Help Me Fly

Help Me Fly

O létání bez létání
1

Původně jsem si myslel, že v této hře budu létat. Jenže o nic takového tu nejde a je to spíše ku prospěchu věci. Vaším úkolem je nabít letadlo, kterému došla šťáva. Za pomoci baterie a spojů tak musíte přenést energii a dostat letadlo zpět do vzduchu. Hra se s vámi vůbec nemaže a je pěkně těžká.

Šachovnicové pole, pastelové barvičky, hvězdičky… kruci, to tu už určitě bylo. A ne jednou. To co nás přivítá na obrázcích ze hry či po prvním spuštění jistě není plejáda originality. Moje první otázka byla: „A jak tu teď mám létat?“ Jenže ouha, ve hře samozřejmě nelétáte. Vždyť mi to mohlo dojít už z názvu. Pomoz mi létat. Takže létat tu bude někdo jiný. Škoda. Ale určitě by byla škoda kvůli tomu hru přejít.

Help Me Fly – videorecenze

Volný jako pták

V předešlém odstavci jsem vylíčil, o čem vlastně hra není. O čem tedy ale je? Je to docela snadné. V krátkém tříbublinovém intru vám letec sdělí, že má vybitou baterku a potřeboval by pomoci s jejím nabitím. To víte, ty dnešní hračky nic nevydrží. To za našeho mládí teda určitě nebylo… Ale to sem nepatří. Prostě a jednoduše před sebou máte šachovnicové pole, na něm letadlo a baterku. A teď je musíte propojit.

Hra trochu připomíná tetris. Nebo takové ty hříčky, kde s kameny vyplňujete pole tak, aby se vám tam vše vešlo. Akorát zde nemusíte nic vyplnit, ale vytvořit tu nejlepší cestu pro energii. Potřebujete totiž spojit baterii s letadlem a ještě u toho posbírat hvězdy. Ač se vám to na první pohled nebude zdát, tak těch variant je nespočet. Většinou je ale jen jedna cesta správná. Alespoň pokud chcete sebrat hvězdy. To byste chtít měli, protože bez nich si neotevřete další úrovně.

Restrikce

Kromě posouvání připravených spojů také do rukou dostanete další možnosti. Některé vybrané položky se dají otáčet. Zde ale pozor, na otáčení musíte mít prostor, takže je potřeba položku většinou vytáhnout ze sestavy někam mimo. Mnohem lépe by fungovala varianta nějakého zašednutí, kdy by se při překrývání položka prostě deaktivovala. Jde mi hlavně o to, že se vám může stát, že v jenom kuse budete něco přesouvat sem a tam jen kvůli otáčení.

Kromě spojů otáčivých také narazíte na plošky, které jsou naopak zamčené a nejen, že s nimi nejde otáčet, ale ani hýbat. Občas na ně prostě navážete, jindy zde slouží hlavně k odvedení pozornosti, protože je pro spojení vůbec nepoužijete. Stalo se mi, že jsem automaticky začal stavět na základu připravených panelů a vůbec mi nedošlo, že je pro spojení všeho nepotřebuji. Pole samozřejmě není čisté, ale obsahuje překážky a černá místa, která vám brání v položení některých spojů.

Žádné novoty

Hra vám to vůbec neusnadňuje a ani nezvýhodňuje platící hráče. Platící jste totiž všichni. Za dvacku si hru koupíte a tím to hasne. Čekal jsem, že si za peníze budu moci otevřít další svět i bez potřebných hvězd (zde se s vámi hra nemaže a chce po vás sebrat téměř vše a tolerance jsou tak dvě hvězdy na svět). Ale kdeže, musíte se snažit sami. Stejně tak zde neexistuje nápověda.

Znáte ty klasické tahače peněz – když si nevíte rady, tak můžete užít nápovědu, která za vás úroveň vyřeší. Těch máte třeba pět, další si musíte dokoupit. Zde nic takového nenajdete, hra po vás chce trochu přemýšlet. Já osobně to vítám, protože rád vzpomínám na ty hry, kde jsem si třeba nevěděl rady, tak jsem hru odložil a zkusil to druhý den s čistou hlavou. A ono to většinou šlo. A úrovně v Help Me Fly nejsou úplně snadné. Pokud hru chcete dohrát, tak si to budete muset oddřít.

Help Me Fly na první pohled nevypadá jako kdejak originální logická hra. A podle vizuálu ani není. Alespoň drží kvalitní standard. Má vlastně smysl vymýšlet něco úplně odlišného, když jsou hráči právě na toto zvyklí? Odpovězte si sami. Hudba není rušivá a hezky doplňuje grafiku. Vše to ale stojí na složitém vymýšlení cest. Často se vám stane, že se praštíte do čela, jak snadné to vlastně bylo. Jen najít tu správnou kombinaci. Hra vám vydrží dlouho i kvůli tomu, že vás nutí do sbírání všech hvězd.

Stáhnout Help Me Fly

80%
  • Výzva