčů. Týmy jsou většinou namixovány tak, aby hra byla vyvážená. A skutečně tomu tak bývá.

Startujte motory

Důležitým prvkem je ovládání. Problémem dotykových displejů je náročné a nešikovné ovládání komplexních 3D her. Obzvlášť těch akčních. Hned po prvních pár hrách vám však bude jasné, že zde Wargaming slušně zapracoval a pohyb i střelba jde s lehkostí. Přestože spousta prvků na displeji hovoří o složitosti, tak opak je pravdou. Jednoduchým joystickem ovládáte pásy a tažením po displeji otáčíte hlavní (případně celou) věží. Pro střelbu je zde vyhrazeno jedno tlačítko, které je však umístěno na obou stranách. Nepotrvá dlouho a budete svůj tank ovládat velmi pohotově. V tomto směru tak hra zaslouží palec nahoru.

Smutnou zprávu mám však pro ty, kteří již World of Tanks hrají na počítači nebo konzoli. Váš postup a vaše tanky se nepřenesou, a tak budete muset začít od píky. Stejně tak své zlato nebo zkušenosti nemůžete použít. Akorát se můžete přihlásit pod svým jménem na již existující účet (u Xboxu ani to ne). Slabší je také vyhledávání přátel. Můžete někoho pozvat přes Facebook (ale nevidíte, kdo hru skutečně hraje) nebo přes Game Centrum. A pokud pak chcete hrát spolu, tak můžete vytvořit četu pouze o dvou tancích.

Zdarma? Ale jo!

Každá ze tří zmíněných mocností vám nabízí vývojový strom tanků. Ten je pro hru klíčový. Velkou část hraní budete dumat nad tím, které vylepšení koupit a kterým směrem se vydat. Uděláte si tank raději lehčí, mobilnější nebo těžký, který vydrží nějaký ten zásah. Možností je spousta, měnit můžete i hlaveň, pásy nebo věž. Po každém kole si také musíte dokoupit náboje (hra to umí i automaticky). Výhodou je, že na vylepšování nebo nákupy nemusíte čekat.

World of Tanks Blitz

A snad největší výhodou, kterou byste u mobilní free-to-play hry asi nečekali, je absence energie. Můžete tak hrát, co hrdlo ráčí. Pokud vás to bude bavit celý den, tak hrajte klidně celý den. Mikrotransakce jsou postaveny na kupování prémiových tanků nebo zlaťáků. Za ty si můžete odemknout vše dříve. Můžete si také koupit prémiový účet, díky kterému budete získávat více peněz a zkušeností z odehraných zápasů. A pokud vás hra bude bavit, tak to s radostí udělejte. Pokud si ji pustíte jednou za čas, tak se mikrotransakcí vůbec bát nemusíte. A to je přístup, který mi připadá fér.

World of Tanks Blitz vzbuzuje velká očekávání, která také plní. Zdarma dostanete titul, který nabízí doslova stovky hodin zábavy a rozumné mikrotransakce, které nejsou vynucené násilím. To je u mobilních her zdarma vzácnost. Samotné hraní se pyšní velmi povedeným ovládáním, slušnou grafikou i rychlou akcí, která vyzývá k různým strategiím. Jednou se vyplatí najet rychle do centra, schovat se mezi domy a překvapit nepřítele. Jindy je lepší nespěchat, zůstat na kopci a ostřelovat protivníkovy tanky. A pozor, hra je navíc v češtině.

Stáhnout World of Tanks Blitz

90%
  • hratelnost