Big Bang Racing

Big Bang Racing

Komunita na prvním místě

Není to závodní ani logická hra. Je to totiž obojí. Její největší předností jsou ovšem komunitní prvky, což znamená, že všechny tratě tvoří sami hráči v povedeném editoru. Zároveň mají roli kurátorů a vybírají, které se povedly a které ne. I vy se můžete okamžitě zapojit a přispět svými nápady nebo se prostě jen pobavit nad výtvory ostatních.

Toto je snad první hra, u které jsem si všiml, že téměř do puntíku přebírá free-to-play systém online kompetitivní strategie Clash Royale. A přitom jde o úplně jiný typ hry. Většina hraní se zde sice odehrává online, ale na první pohled by klidně mohlo jít o běžnou variaci na Elastomanii. Co ji dělá zajímavou, jsou právě online funkce a propojení komunity. Překvapivě to dělá lépe než řada jiných titulů, které se o to pokoušely v minulosti.

Big Bang Racing – videorecenze

Hráči hráčům

Jsou tam auta a po zaplacení i motorky, ale není to běžný závodní titul. Tedy alespoň ve většině případů ne. Na první pohled jde o zmíněnou Elastomanii, kde se snažíte dostat do cíle přes složitý terén. V podobných hrách však rozhodující roli hraje čas a vaše schopnost dokonale se naučit trať. Největší předností dnes recenzovaného titulu je fakt, že to vše můžete nalézt i tady, ale vedle toho obsahuje i závodní a logické prvky.

To vše umožňuje komunita a propracovaný editor map. Už od prvního kola se pustíte do hraní tratí vytvořených hráči. Autoři v tomto případě slouží především jako kurátoři. I to je ale pravda jen z části. Nové tratě se objevují všem hráčům, a pokud chcete získat nějakou prémiovou měnu navíc, můžete je zkoušet a hodnotit. Snadno si tak zahrajete na testera her. Nakonec můžete udělit palec nahoru nebo dolů. Nejlépe hodnocené mapy se pak dostanou do oficiálního výběru.

Terénu se nebojím

Každá trať může představovat dva způsoby hraní – závod nebo dobrodružství. Při závodu se postavíte několika vybraných hráčů. Multiplayer je však asynchronní, ale v tomto případě nejde o nevýhodu. Alespoň máte možnost se trať naučit a nakonec ostatní překonat. První pokus u tohoto typu her nebývá úplně dokonalý, jelikož nevíte co vás čeká. V druhém režimu jste na to sami a snažíte se sebrat tři části mapy schované v úrovni.

Nikdy dopředu nevíte, zda půjde o logicky orientovaný level nebo spíše zkoušku šikovnosti. Může to být také obojí. Editor úrovní totiž obsahuje řadu prvků, ze kterých mohou hráči vytvořit téměř cokoliv: využít praskající plošinky, odrážedla, výtahy nebo elektřinu tak, že z toho vznikne hádanka. Všechny prvky vás ale stojí herní měnu, kterou byste mohli utratit na vylepšení auta, tak se hned na začátku nepouštějte do velkolepých plánů. A nechte se inspirovat – už teď jsou ve hře naprosto skvělé úrovně plné nápadů.

Bez čekání nejsou koláče

Konečně se vracíme ke zmiňovanému Clash Royale. Velmi oceňuji, že vás autoři netrápí energií. Je tu ovšem jiná forma čekání. Odměnou za plnění úrovní jsou části mapy, které otevírají bedny. Jakmile nějakou najdete, tak si na její otevření pár hodin počkáte. Do té doby nemůžete sbírat další části mapy, takže se nevyplatí zbytečně hnát dopředu. To lze samozřejmě urychlit prémiovou herní měnou.

Big Bang Racing

Je to systém poměrně nenásilný, protože vás nechá hrát, ale bez placení vás přestane na chvíli odměňovat. Z beden pak dostáváte předměty pro stavbu úrovní nebo autodíly pro vylepšení. Za skutečné peníze si samozřejmě můžete nakoupit herní měnu, tím to ale nekončí. Druhá část hry se skrývá za dalším poplatkem – vedle terénního auta, které máte zdarma, můžete ovládat i motorku. Ta přináší úplně nový styl hraní a další typ úrovní.

Big Bang Racing je velmi milým překvapením hlavně díky kombinaci komunitních prvků s chytrou hratelností, která nemíří jen na závodní aspekt, ale pracuje i s logickými prvky. Úspěchem také je, že už nyní jsou ve hře stovky originálních úrovní přímo od hráčů. Editor je pohodlný a free-to-play model nenásilný. Kvalitu nových úrovní testuje přímo komunita a je za to odměňována prémiovou měnou, což je skvělou motivací. Největší překážkou může být kupování prvků do editoru za herní měnu, což značně omezuje vaši kreativitu.

Stáhnout Big Bang Racing

85%
  • propojení závodů a hádanek