The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

Pohádka naruby
1

Komiks Fables nás vezme do světa, kde pohádkové postavy nejsou takové, jaké je známe z vyprávění. A adventura od mistrů tohoto žánru, TellTale Games, vypráví příběh o podivné vraždě. Zapleteni do toho jsou všichni. Vlk, Sněhurka, Lovec, Kráska i Zvíře. Nečekejte žádný cukřík, toto je drsný svět, kde se smrt nevyhýbá nikomu.

Běžně se tu snažím recenzovat hry nové, ale sem tam je potřeba se vrátit. Ne jen tak svévolně, ale z nějakých závažných důvodů. Asi jste si už zvykli, že hry předně vycházejí na iOS. Další platformy často musí chvíli počkat. Někdy je to krátká chvíle, jindy delší. Ale díky tomu se mohu vracet ke hrám starším, protože zrovna teď vyšly na Android. Statistiky ukazují, že drtivá většina z vás používá Android, takže vám toto zpožděné recenzování snad vadit nebude. Vždyť čekám vlastně kvůli vám!

The Wolf Among Us – videorecenze

Fables

Co udělal velký zlý vlk třem prasátkům? Samozřejmě byl hladový a chtěl je sníst, ale u toho jim taky rozfoukal domeček. Jindy zase chtěl sežrat Červenou Karkulku. A ať dělá co dělá, tak mu to ostatní pohádkové postavy prostě ne a ne odpustit. Jasně, ve všech pohádkách je to ten jeden stejný vlk. Stejně tak ve všech pohádkách je to třeba ten jeden princ Krasoň. Ano, má za sebou dost rozvodů a na krku hodně alimentů.

Možná vás napadlo, že tu teď plácám páté přes deváté o nějakých pohádkách, které nemají se hrou The Wolf Among Us nic společného. To jste ale na velikém omylu. Tato hra totiž vychází z komiksů Fables. A pokud je neznáte, tak se vám bude hodit trochu vysvětlení – pohádkové světy jsou skutečné. Ten lidský o ostatních ale nemá ponětí a myslí si, že jde jen o pohádky. Fables ale najdou cestu, jak se dostat do světa lidí, což je perfektní příležitost pro nový život.

Nic není jak vypadá

Problém je ten, že mluvící vlk nebo prasátko v New Yorku prostě nezapadnou. A tak si kupují kouzlo, které je udrží v lidské podobě. Pokud na to mají. A zde vlastně celá hra začíná – u zlého vlka, kterému se říká Bigby (Big Bad Wolf). Život mezi lidmi je totiž novou šancí. A ze zlého vlka se tak stal strážce zákona, který ostatní postavy hlídá. A hned první scény dávají vědět, že to žádná pohádka není. Tento svět je krutý a násilný.

The Wolf Among Us nám ukazuje, co se stane „when the shit goes real“. Omluvte vulgární výraz, ale pokud chcete hrát tuto hru, tak se jich nesmíte zaleknout. Stejně tak angličtiny. Vše je to předně o dialozích a postavách. První dialog s rozhovor vám ukáže, že tady už nejste v nacukrované pohádce a následná bitka s Lovcem, který kdysi zachránil Červenou Karkulku právě před Bigbym (dnes je z něj ožrala a lump), je dosti krvavá. A podobné obraty v New Yorku čekají na řadu postav. Princové žijí v bídě a princezny šlapou chodník.

Hratelnost?

Svět Fables je úchvatný a hra si z toho bere to nejlepší. Příběh staví okolo vyšetřování záhadné vraždy. Stejně jako v případě The Walking Dead se zde hraje na velmi silné charaktery a hlavně možnost volby. Jaký hrdina budete? Komu věříte? Koho podezříváte? Koho zachráníte a komu půjdete po krku? Je to na vás. Hlavní jsou sice dialogy, ale i tak si občas „zahrajete“. Chodíte po místnostech a sbíráte předměty. Například.

The Wolf Among Us

Důležité jsou také souboje, při kterých musíte provádět správná gesta, případně mačkat ukázaná tlačítka, pokud hrajete s gamepadem. Skoro jsem měl pocit, že je tu těch herních prvků ještě méně než u The Walking Dead. Pokud od toho ovšem očekáváte příběh, tak si toho asi ani tolik nevšimnete, protože ten je tak silný, že vás strhne. Na konci každé kapitoly navíc můžete čekat pořádné překvapení.

The Wolf Among Us vás vezme do úžasného světa Fables, který je krutý a vulgární. Neplatí tu ta pohádková nedotknutelnost a jakákoliv postava může kdykoliv zemřít. A je jedno, že je to třeba Šípková Růženka. Není tu tolik herních prvků, ale to vyprávění za to opravdu stojí. Samozřejmě musíte umět anglicky. Zmínit ještě musím naprosto perfektní atmosféru, povedenou grafiku a působivé osvětlení scén. Stejně tak hudební doprovod je naprostou špičkou. Jen v některých momentech jsem měl pocit, že dabing neodpovídá situaci. Hlavně tedy u vedlejších postav.

První epizoda je zdarma, za ostatní čtyři zaplatíte buď 300 Kč dohromady nebo 100 Kč za každou zvlášť.

Stáhnout The Wolf Among Us

90%