Titan Quest

Titan Quest

Nový král mobilních RPG
17

Nestává se často, aby vycházely věrné porty počítačových her pro mobilní zařízení. Když už k tomu dojde, ne vždy tento proces dopadne dobře. A přestože Titan Quest pro Android a iOS pár neduhů získal, automaticky se stává králem ve své kategorii, protože neexistuje nic, co by nabízelo komplexnější akční RPG zážitek než tento titul z roku 2006.

Akční RPG ve stylu Diabla pro mobilní zařízení vychází již jen ve dvou podobách. Buď jsou přizpůsobeny pro telefon a jejich ovládání je tedy primitivní, čímž se ale ze hry ztrácí hloubka, nebo již přešly na free-to-play model. Tento deficit se tak snaží vyplnit společnost DotEmu s portem hry Titan Quest z roku 2006. 77procentní hodnocení PC verze na Metacritic značí povedený titul, kterým hra také byla, i když zrovna nezářila inovacemi. Pokud však chcete komplexní RPG, nemáte co řešit.

Titan Quest – videorecenze

Starý pes a staré kousky

Autoři se rozhodli vydat mobilní verzi v původní podobě, takže se co do obsahu nijak neliší. Bohužel v ní nenaleznete později vydaný datadisk, ale i tak vám vydrží desítky hodin. Vedle Diabla a jeho démonů může zaujmout i zajímavým prostředím. Ocitáte se v mytologickém Řecku, kde Titáni uprchli ze svého vězení. To vyvolalo ohromný zmatek a městské státy jsou přepadány hordami nelidských nepřátel. A vy samozřejmě nebudete mít na práci nic menšího než zachránit svět.

Každý hrdina ale musí nějak začít, takže vás čeká ona klasická RPG cesta, kdy se ze statečného dobrovolníka vypracujete až na nejmocnějšího bojovníka. To obnáší vše, co vás v tomto žánru napadne: bojování různými styly a zbraněmi, sbírání předmětů, vylepšování zbroje, rozhovory, hlavní i vedlejší úkoly, temné kobky, tisíce nepřátel i několik obzvláště tuhých bossů. Mapy se postupně otevírají a vy dostáváte více volnosti k prozkoumávání.

Smrti se nebojte

Původní hra se ještě mohla pyšnit multiplayerem, na který ale v tomto případě musíte zapomenout. Dopředu počítejte i s vyšší obtížností, než jsme na mobilních zařízeních běžně zvyklí. Smrt naštěstí není nijak tragická, akorát budete začínat od poslední navštívené studny. Při soubojích se samozřejmě vyplatí pohybovat a nestát jak poleno. Využít můžete i přátelských jednotek v okolí, třeba vojáků, kteří vám kdykoliv rádi pomohou.

Deset let je ale dlouhá doba a některé mechaniky vás dnes už mohou mást. Třeba přijímání a odevzdávání úkolů vyžaduje trochu představivosti a hra vám nepomáhá víc, než je nezbytně nutné. Naopak v cestování pomáhá skvěle, nechá vás totiž neomezeně tvořit portály do města. Rychle tedy prodáte přebytečné předměty a ihned se můžete vrátit do boje. Inventář není velký a nezvládá automatické uspořádávání. Nemálo času tak strávíte přetahováním titěrných ikonek předmětů.

Spálené prsty

Ovládání si záměrně nechávám na konec recenze. Hra je totiž ohromná a nic podobného na dotykových zařízeních prostě nenajdete. K mému překvapení musím uznat, že ovládání celkem ujde, což znamená, že jsem na něj několikrát během hraní zapomněl, ale i tak má vážné problémy. Bohužel se nevyhnete obrazovce poseté virtuálními tlačítky a ani pohyb není úplně přesný. Mnohdy se postava sama od sebe rozběhla k nepřátelům, přestože jsem ťukal na tlačítko pro střelbu. Aktivování speciálních schopností vyžaduje také mnoho cviku.

Titan Quest

Vůbec nejvíce starostí vám přidělá tlačítko pro útok, které slouží i pro sbírání předmětů a oslovování lidí. S naprostou pravidelností se pak stává, že jste uprostřed těžkého souboje a hrdina najednou místo hrdinského máchání mečem začne sbírat zbytečnosti okolo. Vzhledem k hezké 3D grafice také musíte počítat s vyššími nároky a především rychlým vybíjením baterie. Můj Shield Tablet byl například do hodiny na nule, což není moc dobrý výsledek. Hraní tohoto titulu někde ve vlaku tím pádem příliš nedoporučuji. O to více zamrzí, že se tvůrci naprosto vykašlali na podporu gamepadů.

Titan Quest je fantastické RPG, které má možná svá nejlepší léta za sebou, ale na AppStore či Google Play mu nemá příliš co konkurovat. Takto komplexní a masivní prémiové akční RPG prostě nenajdete. Pokud přesně to hledáte, můžete se rovnou pustit do hraní. Jen si dejte pozor na ovládání, se kterým jsou chvílemi potíže. Zážitek ze hry ale vyloženě nekazí. Druhou daní jsou vysoké HW nároky, což znamená rychlé vybíjení a přehřívání. Připravit si také musíte 220 Kč, což není málo, ale jde o velkou hru v původním rozsahu.

Stáhnout Titan Quest

80%
  • enormní množství obsahu