Rust Bucket

Rust Bucket

Zábavy téměř plný kbelík
2

Nekonečné hry s náhodně generovanými úrovněmi většinou nepřináší nijak promyšlenou hratelnost a nutnost taktizovat. Nitrome ale nedělají běžné hry, takže jejich Rust Bucket nabízí náročný, ale férový soubojový systém v tahovém režimu. Zvládnete se postavit nekončící hordě nepřátel v jedné z nejlepších roguelike her?

Občas se stane, že někdo někoho kopíruje. Respektive stává se to naprosto běžně. Mohlo by to vypadat, že Nitrome kopírují povedenou hru Ending, protože jejich nový titul stojí v podstatě na stejných základech. Jak to tedy vzniklo? Na obou hrách pracoval stejný designér – Aaron Steed. Nitrome ovšem ve své verzi jeho hry přidávají řadu podstatných prvků – nekonečný mód a velmi stylovou grafiku.

Rust Bucket – videorecenze

Roguelike

Rust Bucket je tahovkou a rozhodně byste si ho neměli plést s nějakou primitivní casual hříčkou. Nabízí totiž velmi komplexní hratelnost se složitými pravidly. Nehledejte tu ovšem nějaký příběh, hra je o plechové hlavě, která jde dál a dál a řeže vše, co se jí připlete do cesty. Brutální síla tu ovšem nehraje žádnou roli – u likvidace nepřátel je třeba opravdu přemýšlet a rozvažovat své kroky. Nepozornost a zbrklost vede akorát k prohře.

Svou postavou pohybujete ve čtvercové síti a jeden váš tah znamená také pohyb nepřátel. Ti se liší nejen vizuálně, ale každý funguje jinak, a pro jeho likvidaci budete muset přijít s jinou strategií. Zatímco obyčejný sliz pro útok potřebuje dva tahy, takže stačí vždy uhnout a zlikvidovat ho bez problému, jiní nepřátelé se rovnou i hýbou, takže je budete muset nějak překvapit. Někteří nepřátelé se hýbou celkem náhodně, jiní vás cíleně pronásledují.

Obsah

Hra v tuto chvíli sestává ze dvou módů. Říkám „v tuto chvíli“, protože v menu visí třetí položka, která má přes sebe nápis „již brzy“. Hlavní je nekonečný mód, ale začít byste určitě měli tutoriálem. Ten mě velmi příjemně překvapil. Představuje totiž kampaň, ve které vám tvůrci vysvětlí základní principy a ukáží všechny nepřátele. Chybí tu však jakékoliv slovní vysvětlování. Každá úroveň funguje tak, že jste nahnáni do nějaké situace, kterou máte nějak vyřešit.

Řešení této situace existuje většinou jen jedno. A když ho zvládnete teď v připravené situaci, tak potom v náhodném módu už budete vědět, jak si s ní poradit. Nekonečný mód vám náhodně staví úrovně a plní je překážkami. Vaším cílem je vždy najít dveře a projít jimi. Je to těžké, protože nepřátel je najednou hodně a nikdo vás za ručičku nevodí. Naštěstí ale vidíte indikátor toho, kam zaútočí, což se v méně přehledných situacích bude jistě hodit.

Zatřes kbelíkem

Co Nitrome oproti zmiňované hře Ending dělá skvěle, je audiovizuální zpracování. Grafika je sice pixelartová, ale vypadá výborně a díky barvám má hra silnou atmosféru. Důležitý je také pocit z pohybu a útoků. Třes kamery, zvuky nebo animace tu fungují na jedničku, takže výsledný zážitek je parádní. Hra je zdarma, takže jistě obsahuje nějaký háček – tím jsou ale jen reklamy, které si můžete za menší poplatek vypnout.

Rust Bucket

Nekonečný mód je výborný a dá se v něm ztratit spousta času. Tutoriál mě ale bavil možná ještě více. A to i díky jeho dobrému designu. Zdá se však, že autoři pracují na připravené kampani, která by mohla nabídnout opravdovou výzvu a zajímavé úrovně. V tuto chvíli mi tam chybí a těším se na ni. Také jsem čekal, že když ve hře sbírám zlato, tak si za něj budu moci koupit alespoň vzhled postavy, ale jak se zdá, tak tu nic takového zatím není.

Máte jeden život a před sebou úroveň plnou nepřátel. Rust Bucket vám nabízí těžký, ale férový souboj v tahové hře plné rozličných nepřátel. Náhodný nekonečný mód znamená zábavu na hodiny nebo klidně jen krátké chvíle. Ještě o kousek lepší je ale úvodní kampaň, která vám velmi chytře představí všechny herní principy. Další připravené úrovně se teprve chystají a teď je opravdu cítit, že zatím chybí. Tak či onak je nejnovější hra od Nitrome jednou z nejlepších roguelike her v obchodě.

Stáhnout Rust Bucket

85%
  • atmosféra