The Amazing Spider-Man

The Amazing Spider-Man

Letem New-Yorkem
9

Po relativně povedeném rebootu filmové série Spider-Man jsme se samozřejmě dočkali také herní adaptace, která jde ruku v ruce s filmem. Na starost si ji vzali znalci z Gameloftu a místo striktně příběhového zážitku jsme se dočkali městského sandboxu, volnosti a fešné grafiky. Stačí to ale ke štěstí?

Tituly s otevřeným světem měly vždy něco do sebe, a když k tomu připočteme možnost slaňovat mrakodrapy na pavučině, jedná se o jasnou zábavu. Ukázalo to už několik posledních titulů s pavoučím mužem na velké konzole a dokazuje to i tato herní adaptace pro mobilní zařízení. Cestování po New-Yorku ještě nikdy nebylo tak zábavné.

Hlavně volně

Jak jsem již zmínil, herní příběh navazuje na ten filmový téměř v plné míře. Seznámíte se tedy s Peterem Parkerem, který po kousnutí radioaktivním pavoukem obdržel celou plejádu unikátních schopností a s pomocí některých technologických vychytávek může plachtit mezi budovami jedna báseň. O něco komornější atmosféra hrdinovi rozhodně sedí, příběh se totiž otírá o smrt rodičů, psychologické problémy postavy a ani ústřední padouch Dr. Connors, který po testech DNA dokáže mutovat do ještěra, není jednoznačně špatným či zlotřilým. Jedná se o klasický případ rozdvojené osobnosti a Peter tedy musí najít způsob, jak zbavit město i Dr. Connora samotného zmutovaného zla. Stačí najít a vytvořit sérum. Čas ale tiká a obyvatelé New Yorku jsou ve stále větším nebezpečí.

Příběh se naštěstí hráči nijak nenutí a můžete jím procházet tempem sobě vlastním. Hra je totiž založena na sandboxu, díky čemuž lze pobíhat a slaňovat New Yorkem bez nějakých omezení. Je to rozhodně jedna z nejsilnějších stránek hry, zábavný je totiž už jen samotný pohyb po městě, kdy se s pavoučím mužem odrážíte od mrakodrapů, plachtíte nad dopravou a provádíte krkolomné kousky prakticky v oblacích. Je to skvělý pocit, který jen tak neomrzí.

Vývojáři naštěstí měli dostatek rozumu, aby herní prostředí napěchovali dodatečnými úkoly, výzvami a misemi. Ze začátku se z větší části jedná o bitky s rozličnými pouličními gangy, postupem času už ale nepovinné úkoly gradují a stávají se zajímavějšími. Budete zachraňovat obyvatele, chytat zločince v autech, sbírat pavoučí symboly či si hrát na poslíčka. Nejedná se samozřejmě o nic světoborného, je ale dobré, že se hra neomezuje striktně na příběhové mise a dává hráči volnost.

Silnější, rychlejší

Nebyla by to hra na superhrdinu, kdybychom neměli možnost Spideyho vylepšovat a otužovat. Jak tak procházíte světem a plníte mise, dostáváte body zkušeností a peníze. Za body si můžete ve stromě schopností obstarat celou řadu zajímavých vlastností, jako jsou nová komba, vylepšení struktury pavučiny či zvýšení výdrže. Jedná se o klasické RPG prvky, které hře sednou. Za peníze si pak můžete nakoupit rozličná séra pro minutový efekt, případně fotoaparát, abyste mohli během toulek po městě pořizovat snímky a pomáhat reportérům. Rozhodně se jedná o rozumnou investici.

Soubojový systém je řešen velmi prakticky. K dispozici máte virtuální analog pro pohyb hlavního hrdiny a několik tlačítek v pravé části pro vykonání pohybů. Pohyb ve výšce je prováděn prostřednictvím jediného tlačítka a kamera naštěstí prakticky nikdy nezlobí, takže byste neměli strádat problémem, který je přítomen v mnoha hrách na dotykových obrazovkách. Souboje jsou stejně jednoduché, stačí kombinovat rozličné údery a protiútoky, směr obstará automatické zaměřování. Tomu pak můžete pomoci směrovacím analogem. Zde už však kamera občas pozlobí a ve chvíli, kdy potřebujete dokonalý přehled o bojišti, nemá problém někam sklouznout či se zaseknout. To se mi naštěstí stalo jen párkrát za celou hru a umělá inteligence je naštěstí nastavena tak, aby vám prominula některé minely ovládání. Nečekejte žádnou spolupráci, většina nepřátel po vás zkrátka půjde hlava nehlava bez společného taktického přemýšlení.

Krásy velkého jablka

Městský sandbox s sebou přináší mnohé výzvy, především co se týče náročnosti grafického kabátku a The Amazing Spider-Man není výjimkou. Na tabletu Asus Transformer Prime s čipsetem nVidia Tegra 3 hra běžela relativně plynule, především v bitkách a na úrovni ulic se však vizuál začíná nepříjemně sekat. Nejedná se o nic, co by vám znemožnilo pohodlné hraní, o zcela bezproblémovém hraní se však nedá říci ani náhodou. To je však relativně malá daň za to, co vám hra nabídne. Otázkou tedy je, jak by se hra chovala například na takovém Transformeru Infinity s FullHD displejem.

Grafická stránka opravdu patří mezi to nejlepší, co lze na mobilním zařízení najít. Město z ptačí perspektivy vypadá nádherně, mrakodrapy se lesknou a animace hlavního hrdiny se povedly na jedničku, stejně jako detailní ztvárnění jeho obleku. Hra začíná strádat především při bližším zkoumání. Většina obyvatel jsou značně škaredě zpackané modely a textury, naskakující v dálce, dokáží značně potrápit, především když slaňujete mezi budovami, které chvílemi vypadají jako kartonové krabice. I přes některé grafické bugy se však dá říci, že vizuálně nelze mít výhrady, především z hlediska velikosti herního prostředí bez jediné nahrávací obrazovky. Také samotné město, i když ve značně ořezané podobě, žije svým vlastním životem a je radostí se v podobném prostředí pohybovat. Nad něčím se zkrátka musí přivřít oči.

Na druhou stranu velmi potěší dabing hlavního hrdiny, který je vtipný a rošťácký stejně, jako ve filmu. Ostatní už vykazují značně menší dávku emocí a scénář rozhodně nepatří mezi nejsilnější stránky titulu. Vtípky hra jen srší, hlubší smysl ale v textech nehledejte. Raději se zaposlouchejte do oficiálního filmového soundtracku, který hře parádně sedí.

Herní adaptace nového filmu se překvapivě povedla na jedničku. Gameloft do ni zbytečně necpal oblíbené mikrotransakce a ve hře si užijete spoustu zábavy, aniž byste museli vložit jedinou korunu. Hra rozhodně dokáže otravovat nepříjemnými grafickými bugy a ne zcela plynulým chodem, vše ale vynahrazuje zážitkem ze slaňování mezi mrakodrapy a dostatečně různorodým seznamem úkolů a vedlejších misí. I když je vám příběh pavoučího muže cizí, v New Yorku si návštěvu rozhodně užijete.

Stáhnout The Amazing Spider-Man

80%
  • volnost pohybu