Super Cat Tales

Super Cat Tales

Kočičky s novými triky

Není pochyb o tom, že roztomilá videa s kočičkami válcují internet. Mohlo by to fungovat i ve hrách? Nenechte se však hned odradit. I přes roztomilé hlavní hrdiny hra stojí na pevných základech. Představuje obtížnou plošinovku, která zkouší přijít s vlastní vizí pohodlného ovládání. Nezapomíná ani na chytrý design úrovní a speciální dovednosti.

Vydání Maria pro iOS vzbudilo na herní scéně slušný ohlas. Plošinovky v tradičním pojetí však nejsou úplně předurčeny pro dotykové displeje, protože počítají s komplexním a poměrně přesným ovládáním. To znamená buď spoustu virtuálních tlačítek na displeji, nebo opravdu zjednodušené ovládání. Některé hry se snaží pracovat s gesty a dnes recenzovaný titul Super Cat Tales (na Androidu Super Cat Bros) k tomu má také co říci.

Super Cat Tales – videorecenze

Ambivalentní ovládání

Spojte kočky a internet a máte z toho hit. To je ověřený recept, který už fungoval v mnoha případech. Tato hra však nevsází jen na roztomilost, ale snaží se přijít i s vlastní koncepcí toho, jak mohou obtížné plošinovky na telefonech a tabletech vypadat. Jistě, najdete mnohem těžší, ale ty většinou postrádají svobodu pohybu. Na druhou stranu, Super Cat Tales si rozhodně jednou rukou nezahrajete, na rozdíl třeba právě od Maria.

Prsty ve výsledku potřebujete dva. Podržení na pravé nebo levé straně displeje znamená základní pohyb. Nic neobvyklého. Pro sprint už ale musíte před podržením ještě rychle do displeje klepnout. Odtud se to opravdu začíná komplikovat. Po rozeběhnutí může vaše kočička narazit do zdi a tím ochromit nepřátele. Jinak ale po zdi vyleze a klepnutím na druhou stranu skočí. Pokud se pak rozeběhnete k propasti, skočí automaticky. Zprvu je trochu problém to dostat do ruky.

Kooperace

I to je důvod, proč obtížnost stoupá velmi pomalu. Zpětně si říkám, že mi hra mohla komplexnější překážky představit dříve, ale vlastně si nejsem jistý, jestli bych se pak stihl naučit hru ovládat. Po chvíli se to skutečně naučíte a stojí to za to. Druhá polovina kampaně totiž představuje skvělou výzvu. Ani u chytrého ovládání ale tvůrci neskončili. Čekal jsem, že různé kočky budou představovat jen kosmetickou změnu, která z vás má vylákat peníze. Ale to je zásadní omyl.

Nejenže každá z koček má vlastní osobnost díky jedinečnému vzhledu a unikátní sérii animací, ale zároveň představuje nějakou speciální schopnost. Zatímco ta první umí skvěle lézt po stěnách, druhá prorazí zdi a další se lépe pohybuje pod vodou. V pozdějších úrovních se neobejdete bez jejich přepínání. Vaším cílem je totiž sbírání zvonků, které jsou mnohdy velmi dobře schovány.

Chytrý design

Často se kvůli zvonkům budete muset v kampani vracet do starších úrovní. Kočku, která pro něj zvládne zajít, si totiž odemknete třeba až v pozdějších úrovních. Neslaně a nemastně působí pak souboje s bossy, které jsou mnohdy méně nebezpečné než běžní nepřátelé v úrovních. Kampaň navíc zvládnete projít celkem rychle, ale znovuhratelnost podporují jak skryté zvonky, tak snaha úroveň pokořit v co nejkratším čase.

Super Cat Tales

Titul si stáhnete zdarma a vyjma občasných reklam vás hra nebude příliš limitovat. Ke konci můžete narazit na problém s omezenými životy, které se obnovují časem (forma energie). Za sebrané mince si pak koupíte jednorázové „pomocníky“, kteří vám průchod usnadní třeba tím, že zlikvidují některé nepřátele. Jejich užitečnost ale fakticky oceníte až v posledních úrovních. Většinu free-to-play prvků navíc odstraníte zakoupením prémiového balíčku za 130 korun.

I přes zdánlivou snahu vydělat hlavně na roztomilých kočičkách v hlavní roli titul exceluje hned v několika oblastech. Předně představuje nový způsob ovládání plošinovky na dotykových zařízeních. Zprvu se to zdá obtížné, ale ve výsledku celý systém skvěle funguje. Zároveň kombinuje chytrý design úrovní s různými hrdiny a jejich unikátními schopnostmi. Hezké animace s příjemným free-to-play modelem z toho dělají velmi dobrou zábavu.

Stáhnout Super Cat Tales

80%
  • osobité postavy