Mushroom Wars

Mushroom Wars

Když jdou houby do války

Houbové války ještě nikdy nebyly krvavější! Pro povedenou strategii Mushroom Wars vyšel update přidávající hru více hráčů, kvůli kterému si tuto dávno vydanou hru znovu vytáhneme a zrecenzujeme. Na nic nečekejte a probuďte v sobě válečného stratéga.

Her vychází každý týden tolik, že skutečně nejde zrecenzovat všechny. Občas se ale k nějaké opomenuté vyplatí vrátit. Třeba kvůli vydané zásadní aktualizaci. Opominout hru Mushroom Wars je i tak velikým hříchem, ale když konečně podporuje multiplayer, tak by to bylo snad i žalovatelné. V rámci zachování čistého trestního rejstříku si tedy pojďme tuto strategii řádně zrecenzovat.

Mushroom Wars – videorecenze

Víte, jsou chvíle, kdy byste skutečně měli zalézt do rohu a plakat. Takovou chvílí třeba je, když máte tablet s Androidem a tuhle skvělou strategii si prostě nezahrajete. Vývojáři už nějakou dobu slibují, že Android verze bude, ale zatím se nic neděje. Ne však na iOS, tam se toho děje spousta! Hlavně přibyl multiplayer, který všichni očekávali od samého vydání, protože ke hře prostě patří.

Houboluce

Jeden by neřekl, jak mohou být takové houby krvelačné. V případě této hry tomu tak skutečně je. Základem je jednoduchá strategie (hra pochází z PlayStationu), kde máte na mapě budovy a své houbové válečníky posíláte z jedné do druhé. Oproti klasickým strategiím zde nic nestavíte ani nemůžete mít vojáky mimo budovu. Právě o to je ovládání jednodušší, což na tabletu velmi oceňuji.

Abych vám tu ale netvrdil, že nemůžete stavit – tak skutečně nemůžete budovat nové budovy – ale můžete již připravená obydlí přestavovat. Možnosti jsou tři: dům, věž nebo továrna. Dům zvyšuje vaši populaci, takže se vám bude rodit více vojáků. Věž střílí, ale neprodukuje žádné vojáky a nezvyšuje kapacitu armády. Továrna taktéž lidi nepřidává, ale zase dává vojákům zbraně. Dům a věž můžete vylepšovat. Obětujete v budově několik vojáků a ona zvýší úroveň. Třeba dům zvýší populaci a maximální objem vojáků, který je schopen produkovat. Věž zase bude rychleji střílet. Továrnu nevylepšujete, akorát můžete vlastnit více továren. Každá zabraná továrna vylepší vaše zbraně o jednu úroveň.

Na mimouše

V ozbrojeném konfliktu proti sobě stojí různé barevné strany hub a bojují o nadvládu – znáte to, jeden rod se prostě stane vůdčím. Problém je, že se do toho zamotá útok mimozemšťanů. Ti jsou mnohem vyspělejší, a proto je potřeba použít promyšlenější taktiku, rychlejší postup a dát si bacha na každý nepřítelův tah. Ne každá mapa se hraje stejně – ve hře je několik různých módů. Ten nejzákladnější po vás chce obsadit všechny domy, což znamená kompletní vyh(o)ubení nepřítele.

Další dva módy ale chtějí úplně jinou taktiku. Druhý, který poznáte podle hvězdiček, po vás chce obsadit všechny budovy s hvězdičkou. Může se stát, že ta budova bude jen jedna a kdo ji první zahalí do svých barev, tak vyhrává – klidně bez střetu s protivníkem. V takovém případě je to o rychlosti. Posledním módem, s korunkou, je držení klíčových pozic. Když obsadíte budovu s korunkou, tak se vám začnou načítat body – kdo dosáhne požadovaného počtu bodů, tak vyhrává. Občas je takových budov více, jindy pouze jedna.

Na ostatní

Kýženým a dlouho očekávaným vylepšením bylo přidání multiplayeru. Ten obsahuje matchmaking a podle dostupných hráčů vás vrhne do hry pro dva až čtyři hráče. I zde se mění módy – někdy prostě zabíráte budovy a eliminujete hráče, jindy musíte držet pozice nebo obsadit specifické budovy. Tím hlavním ale zůstává nevyzpytatelné chování lidských oponentů. A to převážně ve hře třech a více hráčů. Multiplayer obsahuje spoustu nově vytvořených map převážně pro multiplayer. Některé jsou stavěné tak, že kdo rychleji obsazuje, ten pravděpodobně vyhraje a jindy je to zase o vyčkávání na správný okamžik.

Ve dvou hráčích je to jasné, ale jakmile se proti sobě postaví tři protivníci, tak vezměte jed na to, že jeden bude čekat, až se některý z dalších hráčů oslabí a pustí se do něj. Tak je to vždy. Skuteční hráči jsou prostě vypočítaví a využijí každé slabiny. Ale i právě proto je multiplayer taková zábava. Můžete naznačovat, provádět matoucí manévry a třeba nakonec svého protivníka naženete do pasti. Nebo to také pěkně schytáte, protože nemůžete vědět, co za stratéga to hraje proti vám.

Multiplayer má tak snad jediný vážný problém – za každou hru zaplatíte duši. Těch máte vždy pět. A jedině vítěz o svou duši nepřijde. Jedna se pak obnovuje hodinu, takže stačí pět proher za sebou a pěkně dlouho si nezahrajete. Ale pokud sem tam vyhrajete, tak to není taková tragédie. Samozřejmě je možnosti si duše doplnit za poplatek.

Mushroom Wars je prvotřídní strategií, která nabízí jednoduchý, ale velmi chytlavý systém dobývání. Jelikož hra pochází z PlayStationu, tak ovládání naprosto sedne na tablety. Zamrzí jen občasný pád aplikace a možná až brutální obtížnost při konci kampaně. Na ještě vyšší úroveň to táhne multiplayer, který do hry přidává lidský prvek – manipulování, předstírání a manévrování. Vyšlete signál a uvidíte, jestli se někdo chytne. Zamrzí jen omezení počtu her v podobě duší.

BTW: Nelekněte se přezdívky Katiiks. Přítelkyně hru zkoušela a zadala tam svůj nick, protože si myslela, že to půjde změnit. No, nejde :)

Stáhnout Mushroom Wars

App Store (zdarma)