OTTTD

OTTTD

Válka nudu zahání

Země je užírána dlouhotrvajícím mírem a to je hrozná rána pro ostřílené vojáky. S řešením přichází HEROCORP, který se rozhodne dobýt pár světů ve vesmíru. A tak může začít správná řežba. OTTTD je hra, která kombinuje tower defense s prvky real-time strategie a přináší tak nový zážitek v osvědčeném žánru.

Tower Defense hry tu běžně nerecenzujeme. Přitom je jich v obchodě spousta. To je poznat i díky FreeBoxu, kde se jich už objevilo několik. Některé jsou zdarma, ale najdete tu i také, za které nějakou tu korunu utratit musíte. A to nutně neznamená nic špatného. Naopak. Neberte to prosím jako pravidlo, ale u placených her je velká pravděpodobnost, že budou kvalitní (pokud se nejedná o vyložený podvod). Samozřejmě i hry zdarma jsou super. Mají ale jednu nevýhodu, pokud je chcete skutečně hrát, tak ve výsledku zaplatíte ještě víc než za běžnou placenou hru. A OTTTD není zdarma. Bohužel? Bohudík.

OTTTD – videorecenze

Řeznictví

Může přinést tower defense hra ještě něco nového? Dotykový displej se ukázal jako perfektní ovladač pro tyto hry, což znamenalo jejich velký boom. Odpovědí je ano, tento žánr má ještě co nabídnout. Ale pojďme to vzít hezky popořádku. Na Zemi je mír, což znamená značnou nudu. No tak by se s tím mělo něco udělat, ne? Jasně, HEROCORP vás vezme do vesmíru, kde se můžete poprat s bandou tupých a pěkně hnusných monster. U toho dobýt nějaké světy a vyhodit do vzduchu co se dá.

Hra rozhodně nehraje na vážnou notu. Naopak si z příběhu a celého zasazení dělá legraci. Taková hloupost a zbytečnost! Ale je to zábava, ne? A takové hry mají být. S tím vyhazováním do vzduchu to autoři myslí skutečně vážně. Dokonce tak vážně, že zabité nepřátele nijak neuklízí. Odteď si budete u každé hry říkat: kam se sakra poděla těla a všechna ta krev? OTTTD začne na krásné mapě a skončí na krví a masem zalité řeznické lince. Fajn nápad, ale připadá mi trochu přehnaný. Navíc to v některých misích způsobuje lehké sekání.

Hrdinové

Zásadním přídavkem jsou hrdinové, kteří do hry přidávají další strategické prvky. Takový hrdina má totiž jednu nespornou výhodu – nestojí jak topor, ale po bitevním poli může běhat. V každé misi můžete ovládat tři, které si nejprve vyberete z nabídky. Pro každou úroveň se hodí někdo jiný. Odstřelovače využijete v misích bez cest (kde nepřátelé chodí ze všech stran), protože má daleký dostřel. Proti návalu obrněných medvídků využijete zase vojáka s raketometem nebo špiona, který pokládá miny.

Každý voják má přitom jiné schopnosti. Jeden může na krátkou chvíli zvýšit efektivitu vybrané věže, jiný odpálí energetický výboj, sešle raketu, vzlétne s jetpackem nebo třeba položí minu. Každý navíc dokáže opravovat věže, takže za to nemusíte platit. Díky tomu je nenecháte stát na místě, ale budete je posílat na různá místa. A dalo by se říci, že právě hrdinové ze hry dělají tak zajímavou strategii. Stačí to? Je to rozhodně žádané oživení.

Free-to-play?

Hra měla být původně zdarma, ale tvůrci se nakonec rozhodli ji předělat do placené verze. A udělali dobře, přestože některé prvky zůstaly. Jakmile vám umře hrdina, tak je jeho smrt permanentní a za jeho oživení zaplatíte drahokamem. Ty většinou získáváte hraním, nebo si je také můžete kupovat. Ze zkušenosti říkám, že si nic kupovat nemusíte, ale i tak mi tu jejich přítomnost tak nějak vadí.

OTTTD

Je tu ale spousta dalších prvků, které špatné nejsou. Tak třeba strom dovedností. Každý hrdina má své vlastní unikátní schopnosti, které se může naučit, jak postupuje po úrovních. Musím podotknout, že se jedná o možnosti, které při hraní většinou poznáte, takže se vyplatí jim věnovat pozornost. Kromě toho si také můžete kupovat nové zbraně nebo vybavení. Nezapomeňme ani na věže. Zde máte nabídku čtyř základních možností. Každá věž se dá ale přestavit do jiných. A nechybí ani jejich vylepšování v rámci jedné mise. Kompletní trvalé vylepšování bohužel chybí.

V této věžovce hrají prim hrdinové, kteří se jednak starají o věže, ale také umí nepřátelům pěkně zatopit. Oproti podobným hrám ovšem není tak jiná nebo skvělá, že byste ji prostě nutně museli mít. A pokud jste už takovou hru hráli, tak na vás ani nečeká žádné zásadní překvapení nebo výzva. A to je trochu škoda. I tak se ale jedná o jednu z nejlepších strategií v obchodu, která vás zabaví na hodiny. Tedy pokud se vám nedělá špatně ze spousty krve a rozházeného masa.

P.S. Zkratka v názvu hry znamená Over-the-top Tower Defense.

Stáhnout OTTTD

80%