Tactile Wars

Tactile Wars

Nejen růžová to může být
2

Snad nebude vadit, když budeme chvíli infantilní. V této strategické hře totiž netečou hektolitry krve, ale spíš kýble barev. Vojáci jsou totiž vyzbrojeni paintballovými zbraněmi a své protivníky místo zabíjení raději přebarvují. Nemyslete si ovšem, že to je hra pro děti. Bez taktiky a strategického uvažování se v ní rozhodně neobejdete.

Už jsem se zase nechal napálit. Pravidelně sleduji nově vydané hry a přes jejich množství nestíhám číst veškeré popisky nebo komentáře. Většinou stihnu akorát prohlídnout obrázky nebo si pustit trailer. Dnes recenzovaná hra mě zaujala už jen ikonkou a zbývající obrázky jen potvrdily to, že ji musím stáhnout. Okamžité asociace? Mushroom Wars, což byla fantastická strategická hra. Očekával jsem něco podobného. To jsem se ale velice mýlil.

Tactile Wars – videorecenze

Painball

Myslel jsem si, že to bude strategie, ve které budu obarvovat nepřátelské základny, abych je zabral pro sebe a generoval více vojáků. K tomu jsem čekal kampaň a spoustu roztomilých barviček. Co jsem dostal? Úplně něco jiného, což vlastně není vůbec špatně. Dostal jsem online multiplayerovou strategii, kterých je sice v obchodě mraky, ale tato je přesto jiná. Kdyby nebyla, tak ji asi vůbec nerecenzuji. Ale dost řečí, pojďme hrát.

Na začátku každého kola dostanete skupinu vojáků. Už při zakládání účtu si vyberete svou barvu. Tím se přiřadíte k barevné alianci, což ale na nějaké spolčování vliv nemá. Jako klan zde v podstatě nefungujete. Barva je ale důležitá, protože místo klasických střelných zbraní dostanete jakési paintballové zbraně. A nepřátele tak nezastřelíte, ale obarvíte. Jakmile bude celý přebarven vaší barvou, tak zmizí.

Taktika

V této hře ovšem nerozhodují počty, protože to byste nemohli nikdy vyhrát. Vždy totiž budete stát proti přesile. Vždy budete procházet nepřátelskou základnou plnou překážek a vln jednotek. Každá jednotka má však svého velitele. Stačí zničit jeho a padne celá skupina. Jak toho docílíte? Správným seskupením vašich vojáků. Stačí nakreslit formaci a vojáci se podle ní seřadí. Tento prvek hru dělá opravdu zajímavou a donutí vás postupovat pozorně.

Vojáky, které nezabijete navíc můžete proměnit v posily. Samozřejmě zde nechybí rychlé ťukání na medaile apod., jinak vám zmizí. Tyto vlny nepřátel jsou ovšem generované hrou a napadený hráč je neovlivňuje. A občas jsou poskládané tak, že proti nim téměř nic nezmůžete. Obzvlášť, když stojíte v kruhu, který nesmíte opustit. A to jsou momenty, kdy vás hra dovede rozčílit. Také mě mrzí, že obarvením nepřátelské jednotky nezískám. Třeba u přebarvení děl či tanků by to dávalo smysl.

Budování obrany

Asi vám došlo, že bojujete proti skutečným hráčům. Ti sice bitvu nevidí v reálném čase, ale plánují si svou obranu. Stejně tak vy si můžete upravit základnu, aby byla připravena na vlny nepřátel. Velmi mě mrzí, že nemohu ovlivnit vlny jednotek, které budou mou základnu bránit. Mohu pár jednotek přidat, mohu rozmístit miny, gejzíry, děla a další prvky, ale tím to hasne. Neupravím ani trasu pro nepřítele a těch možností zase tolik není.

Tactile Wars

Za každou hru dostanete několik zlaťáků a při prohře jen jeden. Vyděláváte opravdu pomalu a bez odemykání výzev a plnění denních úkolů budete strádat. Mrknutím na reklamu jich můžete získat mnohem více a samozřejmě nechybí možnost si zlaťáky dokoupit. Zda se to vyplatí si ovšem nejsem jistý. Toto vyvažuje fakt, že můžete hrát naprosto bez omezení. Neustále můžete útočit na cizí hráče. Občas vás to sice postaví proti mnohem silnějšímu nepříteli, ale nevadí to, protože ihned na to můžete hrát znovu.

Tactile Wars přináší zajímavý pohled na online strategii. Hlavně eliminuje všechny čekací prvky, čímž má u mě veliké plus. Graficky hra naprosto exceluje a obarvování vypadá kouzelně. Taktizování při soubojích je vyžadováno, a pokud víte jak na to, tak získáte navrch. Získávání zlaťáků a odemykání vylepšení je ovšem bez placení dost pomalé, což je vyváženo tím, že můžete hrát bez omezení. Hra je neustále ve vývoji, ale rozhodně se vyplatí zapojit už teď. I já se k ní zase někdy vrátím.

Stáhnout Tactile Wars

75%
  • barvy a vizuální zpracování