Bloons TD Battles

Bloons TD Battles

Nejen cvičené opice
1

Věžovka ještě nikdy nebyla zábavnější - oblíbená tower defense hra z počítačů se dostává i na tablety a telefony se systémem Android a iOS. Její předností je multiplayer, který ukáže, jak si stojíte proti dalším hráčům. Dokážete obstát nebo se necháte porazit?

Představa, že střílíte barevné balónky, nezní nějak superakčně. A představa balónkové bitvy zní ještě nesmyslněji. To už raději polštářovou bitvu! Ale o tom jindy (a na jiném webu). Když si k těm balónkům představíte malé roztomilé opičky, už to půjde? Stále ne, co? Nebudu to natahovat – Bloons TD Battles vám ukáže, že to spojit jde. A bitvy nabídne vskutku velkolepé. A zdarma!

Bloons TD Battles – videorecenze

Cvičená opice

Hned na první pohled vás mohou napadnout dvě slova – Tower Defense. A budete mít pravdu. Tato hra je veskrze čistou tower defense strategií. Co to znamená? Přes mapu vede cesta, která se nějak klikatí a vaším úkolem je podél cest stavět věže, které budou likvidovat procházející protivníky. Úkolem je stavět věže tak, aby protivník nedošel na konec mapy. A přesně tak funguje i tato hra, akorát má pár vylepšení. Místo věží budete mít opičky, ale to by nebyla taková změna. Před každou hrou si vyberete trojici věží, které chcete používat, na každou mapu se nehodí vždy vše.

Ale tím nejzásadnějším je, že nebudete hrát proti žádným cvičeným opicím (rozuměj AI), ale proti skutečným hráčům. Celá hra je čistě multiplayerová a nenabízí hru jednoho hráče. Obrazovka je tak rozdělena na dvě části, kde se zrcadlí mapa a oba hráči vždy tak přesně vědí, jak si stojí protivník. Jak soupeřit v tower defense hře? Inu, je to snadné.

Obránce útočník

Když chcete hrát, tak si můžete vybrat ze dvou režimů. Útok a obrana. Začněme tím obranným módem, který je pomalejší a jednodušší. Dostanete nějaký balík peněz a s ním začnete budovat obranu. Z jednoho konce cesty začnou vyjíždět balónky a vy jim musíte zabránit v dojetí na druhý konce cesty. Máte životy, a když balón projede, tak vám životy ubere. Vedle stavění obrany řešíte také příjem. Můžete tak jednorázově zaplatit zvýšení příjmu. A to se samozřejmě hodí – nezapomeňte se ale bránit. Balónky jsou postupně silnější a silnější a vyhrává ten, kdo vydrží déle.

V útočném módu je v podstatě stejný základ jako v módu obranném – stavíte věže (opičky) a bráníte projetí balónků. Je tu ale jedna zásadní změna – už neinvestujete do vyšších příjmů, ale místo toho dostanete útočný panel, který slouží k vysílání vlastních balónků. Ty vás stojí peníze, ale čím víc útočíte, tím vyšší příjmy máte. Chce to tak najít nějaký kompromis mezi obranou a útokem. Vyhrává ten, kdo nápor vydrží déle. A věřte mi, že donekonečna držet nejde.

Jak už jsem říkal, věže nemáte vždy všechny, ale musíte si před startem hry vybrat tři (za dvě energie dostanete čtvrtou), které budete stavět. Věže nemá každý hráč stejný, ale za dosažené úspěchy a získané body si každý hráč může věže vylepšovat, některé vytáhnout na maximální úroveň, jiné přejít a neřešit. Dá se tak vytvořit velké množství kombinací – základní opičky hází šipky, pak jsou tu ale děla, raketová sila, lodě, letadla nebo kouzelníci. Možností je spousta a strategií je neomezeně.

Má to i své ale – hra je zdarma, takže vás občas bude otravovat reklamou v podobě videa. To se dá ale vydržet. Trochu horší to je ale s energií. Za energii si můžete koupit obrané hřebíky, které se mohou hodit, když jde do tuhého. Energií má každý 20, ale když dojde, tak musíte čekat nebo ji nepoužívat (nikdo vás do toho netlačí, dá se hrát i bez ní). Pak také potřebujete body na vylepšování věží a balónků – ty získáváte za výhry. Když nechcete čekat, tak si je můžete koupit. Výhodou ale je, že se bez energie i bodů dá v pohodě hrát. Bohužel to ale může dostat platiče trochu do výhody.

Chybky a tak vůbec

Zpracování je velmi dobré – trochu mi ale třeba vadí, že když chci postavit věž někam na okraj cesty, tak se musím trefit na pixel přesně a hra mi nepomůže. Neudělá takové to „dosednutí“, které by posunulo věž o pár pixelů, aby se tam vešla. Musím to udělat já prstem, což není vždy úplně rychlé. Občas také překáží ikona koše. Táhnete něco na herní pole, a když si to rozmyslíte, tak to hodíte do koše a vyřízeno. Když ale chcete něco dát na okraj mapy a zrovna se vám v tom místě ukazuje koš, tak máte smůlu.

Mnohem horší chyba ale je, když z nějakého záhadného důvodu ztratíte s protihráčem spojení a vaše hra si toho nevšimne. Vypadá to potom tak, že protivník přestane stavět, a když ho mají začít zraňovat projíždějící balónky, tak se nic nestane, život mu to neubere. V tu chvíli je to v pytli, protože se vám tak jako tak připočte prohra a je lepší rovnou ze hry odejít. Tato chybka by se dala vyřešit nějakým updatem, tak snad to bude co nejdříve opraveno.

Tower defense hry patří stále k tomu nejhranějšímu – a to hlavně z důvodu přívětivého ovládání na dotykových obrazovkách. Bloons TD Battles bere tento základ a rozšiřuje ho o multiplayer, vylepšování věží a nabízí jak obranný, tak útočný mód. K tomu je tu ještě povedené grafika a hudba. Hra je tak návykově zábavná a nebudete se od ní chtít odtrhnout. To vám slibuji.

Stáhnout Bloons TD Battles

Google Play (zdarma) App Store (zdarma) Microsoft Store (zdarma)

85%