Dots & Co

Dots & Co

Když hledáte klid a pohodu
3

Každý se neustále za něčím honí. Ať už to jsou pokémoni, práce nebo jiná hlučná zábava. Občas je ale lepší zpomalit a trochu se uklidnit. Vyloženě blahodárné účinky má dnes recenzovaný titul, který vám pomůže uvolnit stres a zapomenout na okolní problémy. Navíc se při jeho hraní nebudete muset stydět mezi lidmi v MHD.

V minulém týdnu jsme to na vás zkoušeli s pokémony (ve velkém) nebo třeba akční rubačkou Dawnbringer. Z obou těchto her naplno vyzařuje neklid, ať už je to frenetická akce v jednom případě, nebo pobíhání po městě v druhém. Já osobně jsem si uvědomil, že občas nelze zábavu přehlušit ještě hlasitější zábavou, ale je třeba utéci. Utéci hodně daleko. Třeba odjet vlakem na chatu. A během toho můžete hrát Dots & Co, relaxační hru, která vás nechá vydechnout.

Dots & Co – videorecenze

Relax

Společnost Playdots má již za sebou dva velmi podobné tituly s velmi podobným názvem. Obě hry se povedly, a pokud jste je hráli, zde budete jako doma. Většina herních mechanik se totiž zásadně nemění. Celý koncept pak vychází z žánru „spoj-tři“, což v tomto případě znamená klidně dvě, ale ideálně čtyři tečky. Získat dostatečný počet bodů, odstranit zvýrazněné body nebo splnit další úkoly, to jsou cíle, které tu na vás čekají. Ale nebojte, nikdo vás nebude honit.

U hraní tohoto titulu se máte především uvolnit, zarelaxovat si a stres tak není na místě. To neznamená, že nemůžete prohrát (jistě se vám to časem stane), ale ačkoliv na splnění úkolu máte omezený počet tahů, tak nikdy nejste nuceni je provést rychle za sebou. Chcete si v klidu přemýšlet a představit si efekt rozmýšleného tahu? Žádný problém. Zní to jako samozřejmost, ale řada konkurenčních a na oko podobných her nás přesvědčuje o opaku.

S přáteli

S různými úkoly se různí i styl hraní. Od pouhého sbírání vybraných barev se zaměříte na rozbíjení ledu nebo trefování kotev. Neustále však platí pravidlo, že spojení uzavřeného tvaru (nejméně 4 body ve čtverci) odstraní všechny body stejné barvy. Klíčem k úspěchu tak není pouhé vybírání vyžadovaných bodů, ale důsledné likvidovaní puntíků, které vám dovolí tyto čtverce tvořit. Díky nim totiž získáte násobně větší skóre.

Oproti předchozímu dílu autoři přidali ono „Co“, což znamená, že při hraní nebudete sami. Zapomeňte na nějaký multiplayer, toto je hra pro samotáře. Doprovod vám budou dělat herní postavy s různými schopnostmi. Můžete si všimnout, že mezi tečkami se nachází i body jiných tvarů. Ty slouží k nabití speciální schopnosti postavy – třeba obarvení bodů, zničení teček jedné barvy a podobně. Nemusíte se na to zaměřovat, ale když už se efekt zapne, tak vás potěší.

Pro samotáře

Lesklá 3D grafika a spousta barevných a působivých efektů je něco, co zde v žádném případě nenajdete. Grafika je jednoduchá, naprosto čistá a barvy jsou spíše tlumené. Na první pohled možná nechytne za oko, ale rozhodně se pak nemusíte stydět titul hrát mezi lidmi. Skvěle sedí s celou tou myšlenkou odpočinku, což ještě dokresluje hudba. Ani ta vás nijak neruší, ale během hraní mě dostala do velmi příjemné nálady.

Dots & Co

Zdánlivou překážkou by mohl být free-to-play model, který ale v tomto případě není nijak agresivní. Samozřejmě nechybí předměty výrazně snižující obtížnost, které si za pár dolarů můžete koupit, ale každá úroveň se dá dokončit bez nich. Druhým problémem je energie. Jedno kolo vám 3 body energie sebere, ale pokud vyhrajete, tak se vám rovnou vrátí podle počtu hvězdiček. Ne vždy tak získáte zpět tři, ale než klesnete na nulu, tak se plynutím času nějaká energie zase obnoví, takže ve výsledku vás téměř nebude obtěžovat.

Dots & Co nepředstavuje výraznou inovaci, jen lehce rozvádí přechozí díly. Hlavní novinkou je doprovod se speciálními schopnostmi a nové nápady v designu úrovní. Sama o sobě je hra milá a na každý pád stojí za doporučení. Ten pravý smysl začne ale dávat ve chvíli, kdy si uvědomíte, jak uspěchaně žijete. Tento titul je zabijákem stresu, čemuž napomáhá nejen hratelností, ale také grafikou a hudebním podkresem.

Stáhnout Dots & Co

80%
  • relaxace